Zobacz szczegółowy raport dotyczący stanu internetu, mobile’a oraz mediów społecznościowych na świecie w 2017 roku.
Serwisy We Are Social i Hootsuite opublikowały coroczny raport Digital in 2017: Global Overview w którym szczegółowo mozemy sprawdzić stan internetu, mobile’a, social mediów i e-commerce’u na świecie, podziale na poszczególne regiony i kraje na świecie.
Zobacz zeszłoroczny styczniowy raport Mobile i digital w Polsce i na świecie w 2016 r. oraz Mobile i digital na świecie we wrześniu 2016 r.
Poniżej znajdziesz najnowsze statystyki i dane na temat:
- Stan digitalu na świecie – podsumowanie
- Penetracja internetu na świecie
- Social media i Facebook
- Mobile’a na świecie i w Polsce
Stan digitalu na świecie – podsumowanie
W styczniu 2017 roku na świecie było 7,476 mld ludzi, z czego aż 50% (3,773 mld) posiada dostęp do internetu. Aktywnie z social mediów korzysta 37% populacji naszego globu, czyli 2,789 mld. Unikalnych użytkowników mobilnych jest aż 66%, czyli 4,917 mld ludzi. Korzystający z social mediów za pomocą urządzeń mobilnych (smartfonów) jest aż 34% mieszkańców Ziemi – czyli 2,549 mld osób.
Roczny przyrost populacji digitalowej
W porównaniu z ubiegłym, 2016 rokiem, przybyło:
- 354 mln internautów (+10%)
- 482 mln aktywnych użytkowników social mediów (+21%)
- 222 mln unikalnych użytkowników mobilnych (+5% od lutego 2016 r.)
- 581 mln aktywnych, mobilnych użytkowników mediów społecznościowych (+30%)
Penetracja internetu na świecie
Jak już wspomnieliśmy ponad połowa ludzkości na świecie korzysta z internetu, niewiele mniej bo 46% (3,448 mld) łączy się mobilnych internetem za pomocą smartfonów.
Jeśli weźmiemy pod uwagę poszczególne kraje na świecie to tylko w 28 krajach penetracja internautów w odniesieniu do całkowitej liczby mieszkańców jest większa niż średnia światowa (50%).
W Polsce wynosi 72% dając nam 15. miejsce w światowym rankingu. W ciągu roku przybyło w naszym kraju o 9% więcej internautów. Na pierwszym miejscu znajdują się Zjednoczone Emiraty Arabskie z wynikiem 99%. Na 2. miejscu Japonia (93%), a tuż za nią Wielka Brytania (91%).
Średnia prędkość połączenia internetowego na świecie wynosi 6,3 Mb/s. Polska ze średnia prędkością 11,7 Mb/s uplasowała się na 11. miejscu w światowym rankingu. Na pierwszym miejscu niepodzielnie króluje Południowa Korea z wynikiem 26,3 Mb/s, na 2. miejscu Hong Kong (20,1 Mb/s) a na 3. Singapur (18,2 Mb/s).
Ruch na stronach internetowych według typów urządzeń w styczniu 2017 roku:
- laptopy i komputery PC: 45% (spadek o 20% w porównaniu z ubiegłym rokiem)
- smartfony: 50% (wzrost o 30%)
- tablety: 5% (spadek o 5%)
- inne urządzenia w tym konsole: 0,12% (wzrost o 33%)
Social media i Facebook
Liczba aktywnych użytkowników mediów społecznościowych wynosi obecnie 2,789 mld – to jest 37% populacji naszego globu. Aż 2,549 mld osób korzysta z social mediów za pomocą smartfonów – to aż 34% ludzkości.
Polska jest na trzecim miejscu pod względem udziału dziennej liczby aktywnych użytkowników Facebook w porównaniu do całkowitej liczby użytkowników tego serwisu w naszym kraju. Aż 73% polskich użytkowników Facebook korzysta codziennie z tego serwisu. Niewiele więcej bo 74% we Włoszech, a na pierwszym miejscu z 75% jest Australia.
Ogólne statystyki Facebooka (01.2017):
- całkowita, miesięczna liczba użytkowników: 1,871 mld
- użytkownicy korzystający z Facebooka przez smartfona, tablet, telefony (aplikację mobilną i www): 87%
- użytkownicy Facebook a korzystający z niego codziennie: 55%
- kobiety: 44%
- mężczyźni: 56%
Mobile na świecie (styczeń 2017 rok)
Obecnie na świecie jest aż 4,92 unikalnych użytkowników mobilnych – o stanowi 66% procent populacji – i aż 8,05 miliarda aktywnych kart SIM – oznacza to, że na jednego użytkownika przypada 1,64 numeru.
Polska jest na 17. miejscu w zestawieniu pod względem penetracji użytkowników mobilnych – aż 74% mieszkańców naszego kraju korzysta z telefonu komórkowego. Na pierwszym miejscu jest Hiszpania (88%), na drugim Singapur, Włochy i Japonia (85%), a na trzecim Niemcy (82%).
Udział systemów operacyjnych na świecie pod kątem wizyt na mobilnych stronach internetowych:
- Android: 71,6%
- iOS: 19,6%
- inne mobilne urządzenia/systemy operacyjne: 8,8%
Poniżej możesz zobaczyć całe 107-stronicowe podsumowanie raportu Digital in 2017: Global Overview:
[slideshare id=71310245&doc=08digitalin2017regionaloverviews-wearesocialandhootsuite-v001-170124010014]
źródło: We Are Social – Digital in 2017: Global Overview