Po latach skarg Sonos rozwiązał problem z trzaskającym dźwiękiem Dolby Atmos

Użytkownicy soundbarów Sonos Arc i Beam (Gen 2) otrzymali aktualizację oprogramowania, która eliminuje problem z trzaskającym dźwiękiem.

Budowa soundbara Sonos Beam (Gen 2)
Budowa soundbara Sonos Beam (Gen 2)

Sonos wydał aktualizację oprogramowania w wersji 15.10 dla swoich soundbarów Arc oraz Beam (Gen 2), aby rozwiązać problem z głośnym trzaskaniem, który nękał te urządzenia od dłuższego czasu. Problem doprowadził do tego, że wielu użytkowników musiało wyłączyć Sonos Atmos na swoim sprzęcie, aby uniknąć zaskakującego głośnego huku i serii trzasków dźwiękowych, które pojawiały się u niektórych po odtwarzaniu treści Dolby Atmos. O problemie mogliśmy usłyszeć już na początku tego roku, gdy właściciele urządzeń Sonosa skarżyli się na ten problem od prawie trzech lat.

„Z przyjemnością informujemy, że nasz zespół znalazł rozwiązanie problemu trzaskającego dźwięku w urządzeniu Arc i zostanie ono dzisiaj dostarczone do wszystkich klientów w ramach aktualizacji oprogramowania” – czytamy na forum wsparcia Sonosa.

Głośny trzask dotknął głównie osoby posiadające urządzenia Apple TV 4K i konsole Xbox Series X i spekulowano, że problem prawdopodobnie ma związek z koderem Dolby MAT 2.0. Sonos potwierdził teraz, że błąd ujawnił niektóre konfiguracje kina domowego korzystające z Dolby MAT.

Oto pełne wyjaśnienie firmy Sonos: Podczas naszego dochodzenia odkryliśmy rzadki błąd wpływający na sposób, w jaki Sonos Arc i Beam (Gen 2) w niektórych konfiguracjach kina domowego przetwarzają Dolby MAT, technologię przesyłania strumieniowego używaną do dostarczania dźwięku Dolby Atmos przez HDMI. Czasami produkt Sonos otrzymuje uszkodzony segment audio z zewnętrznego źródła i musi odfiltrować niechciane dane audio. Zidentyfikowany przez nas błąd umożliwiał naszemu dekoderowi Dolby odtwarzanie słyszalnych błędów w niektórych konfiguracjach kina domowego, zamiast je ukrywać. Rozwiązanie, które wprowadziliśmy i przetestowaliśmy, ulepsza nasz dekoder Dolby, dzięki czemu lepiej odfiltrowuje uszkodzone dane audio, które mogą objawiać się trzaskającym dźwiękiem. Będziemy nadal uważnie monitorować opinie klientów po wydaniu poprawki i w razie potrzeby wyślemy dodatkowe aktualizacje.

To jak objawiał się ten problem można usłyszeć na poniższym filmie, ale uważaj, jest bardzo głośny.

Sonos przeprosił również za czas potrzebny na zidentyfikowanie tego złożonego błędu. „Przepraszamy za zakłócenia spowodowane tym błędem i dziękujemy za cierpliwość w czasie, gdy nasz zespół opracowywał rozwiązanie” – wyjaśnia Sonos. „Chcielibyśmy również podziękować użytkownikom naszej społeczności za szczegółowe informacje dotyczące konfiguracji i kroki prowadzące do odtworzenia problemu, które pomogły nam w odkryciu przyczyny błędu”.

Jak zaktualizować oprogramowanie układowe głośników Sonos?

  • Otwórz aplikację mobilną Sonos S2 (linki do sklepów znajdziesz poniżej)
  • Wybierz na karcie Ustawienia System Aktualizacje systemu Wyszukaj aktualizacje.
  • Postępuj zgodnie z instrukcjami i nie wyłączaj urządzeń, aż aktualizacja zostanie zakończona, powinno to potrwać około 2-3 minuty.

W ten sposób, za jednym razem zaktualizujesz od razu wszystkie urządzenia firmy Sonos podłączone do twojego Systemu Sonos. Nie musisz aktualizować każdego głośnika lub soundbara osobno.

Aplikację mobilną Sonos pobierzesz ze sklepów App Store i Google Play:

Zobacz także:

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Sonos | The Verge