Liczba ta obejmuje subskrybentów YouTube Music i YouTube Premium w ponad 100 krajach na całym świecie!
W czwartek YouTube osiągnął ważny kamień milowy w zakresie liczby użytkowników swoich płatnych serwisów muzycznych i wideo, przekraczając na całym świecie próg 100 milionów subskrybentów. Liczba ta obejmuje subskrypcje próbne, więc rzeczywista liczba płatnych subskrybentów jest nieco mniejsza. Plany subskrypcji YouTube’a są głównym źródłem przychodów z usług subskrypcji Google’a, które w 2023 roku osiągnęły przychody wynoszące 15 mld dolarów (w tym YouTube TV i Google One).
Minęło około dziewięć lat, odkąd YouTube uruchomił płatną usługę subskrypcji bez reklam. później zdecydował się podzielić YouTube Red na YouTube Premium i YouTube Music Premium.
YouTube Music to usługa strumieniowego przesyłania muzyki firmy, a plan Premium bez reklam kosztuje 25,99 zł miesięcznie i obejmuje Music Premium, a także usuwa reklamy z YouTube’a, odblokowuje przesyłanie strumieniowe o wyższej jakości oraz umożliwia odtwarzanie i pobieranie w tle. Dostęp miesięczny do YouTube Music kosztuje 21,99 zł miesięcznie.
Liczba subskrybentów firmy nie rozróżnia pojedynczych usług, co utrudnia określenie, ile osób faktycznie korzysta z YouTube Music w porównaniu z innymi platformami muzycznymi, takimi jak Apple Music czy Spotify, a ile osób dodatkowo płaci za YouTube Premium.
Przy łącznej liczbie 100 milionów subskrybentów YouTube nadal pozostaje gorszy od Netflixa (260,8 miliona subskrybentów) i Spotify (226 milionów płatnych subskrybentów). Jest bardziej porównywalny z Disney Plus, który w zeszłym roku przekroczył granicę 150 milionów płatnych usług.
Jednak YouTube Premium nie powinien być postrzegany jako konkurent dla innych płatnych usług przesyłania strumieniowego, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego dość zróżnicowaną ofertę (wideo tworzone przez użytkowników, telewizja na żywo, strumieniowe przesyłanie muzyki, wideo na żądanie). YouTube również porzucił wyścig zbrojeń w streamingu i na początku 2022 roku zaprzestał tworzenia większości oryginalnych treści.
W związku z tym głównym źródłem przychodów YouTube’a nadal są reklamy, a nie subskrypcje. Ale 100 milionów to nie powód do śmiechu, a stały rozwój YouTube Premium i YouTube Music oznacza, że odegrają one ważną rolę w przyszłości YouTube’a.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: YouTube | The Verge