Czcionka „Brand New Roman” składa się wyłącznie z marek

Zwariowana czcionka o nazwie „Brand New Roman” składa się z małych i wielkich liter pochodzących z logotypów znanych światowych marek.

Brand New Roman (czcionka)

Studio o nazwie Hello Velocity stworzyło (a raczej odtworzyło) nowy krój pisma, który składa się ze znanych logotypów lub liter z logo firmowych, ale i tak jest lepszy od czcionki Comic Sans. Studio twierdzi, że tworzy „prowokujące doznania internetowe”, a jego czcionka Brand New Roman to sprytne określenie konsumeryzmu.

Każda litera, cyfra czy znak pochodzi z innego logo firmy, a sama marki jest natychmiast rozpoznawalna dla wielu z nas. Tylko fragment logo znanej marki pokazuje, jak silne one są w rzeczywistości i obecne w naszym codziennym życiu.

Identyfikacja czcionki składającej się z 76 znanych logotypów sprawia, że ​​końcowy efekt jest bardzo interesujący. Mała litera „a” to oczywiście pierwszy znak z logo marki Amazon, a zero to logo firmy Target. Wśród liter z łatwością odnajdziesz znane brandy, od Disqusa do Disneya, Reece’s do Rockstar Games i Monster Energy do McDonalds. Co ciekawe wpisanie podwójnego „d” daje logo Dunkin’ Donuts, a Hello Velocity zakodowało swoje własne logo po wpisaniu „hi” – nie oznacza to, że litery „h” oraz „i” nie występują oddzielnie :)


Przeczytaj także: Co Twój ulubiony krój czcionki mówi o Tobie?

Jeśli chcesz pobrać tę czcionkę, najlepiej się pośpieszyć, bowiem firmy, które chronią swój branding, mogą już uruchomić swoich korporacyjnych prawników, którzy domagają się zamknięcia lub wyłączenia strony. Na stronie brandnewroman.com możesz wypróbować mała i duże litery (oczywiście nie ma polskich znaków diakrytycznych w tym foncie) oraz pobrać ją podając swój adres e-mail. Kolorowe znaki działają tylko w przeglądarkach Firefox i Microsoft Edge!

Możesz także zainstalować wtyczki dla przeglądarek Chrome lub Firefox, które zmieniają całe strony w wypełnione logo, ale biorąc pod uwagę wygląd strony głównej mobiRANK.pl z ta czcionką – to chyba nie jest najlepszy pomysł…

Strona mobiRANK.pl z czcionką Brand New Roman

Strona mobiRANK.pl z czcionką Brand New Roman

A tak wyglądałoby nasze logo napisane tą czcionką:

mobiRANK.pl napisany czcionką Brand New Roman

mobiRANK.pl napisany czcionką Brand New Roman

źródło: Engadget via Brand New Roman

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj