Oto najważniejsze dane z raportu „Digital 2019” na świecie prezentujący statystyki dotyczące użycia internetu, mobile’a, mediów społecznościowych i e-commerce.
Nowy rok oznacza nowy raport podsumowujący digital na świecie, który obejmuje najważniejsze cyfrowe dziedziny naszego życia. Dane w raporcie Global Digital 2019 przygotowanym przez We Are Social i Hootsuite pokazują, że każdego dnia przybywa średnio ponad milion nowych internautów!
Liczba osób korzystających z internetu znowu osiągnęła milowy krok w ciągu ostatniego roku, a ponad milion osób pojawiło się online po raz pierwszy od stycznia 2018 r.
Przeczytaj także: Mobile i digital w 2018 roku w Polsce i na świecie
W raporcie znajdziesz wszystkie kluczowe trendy i wnioski z tegorocznego, a poniżej znajdziesz najważniejsze dane.
- Obecnie na świecie jest 5, 11 mld unikalnych użytkowników telefonów komórkowych, co oznacza wzrost o 100 mln (2 proc.) w ubiegłym roku.
- W 2019 r. liczba użytkowników Internetu wyniosła 4,39 mld, co stanowi wzrost o 366 mln (9%) w porównaniu ze styczniem 2018 r.
- W 2019 roku jest 3,48 mld użytkowników mediów społecznościowych, a łączny światowy wzrost wyniósł 288 mln (9%) od tego czasu w zeszłym roku.
Dzięki tysiącom wykresów w ponad 200 raportach globalnych i lokalnych, tegoroczna seria Global Digital 2019 jest jednym z najbardziej wszechstronnych i aktualnych badań współczesnego świata internetu.
Prezentacja z wykresami na SlideShare (możesz obejrzeć także poniżej) zawiera informacje o najważniejszych statystykach, trendach i spostrzeżeniach, które są potrzebne, aby zrozumieć digital, mobile i social media w 2019 roku
Digital Mobile i social media w Polsce (styczeń 2019)
W 2019 roku w Polsce mieszka już 38,07 mln ludzi, z czego aż 79% korzysta z internetu (30,07 mln), prawie połowa używa aktywnie social mediów a 42% używa smartfonów do korzystania z komunikacji społecznościowej. Obecnie na jednego mieszkańca Polski przypada 1,33 karty SIM!
Internauci w 2019 roku
Rok 2018 był kolejnym rokiem imponującego rozwoju we wszystkich dziedzinach cyfrowych. Być może najbardziej fascynującą historią w tym roku jest to, że wzrost liczby internautów przyspieszył w ciągu ostatniego roku, a od czasu opublikowania raportów Digital 2018 przybyło ponad 366 mln nowych osób w internecie.
Najnowsze dane internetowe – zebrane i zsyntetyzowane z wielu renomowanych źródeł – pokazują, że użytkownicy internetu rosną w tempie ponad 11 nowych użytkowników na sekundę, co daje imponującą liczbę milionów nowych użytkowników każdego dnia. Warto zauważyć, że część tego wzrostu można przypisać bardziej aktualnemu raportowaniu liczby użytkowników, ale nie umniejsza to implikacji tego wzrostu.
Zachowania internautów w 2019 roku
Sposoby, w jaki ludzie korzystają z internetu, szybko ewoluują, a mobilne konta stale zwiększają udział w naszych działaniach online. Warto zauważyć, że prawie połowę czasu spędzanego przez użytkowników w internecie stanowią urządzenia mobilne.
Średnio internauci na świecie spędzają codziennie 6 godzin i 42 minuty online. Nieznacznie mniej w porównaniu z zeszłorocznym wynikiem 6 godzin i 49 minut, ale podejrzewamy, że spadek ten może wynikać z dużej liczby nowych użytkowników, którzy wciąż uczą się korzystać z internetu, i którzy korzystają z internetu mniej niż Ci bardziej doświadczeni użytkownicy, którzy codziennie korzystają z sieci setki razy na różnych urządzeniach.
Ale co 4,4 mld internautów na świecie faktycznie robi w internecie przez te 6½ godziny dziennie?
Jak można się było spodziewać, Google nadal dominuje w rankingach najczęściej odwiedzanych stron internetowych. Inna wielka platforma Alphabetu – YouTube – jest na drugim miejscu na obu listach, a Facebook zajmuje trzecie miejsce.
Platformy mediów społecznościowych znajdują się na listach obu firm i warto zauważyć, że Twitter nadal wykazuje silne wyniki w rankingach stron internetowych, pomimo erozji bazy użytkowników.
W ciągu ostatniego roku witryny e-commerce stale rosły w rankingach, a najnowsze dane Alexy umieszczają 5 witryn e-commerce w rankingu 20 najlepszych. Chińskie platformy są szczególnie dobrze reprezentowane w tym roku i warto podkreślić, że zarówno Taobao, jak i Tmall są obecnie wyżej niż Amazon pod względem globalnego ruchu.
Strony „dla dorosłych” nadal są mocno widoczne w rankingach podobnych firm, choć dane Alexy mówią co innego. Tak czy inaczej, liczby wskazują, że ludzie spędzają dużo czasu eksplorując treści dla dorosłych.
GlobalWebIndex informuje, że 92 proc. internautów ogląda teraz filmy online co miesiąc, co oznacza, że na początku 2019 roku ponad 4 miliardy ludzi na całym świecie konsumuje treści wideo online.
Użytkownicy mobilni w 2019 roku
Liczba osób na całym świecie korzystających z telefonu komórkowego wzrosła o 100 milionów w 2018 r., a globalna liczba użytkowników sięgnęła ponad 5,1 miliarda użytkowników do stycznia 2019 r. Liczba ta daje zasięg na całym świecie równy 67 proc. – ponad dwie trzecie całkowitej globalnej populacji.
Użytkowników mediów społecznych w 2019 roku
Statystyki użytkowników mediów społecznościowych wskazują przyrost 288 milionów nowych użytkowników w ciągu ostatnich 12 miesięcy powiększając ogólną penetrację do 45 proc. wykorzystanie social mediów.
Średnia ilość czasu, jaki ludzie spędzają w social mediach wzrosła, choć bardzo nieznacznie. GlobalWebIndex informuje, że przeciętny użytkownik mediów społecznościowych spędza 2 godziny i 16 minut dziennie na platformach społecznościowych – dla porównania 2 godziny i 15 minut w ubiegłym roku – co stanowi około jedną trzecią ich całkowitego czasu internetowego, a jedną siódmą całego dnia.
Zobacz całą prezentację z bardzo szczegółową analizą i danymi związanymi z cyfrowym światem w 2019 roku:
[slideshare id=129837613&doc=datareportal20190131gd001digital2019globaldigitaloverviewjanuary2019v01-190130114756]
Oto indywidualne dane dla każdego z analizowanych krajów, w jednej prezentacji:
[slideshare id=129837369&doc=datareportal20190131gd002digital2019globaldigitalyearbookjanuary2019v01-190130114227]
źródła: WeAreSocial, Gobal Digital YearBook and Overview

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.