Sprawdź dane z raportu „Digital 2020” na świecie, obejmujące statystyki korzystania z internetu, mobile’a (aplikacji), serwisów streamingowych, mediów społecznościowych i e-commerce.
Najnowszy raporty Digital 2020 opublikowany przez serwis WeAreSocial we współpracy z Hootsuite po raz kolejny pokazuje, że media cyfrowe, mobilne i społecznościowe stanowią nieodzowną i coraz większą część codziennego życia ludzi na całym świecie. Lokalne raporty za 2020 rok (dotyczące poszczególnych krajów, w tym dla Polski) pojawią się wkrótce, o czym również napiszę.
Ponad 4,5 miliarda ludzi na świecie korzysta z internetu, a liczba użytkowników mediów społecznościowych przekroczyła już 3,8 miliarda. Prawie 60% światowej populacji jest już online, a najnowsze trendy sugerują, że ponad połowa światowej populacji będzie korzystać z mediów społecznościowych do połowy 2020 roku.
Jednocześnie wciąż jest wiele do zrobienia, aby zapewnić wszystkim ludziom na całym świecie sprawiedliwy i równy dostęp do zmieniającej życie łączności cyfrowej.
Dzięki wykresom i diagramom z ponad 200 globalnych i lokalnych raportów, tegoroczne wydanie Global Digital 2020 jest jednym z najbardziej wszechstronnych badań współczesnego świata internetu. Z pełnym globalnym raportem Digital 2020 możesz zapoznać się w osadzonym poniżej pokazie slajdów SlideShare. Wcześniej jednak przeczytaj podsumowanie najważniejszych trendów i liczb z tegorocznego raportu.
Niektóre z podstawowych źródeł i metodologii raportowania dla niektórych podstawowych danych zmieniły się od zeszłego roku, więc części statystyk Digital 2020 nie da się precyzyjnie porównać z danymi z poprzednich raportów.
Sprawdź także jak wyglądały statystyki w poprzednich latach:
- Mobile i digital w 2019 roku w Polsce i na świecie
- Mobile i digital w 2018 roku w Polsce i na świecie
- Mobile, digital i social media na świecie w 2017 roku
- Mobile i digital w Polsce i na świecie w 2016 r.
Najważniejsze statystyki w obszarze mobile i digital na świecie w 2020 roku
- obecnie na świecie jest 7,75 mld ludzi, z czego 55% mieszka w miastach,
- 5,19 mld unikalnych użytkowników korzysta z telefonów komórkowych, co oznacza 67-proc. udział całej populacji, liczba użytkowników wzrosła o 124 mln ↑ (2,4%) w ciągu ostatniego roku,
- liczba internautów wyniosła 4,54 mld, co stanowi 59% populacji – wzrost o 7% (298 mln nowych użytkowników ↑) w porównaniu ze styczniem 2019 roku,
- z mediów społecznościowych korzysta 3,8 mld użytkowników – 49% ludności na świecie. Liczba użytkowników wzrosła o ponad 9% (+321 mln nowych użytkowników ↑) od ubiegłego roku.
Digital, mobile i social media na świecie – najciekawsze dane(styczeń 2020)
Rola cyfryzacji w naszym życiu osiągnęła nowy poziom. Więcej osób spędza online więcej czasu, robiąc tam więcej rzeczy niż kiedykolwiek wcześniej. Przeciętny użytkownik internetu codziennie spędza 6 godzin i 43 minuty online. Wprawdzie to o 3 minuty mniej niż w ubiegłym roku, ale nadal oznacza to ponad 100 dni rocznie. Jeśli pozwolimy sobie na sen około 8 godzin dziennie, oznacza to, że spędzamy online ponad 40% naszego życia na jawie.
W Polsce internauci surfują troszkę krócej niż średnia na świecie, bo średnio 6 godzin i 26 minut dziennie. Najdłuższy średni czas odnotowany został na Filipinach (9 godz. i 45 min!) a najkrótszy w Japonii (4 godz. i 22 min).
Ciekawymi danymi są statystyki dotyczące płci osób korzystających z social mediów na świecie. Na poniższej mapie widać, w których rejonach przeważają kobiety (pomarańczowy kolor), a w których mężczyźni (czerwony kolor).
Połowę czasu w internecie spędzamy na urządzeniach mobilnych!
Z danych GlobalWebIndex wynika, że ruch z telefonów komórkowych stanowi obecnie ponad połowę czasu spędzanego online i zwiększając swój udział o 50,1%.
Udział mobilnych systemów operacyjnych na podstawie ruchu na stronach WWW:
W ciągu roku wzrost odnotował jedynie mobilny system operacyjny iOS firmy Apple – urządzenia z tym systemem operacyjnym stanowiły 25% ruchu online, jednak liderem pozostaje Android z 74-proc. udziałem. Pozostałe mobilne systemy operacyjne nie przekraczają 1% udziału w ruchu internetowym na świecie
- Android (Google): 74% (-1,4% ↓)
- iOS (Apple): 25% (+13% ↑)
- KAI OS: 0,4% (-69% ↓)
- Samsung OS: 0,2% (-38% ↓)
- pozostałe systemy: 0,6% (-62% ↓)
Pomimo wszechobecności urządzeń mobilnych trzy czwarte internautów w wieku od 16 do 64 lat nadal korzysta z internetu za pośrednictwem laptopów i komputerów stacjonarnych. Dane ze Statcounter ujawniają, że około 53%, wszystkich odwiedzin stron internetowych pochodzi z telefonów komórkowych, jednak komputery stanowią nadal 44% całości.
