Kultowy już font Helvetica doczekał się po 36 latach odświeżenia – sprawdź co się zmieniło w zliftingowanym kroju Helvetica Now.
Każdy ma swoje ulubione czcionki, ale Helvetica od dawna króluje w epoce nowożytnej. Helvetica używana jest przez wiele marek: Panasonic, Jeep, American Airlines, Motorola, 3M, Toyota, a to tylko niektóre z nich. W ostatnich latach firmy technologiczne, takie jak IBM, Apple (San Francisco), Netflix (Netflix Sans) i Google (Product Sans), stworzyły własne, niestandardowe kroje czcionek, aby poradzić sobie z niektórymi dziwactwami.
Na szczęście Helvetica nie pozwala o sobie zapomnieć i do dzisiaj wszystkie 40 000 znaków są najbardziej charakterystycznym i stylowym krojem na świecie. Teraz Monotype wydało odświeżoną wersję o nazwie Helvetica Now.
Helvetica Now dostępna jest dla wszystkich i może być wykorzystywana zgodnie z licencją Monotype, która jest właścicielem praw licencyjnych do czcionki Helvetica.
Przeczytaj także: Czcionka „Brand New Roman” składa się wyłącznie z marek
Niektóre problemy związane z Helveticą koncentrowały się na nierównym kerningu – odstępach między literami i problemach z czytelnością przy małych rozmiarach. Nowa wersja rozwiązuje te problemy i zaspokaja potrzeby technologiczne, takich jak różne przeglądarki czy mniejsze ekrany urządzeń mobilnych. Dlatego też Helvetica Now będzie dostępna w trzech rozmiarach: Micro, Text i Display.

- Helvetica Now Micro jest przeznaczona dla mniejszych ekranów i niższych rozdzielczości, takich jak na tablety i smartwatche.
- Helvetica Now Display wyrównuje kerning dla większych rozmiarów, jak billboardy.
- Helvetica Now Text jest przeznaczona dla „wizualnie zatłoczonych środowisk” – chodzi tutaj o długie i gęste teksty w podręcznikach lub artykułach prasowych.
https://vimeo.com/325917208
Ostatnim razem w 1983 roku, gdy Helvetica została zaktualizowana, nazwano ją Helvetica Neue – jest w zasadzie wersją czcionki, którą prawdopodobnie wszyscy doskonale znają. Jeśli chodzi różnice między ostatnia wersją a najnowszą Helvetica Now, to oprócz rozmiarów, są to głównie drobne poprawki projektowe. Zmiany obejmują między innymi lepsze uwydatnienie różnic między małą literą „L”a dużą literą „I”, a także zaktualizowano symbol „@”. Helvetica Now zawiera również prostą nogę w literze „R”, jednopiętrową „a”, „małą literę „u” bez ciągłego szeryfa, zaokrągloną interpunkcję i zaokrąglone „G”.
Obecnie możesz sprawdzić, jak wygląda Helvetica Now na stronie internetowej Monotype. Trochę to jednak potrwa zanim Helvetica Now całkowicie zastąpi swojego poprzednika. Firmy nadal będą musiały licencjonować czcionkę z Monotype, a to może zająć trochę czasu. Wszyscy mogą pobrać za darmo wersję Helvetica Now Display Black z oficjalnej strony internetowej czcionki.
Możliwe, że jeśli nie jesteś ekspertem projektowania lub nie zwracasz większej uwagi na kroje pisma, to możesz nie zauważyć żadnej różnicy.
Więcej o foncie przeczytasz na oficjalnej stronie internetowej projektu.
Może Cię również zainteresować:
źródło: Monotype Blog – From Neue to Now: How Helvetica evolved for the 21st century via Gizmodo

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.