Digital, mobile i social media w październiku 2023 roku

Już jest raport Digital 2023 ze zaktualizowanymi danymi za październik br. — sprawdź podsumowanie najnowszych trendów w zachowaniach cyfrowych na całym świecie.

Digital 2023 (październik) - podsumowanie
Digital 2023 (październik) – podsumowanie

Niedługo zakończymy kolejny rok, ale tempo zmian cyfrowych nie wykazuje oznak spowolnienia w miarę zbliżania się do roku 2024.vW rzeczywistości nowy globalny raport statystyczny Digital 2023 z października 2023 r oku – przygotowany przez We Are Social we współpracy z Meltwater – pokazuje, że wzrost wielu kluczowych wskaźników cyfrowych przyspiesza. Nikt się tego nie spodziewał w tym kwartale, ale właśnie dlatego publikowane są Global Digital Reports, aby wyjść poza założenia i odkryć nowe trendy w cyfrowym świecie.

Ostatnie dane za październik 2023 rok ujawniają szereg ważnych danych i trendów, w tym:

  • Nowy kamień milowy dla Facebooka.
  • Zmiana kierunku spędzania czasu w Internecie.
  • Główne trendy ruchu internetowego z sieci społecznościowych.
  • Kilka zaskakujących statystyk dotyczących ustalania zachowań i preferencji.
  • Seria atrakcyjnych danych TikToka.
  • I duży skok w zasięgu Instagrama – choć z pewnymi zastrzeżeniami…

Sprawdź także: Digital, mobile i social media w 2023 roku

To niektóre informacje z tego, co można znaleźć w pełnym raporcie Digital 2023 – October Global Statshot Report, który zawiera ponad 300 slajdów, pokazujących, co ludzie naprawdę robią ze swoim czasem w Internecie, sieciach społecznościowych, platformach mobilnych i zakupowych.

Co warto wiedzieć?

  • Facebook przekroczył próg 3 miliardów użytkowników, a dane samej platformy wskazują, że Facebook może również znacznie wyprzedzić swojego kolejnego najbliższego rywala, — YouTube’a z 2,5 milionami użytkowników.
  • Czas, jaki ludzie spędzają w Internecie rośnie, podczas gdy w sieciach społecznościowych pozostaje poniżej średniej z ubiegłego roku. W sumie czas, jaki spędzamy dziennie w Internecie, to 6 godzin i 41 minut (+4 minuty w porównaniu do ubiegłego roku), z czego jedną trzecią poświęcamy na portale społecznościowe, łącznie 2 godziny i 24 minuty na dziennie (-4 minuty w porównaniu do roku poprzedniego). Wreszcie, w rankingu sieci społecznościowych według miesięcznego czasu użytkowania, na pierwszym miejscu znajduje się TikTok, a za nim YouTube i Facebook.
  • Wracając jednak do konsumpcji mediów, czas dzienny skrócił się o 10 minut w porównaniu z rokiem ubiegłym. W szczególności 22 minuty mniej poświęca się mediom prasowym (internetowym i stacjonarnym), 13 minut mniej telewizji i 4 minuty mniej portalom społecznościowym.
DIGITAL 2023 (październik) — korzystanie z internetu - podsumowanie
DIGITAL 2023 (październik) — korzystanie z internetu – podsumowanie
  • Ponadto spadły również dane dotyczące ruchu i wykorzystania internetowych mediów informacyjnych. Wynika to z jednej strony ze spadku ruchu internetowego z portali społecznościowych, będącego konsekwencją zmian w algorytmach i polityce Facebooka i zmniejszonego. W Hiszpanii, jak wynika z raportu Reuters Digital News Report, jedynie 51% respondentów przyznaje, że interesuje się wiadomościami.
  • Liczba aktywnych użytkowników na portalach społecznościowych w dalszym ciągu rośnie, w szybszym tempie niż w poprzednim kwartale, osiągając na początku października 4,95 miliarda. W Hiszpanii 83,6% populacji korzysta z sieci społecznościowych.
  • Jeśli chodzi o liczbę platform, z których korzystamy miesięcznie, to na całym świecie korzystamy średnio z 6,7 sieci społecznościowych, natomiast w skali kraju jest ona nieco niższa i wynosi łącznie 6,3 sieci miesięcznie.

Kliknij, na grafikę, aby powiększyć

  • Jeśli chodzi o sytuację mediów płatnych, obserwuje się, że reklamy Tiktok na całym świecie docierają do większej liczby mężczyzn (56,1%) niż kobiet (43,9%). To samo dzieje się na Instagramie, docierając do 50,3% mężczyzn i 49,7% kobiet. Ponadto Meta uniemożliwiła ostatnio reklamodawcom szczegółowe kierowanie na odbiorców w wieku 13–17 lat, co spowodowało spadek zasięgu reklam na Instagramie i Facebooku w tej grupie wiekowej.
  • Co więcej, użytkownicy nie czują się reprezentowani w reklamach internetowych – jedynie 7,7% użytkowników w Hiszpanii czuje się reprezentowanych w reklamach, które widzą.
  • Zamykamy tematem roku: sztuczna inteligencja. Sztuczna inteligencja szybko adaptuje się w branży marketingowej, delegując jej wiele decyzji, a w niedalekiej przyszłości pojawią się materiały tworzone w całości przez algorytmy.

Pobierz pełny raport Digital 2023 – October Global Statshot Report:

Jeśli masz mało czasu, na poniższym filmie znajdziesz najważniejsze informacje, które powinieneś poznać:

Sprawdź także jak wyglądały statystyki w poprzednich latach: 

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: We Are Social