Udział poszczególnych rodzajów urządzeń w ruchu internetowym na świecie:
- telefony komórkowe: 53,3% (+8,65)
- laptopy i komputery: 44% (-6,8%)
- tablety: 2,7% (-27%)
- pozostałe urządzenia (m.in. konsole): 0,07% (-30%)
Dane udostępnione przez AppAnnie pokazują, że na korzystanie z aplikacji mobilnych poświęcamy obecnie 10 z każdych 11 minut, które spędzamy na urządzeniach mobilnych. Przeglądanie stron internetowych odpowiada tylko za 9% naszego czasu mobilnego.
Biorąc pod uwagę liczbę i możliwości dostępnych aplikacji mobilnych, nie powinno nas to dziwić. Dane z GlobalWebIndex pokazują, że używamy aplikacji w prawie każdym aspekcie naszego życia, bez względu na to, czy pozostajemy w kontakcie z rodziną i przyjaciółmi, relaksujemy się na kanapie, zarządzamy finansami, nabieramy formy, czy szukamy miłość.
Użycie aplikacji mobilnych wg kategorii:
- komunikatory mobilne: 89%
- social media: 89%
- rozrywka i aplikacje wideo: 65%
- gry mobilne (wszystkie typy):47%
- aplikacje zakupowe: 66%
- mobilne aplikacje muzyczne: 52%
- mapy i nawigacja: 65%
- bankowe aplikacje mobilne: 35%
- aplikacje randkowe: 11%
- zdrowie i fitness: 26%
Nowy raport State of Mobile 2020 od AppAnnie ujawnia również, że gry stanowią największy odsetek pobrań aplikacji mobilnych – więcej niż 1 na 5 pobranych aplikacji to gra i generują 70% wydatków na aplikacje mobilne. Gry nie są jednak największą kategorią, jeśli chodzi o udział w całkowitym czasie spędzonym na korzystaniu z telefonów komórkowych.
Czas spędzany w aplikacjach mobilnych według kategorii:
- średni dzienny czas korzystania z urządzeń mobilnych: 3 godz. 40 min,
- udział czasu spędzanego w aplikacjach społecznościowych: 50%,
- udział czasu spędzanego w aplikacjach ze streamingiem wideo i rozrywką: 21%,
- udział czasu przeznaczonego na gry mobilne: 9%,
- udział czasu w pozostałych rodzajach aplikacji: 19%.
Na urządzeniach mobilnych i komputerach (wg GlobalWebIndex ), spędzamy obecnie średnio 2 godziny i 24 minuty dziennie w mediach społecznościowych, to 2 minuty dziennie więcej niż w ubiegłym roku.
Po raz kolejny inaczej to wygląda w zależności od kraju. Filipińczycy są nadal najbardziej „społecznościowymi” osobami na świecie, a przeciętny internauta w tym kraju (w wieku od 16 do 64 lat) spędza prawie 4 godziny dziennie na platformach społecznościowych. Internauci w Japonii spędzają średnio zaledwie 45 minut dziennie, korzystając z mediów społecznościowych.
Polacy plasują się mniej więcej w połowie stawki ze średnim czasem równym 2 godziny.
Wideo (streaming) jest nadal najpopularniejszym rodzajem treści online generującym największy ruch
Najnowsze dane z firmy Ericsson sugerują, że użytkownicy internetu mobilnego na świecie zużywają ponad pół biliona gigabajtów danych mobilnych rocznie, z czego około dwie trzecie tej wykorzystywane jest do strumieniowego przesyłania i pobierania treści wideo. Ciekawostka: jeśli chciałbyś przechowywać wszystkie te dane na dyskietkach 3½”, potrzebujesz stosu dysków rozciągających się od Słońca do Jowisza.
Filmy to nie tylko zużycie danych. GlobalWebIndex informuje, że 90% internautów w wieku od 16 do 64 lat ogląda filmy online każdego miesiąca, co przełożyłoby się na ponad połowę całkowitej populacji na świecie.
- oglądanie wideo online: 90%
- oglądanie vlogów: 51%
- słuchanie muzyki w serwisach streamingowych: 70%
- słuchanie radia internetowego: 47%
- słuchanie podcastów: 41%
Liczba osób streamujących filmy i seriale przez internet również rośnie. Najnowsze dane GlobalWebIndex pokazują, że 67% użytkowników internetu w wieku od 16 do 64 lat ogląda teraz te treści za pośrednictwem jakiejś formy subskrypcji (np. Netflix).
W Polsce aż 63% internautów ogląda filmy lub seriale (telewizja internetowa) każdego miesiąca.
Na jakich urządzeniach najczęściej gramy w 2020 roku?
- dowolne urządzenie: 81%
- smartfony: 69%
- PC (laptop/komputer): 41%
- konsole: 25%
- tablety: 21%
Zobacz wszystkie dane dotyczące aktywności online na komputerach i urządzeniach mobilnych, w tym rozszerzone statystyki dotyczące popularnych serwisów społecznościowych (Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter, LinkedIn, i inne) oraz dane e-commerce:
Jeśli nie widzisz pokazu slajdów, przejdź na stronę: Digital 2020 Global Digital Overview (January 2020)
źródło: WeAreSocial