Co Twój ulubiony krój czcionki mówi o Tobie?

Czy preferencje dotyczące wyboru rodzaju kroju czcionki może mieć związek z Twoim charakterem, zamiarami i upodobaniami? Okazuje się, że może to mieć związek, zobacz jaki?

Co użyty krój czcionki mówi o Tobie?

W 1975 r. dwóch szwajcarskich projektantów Max Miedinger i Eduard Hoffmann stworzyli czcionkę Helvetica. Od tego czasu była ona używana przez największe marki na świecie, takie jak Verizon, 3M, Kawasaki, Jeep, Tupperware, Target, Panasonic i Apple.

Dlaczego ​​ta czcionka i wiele innych podobają się ludziom?

Dla większości z nas, jeśli nie jesteś projektantem lub grafikiem, wybór czcionek w materiałach do czytania jest pomijany lub całkowicie ignorowany. Ale może być coś, co kryje się w podświadomości, pomagając nam rozpoznać dobrą czcionkę.

W jednym z badań na MIT stwierdzono, że ludzie mają lepszy nastrój po przeczytaniu czegoś, gdzie użyto „dobrą” typografię. Badani zauważyli także poprawę wydajności niektórych zadań poznawczych po przeczytaniu tekstu napisanego „lepszą” czcionką niż tą „złą”.

Przeczytaj także: Nawet Arby’s ma własną, niestandardową czcionkę

Obecnie w internecie dostępnych jest ponad 33 000 czcionek. Przy tak ogromnym wyborze i tak dużej liczbie krojów, skąd wiadomo, którą wybrać? Co więcej, czy wybierając czcionkę, wiesz, jaką „ukrytą” wiadomość możesz przekazać czytelnikom lub na przykład odbiorcy e-mala?

Poniższa infografika przedstawia tylko niektóre z najczęściej wybieranych czcionek, ale dostarcza informacji na temat tego, jaki dodatkowy przekaz o używającym niesie użyty styl i krój czcionki.

Co wybór czcionki mówi dodatkowo o nadawcy?

Niezależnie od tego, czy tworzysz ważną wiadomość e-mail lub decydujesz, która czcionka ma być użyta dla Twojej marki, z pewnością będziesz chciał wiedzieć, jak ta decyzja wpłynie na postrzeganie przez odbiorców? Prawdopodobnie wszyscy doświadczyliśmy sytuacji, w której wysłaliśmy lub otrzymaliśmy krępujące wiadomości z błędami pisowni – błędy gramatyczne, ortograficzne lub po prostu błędy autokorekty (DYAK). Jednak wybór niewłaściwej czcionki może stać się największym błędem.

Infografika: Co oznacza użycie konkretnego fontu?
Infografika: Co oznacza użycie konkretnego fontu?

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, w jaki sposób będziesz postrzegany przez wybór czcionki, Twoje obawy są uzasadnione. Dan Gilbert, główny właściciel drużyny koszykówki w Cleveland Cavaliers, otrzymał krytykę po tym, jak jego otwarty list dotyczący przeniesienia Leboga Jamesa do Miami Heat został napisany czcionką Comic Sans.

Może zainteresuje Cię aplikacja mobilna, która wykorzystując sztuczną inteligencję pomoże zidentyfikować dowolną czcionkę.

Jakie zatem stosować kroje czcionki (fonty)?

Przy wyborze czcionki najlepiej jest stosować standardowe szeryfowe lub bezszeryfowe czcionki. Unikaj bardziej dekoracyjnych lub scenicznych krojów, nawet jeśli obrazisz się na kogoś, nie musisz wysyłać mu całego e-maila kursywą lub Comic Sansem :)

źródło: GetVoip – What Your Font Choices Say About You