50 mln subskrybentów korzysta z YouTube Music i YouTube Premium

Minęło prawie 6 lat, odkąd wystartowała usługa subskrypcji na YouTubie, a dziś serwis osiąga już 50 milionów subskrybentów Muzyki i Premium, wliczając w to wersje próbne.

YouTube Music i YouTube Premiu mają już 50 mln subskrybentów

Subskrypcja YouTube Music i YouTube Premium pozwalają ludziom obcować muzyce, nauce, modzie, grach i nie tylko, jednocześnie wspierając twórców i artystów, którzy to umożliwiają. Subskrypcje Muzyki i Premium to kluczowe filary zarabiania na YouTubie, umożliwiające powstawanie wyjątkowych treści i społeczności. Dodając nowe funkcje i korzyści dla członków, YouTube koncentruje się na tworzeniu doświadczeń na skrzyżowaniu oglądania, słuchania i angażowania, które są możliwe tylko dzięki różnorodności głosów w serwisie.

YouTube buduje usługę, która pozwala użytkownikom obcować nie tylko z muzyką, nauką, modą czy rozrywką, ale także odkrywać wiele innych, nieznanych dotąd dziedzin, jednocześnie wspierając twórców i artystów, którzy to umożliwiają.

Google wiele razy podkreślało, że rozwój dwóch silników YouTube’a, obejmujących reklamy i subskrypcje, napędza cel, aby stać się głównym motorem przychodów w branży muzycznej. Niedawno firma ogłosiła, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy YouTube wypłacił przemysłowi muzycznemu 4 mld USD. Subskrypcje YouTube Music i Premium to kluczowe filary zarabiania na YouTube, które umożliwiają tworzenie unikalnych treści i rozwój społeczności.

Dzisiaj YouTube ogłosił kolejny kamień milowy w swojej działalności związanej z subskrypcjami: usługi przekroczyły 50 milionów subskrybentów Muzyki i Premium, w tym wersje próbne, i jest najszybciej rozwijającą się usługą subskrypcji muzyki (MiDIA).

Unikalne oferty YouTube Music i Premium znajdują oddźwięk zarówno na uznanych, jak i wschodzących rynkach muzycznych. YouTube obserwuje imponujący wzrost w krajach takich jak Korea, Indie, Japonia, Rosja i Brazylia, gdzie muzyka jest największą pasją.

Muzyczny serwis streamingowy Google’a posiada 8% rynku, pod względem liczby subskrybentów.

Udział muzycznych serwisów streamingowych na świecie 1Q 2021
Udział muzycznych serwisów streamingowych na świecie 1Q 2021

Inwestuje również w nowe funkcje i ekskluzywne korzyści dla swoich użytkowników. Na przykład Tim McGraw zorganizował afterparty wyłącznie dla członków Premium natychmiast po wydaniu swojego nowego teledysku. Takie intymne doświadczenia fanów są korzystne zarówno dla artystów, jak i członków Premium, więc spodziewaj się, że w przyszłości zobaczysz ich więcej.

źródło: YouTube Blog | MIDIA Research Report (1Q 2021)