Netflix zakończył 2023 rok z rekordową liczbą subskrybentów w 4Q

Po burzliwym 2022 roku Netflix odzyskał równowagę w 2023 roku, kończąc rok kalendarzowy rekordowym 4. kwartałem pod względem wzrostu subskrypcji.

Kwartalny przyrost liczby subskrypcji serwisu Netflix od 1Q 2019 roku do 4Q 2023 roku
Kwartalny przyrost liczby subskrypcji serwisu Netflix od 1Q 2019 roku do 4Q 2023 roku

Po dodaniu 5,9 miliona płatnych subskrypcji na całym świecie w okresie od marca do czerwca i aż 8,8 miliona w okresie od lipca do września, w ostatnim kwartale 2023 roku Netflix zwiększył swoją bazę abonentów aż o 13,1 miliona do około łacznej liczby 260 milionów subskrybentów. Największe wzrosty netto odnotowano w regionach Azji i Pacyfiku oraz EMEA.

Jak wynika z komentarzy dyrektora finansowego Spencera Adama Neumanna z konferencji dotyczącej wyników finansowych, globalne wdrożenie przez Netflix funkcji płatnego udostępniania konta odegrało integralną rolę zwłaszcza w tym ostatnim regionie. Neumann wskazał także dobre wyniki tytułów lokalnych, takich jak The Crown w Wielkiej Brytanii i Lupin we Francji, jako czynniki wzrostu.

Chociaż niezadowolenie z ograniczenia dzielenia się kontami początkowo doprowadziły do spadku liczby abonentów na wybranych rynkach, wydaje się, że ryzyko Netflixa opłaciło się na dłuższą metę. Ogłoszony właśnie najnowszy wzrost liczby abonentów był największy od pierwszych kwartałów pandemii, kiedy podczas lockdownu liczba subskrypcji poszybowała w górę. Przychody w ostatnim kwartale wzrosły o 12,5 procent – nieco powyżej prognoz – do 8,8 miliarda dolarów.

Nie jest jasne, w jakim stopniu płatne udostępnianie przyczyniło się do przychodów usługi przesyłania strumieniowego. Jasne jest jednak, że Netflix planuje raczej wcześniej niż później udostępnić swój plan oparty na reklamach jako nowy produkt podstawowy.

Z aktualnego listu do akcjonariuszy wynika, że 40 proc. wszystkich rejestracji wybiera model subskrypcji z reklamami. Dotychczasowy plan podstawowy zostanie rzekomo wycofany dla nowych użytkowników w Wielkiej Brytanii i Kanadzie już w drugim kwartale 2024 roku, pozostawiając abonentom wybór przesyłania strumieniowego z reklamami lub droższych poziomów Standard i Premium.

Po wprowadzeniu płatnego udostępniania i pozytywnym zakończeniu ubiegłego roku firma optymistycznie ocenia prognozy na pierwszy kwartał 2024 roku. Oczekuje się, że przychody wzrosną o 13% rok do roku, a liczba abonentów wzrośnie o około 1,8 mln. Po opublikowaniu nowych wyników cena akcji Netfliksa wzrosła o osiem procent.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Netflix | Statista