Digital i mobile w 2022 roku

Sprawdź najnowszy raport „Digital 2022”, dotyczący korzystania z internetu, urządzeń mobilnych i social mediów na świecie.

Dogital 2022

Jeśli spodziewałeś się, że technologia cyfrowa powróci do „normalnego biznesu” w 2022 roku, możesz zresetować te oczekiwania. Mamy nowe rekordy w digitalu w 2022 roku na świecie: 2,5 biliona godzin spędzonych w internecie, kolejne wzrosty osób z dostępem do internetu i nowe rekordy dotyczące korzystania z mediów społecznościowych.

Najnowszy globalny raport Digital 2022 Global Overview – opublikowany we współpracy między We Are Social i Hootsuite – ujawnia, że ​​większość połączonego świata nadal rozwija się szybciej niż przed pandemią. Oto najważniejsze punkty w tegorocznym raporcie:

  • dwucyfrowy wzrost użytkowników mediów społecznościowych,
  • duże wzrosty YouTube’a, Instagrama i TikToka,
  • nowe spojrzenie na preferencje mediów społecznościowych na świecie,
  • rozwój social commerce,
  • znaczący wzrost kosztów na reklamy w mediach społecznościowych,
  • kilka niewygodnych prawd o reklamie,
  • Podsumowanie ostatnich dziesięciu lat serii Global Digital Reports.

Raport liczy aż 300 stron – więc jest to bestia danych, więc usiądź wygodnie i przygotuj się na pełną ucztę faktów i liczb. Sam pozwoliłem sobie na wyciągnięcie tylko tych najważniejszych! Dane w raporcie pochodzą między innymi od: GWI (Global Web Index), Statista, GSMA Intelligence, App Annie, Semrush, SimilarWeb, Locowise, Skai.

Przeczytaj także: Mobile i digital w 2021 r. – 5,22 mld ludzi na świecie używa telefonów komórkowych

Zanim przejdziesz do interpretowania samych liczb, chciałbym zachęcić wszystkich czytelników do przejrzenia przygotowanych przez autorów szczegółowych notatek na temat danych, aby zrozumieć, jak zmiany źródeł danych i metodologii mogą wpłynąć na tegoroczne wyniki.

Na co zwrócić uwagę przy analizie danych:

  • Internauci: opóźnienia w raportowaniu spowodowane COVID-19 mogą oznaczać, że dane dotyczące „zmiany rok do roku” przedstawiają zmiany w okresach dłuższych niż jeden rok.
  • Użytkownicy mediów społecznościowych: duże zmiany w raportowaniu platform oznaczają, że różne liczby zawarte w tegorocznym raporcie nie są bezpośrednio porównywalne z liczbami dla tych samych punktów danych, które przedstawiano w poprzednich raportach. Tam, gdzie można było obliczyć reprezentatywne dane dotyczące wzrostu, uwzględniono te dane dotyczące wzrostu w tegorocznym raporcie, ale tam, gdzie nie uwzględniono danych dotyczących wzrostu, prawdopodobnie wszelkie porównania z danymi historycznymi przyniosą nieprawidłowe wartości. W związku z tym unikaj porównywania danych dotyczących użytkowników mediów społecznościowych i oglądalności reklam w tegorocznym raporcie z danymi opublikowanymi w poprzednich raportach.

Polecam zacząć od poniższego filmu, który zawiera przydatne podsumowanie najważniejszych tegorocznych nagłówków i trendów:

Digital na świecie w 2022 roku

Oto najważniejsze statystyki i trendy globalnego „stanu cyfrowego” w styczniu 2022 roku:

  • Populacja na świecie: w styczniu 2022 roku światowa populacja liczyła 7,91 miliarda, a roczna stopa wzrostu wynosząca 1 procent sugeruje, że liczba ta osiągnie 8 miliardów w połowie 2023 roku. Znacznie ponad połowa (57 proc.) światowej populacji mieszka obecnie na obszarach miejskich.
  • Mobile: ponad dwie trzecie (67,1 proc.) światowej populacji korzysta obecnie z telefonu komórkowego, a liczba unikalnych użytkowników na początku 2022 roku wyniosła 5,31 mld. milionów nowych użytkowników telefonów komórkowych od tego czasu w zeszłym roku. Globalna suma wzrosła o 1,8% w ciągu ostatniego roku – o 95 mln nowych użytkowników telefonów komórkowych od tego czasu w zeszłym roku.
  • Internet: na początku 2022 roku liczba globalnych użytkowników internetu wzrosła do 4,95 mld, a penetracja internetu wynosi obecnie 62,5% całkowitej populacji świata. Dane pokazują, że liczba użytkowników internetu wzrosła o 192 miliony (+4 proc.) w ciągu ostatniego roku, ale ciągłe ograniczenia badań i raportowania związane z COVID-19 oznaczają, że rzeczywiste trendy wzrostu mogą być znacznie wyższe niż sugerują te liczby.
  • Media społecznościowe: w styczniu 2022 roku na świecie było 4,62 miliarda użytkowników mediów społecznościowych. Liczba ta stanowi 58,4 proc. całkowitej populacji świata. Liczba użytkowników mediów społecznościowych na całym świecie wzrosła o ponad 10 proc. w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a 424 miliony nowych użytkowników rozpoczęło swoją przygodę z social mediami dopiero w 2021 roku.
Wzrosty digital (styczeń 2022)
Wzrosty w digitalu (styczeń 2022)

Wzrosty w digitalu (w ujęciu rocznym styczeń 2022 vs.styczeń 2021)

  • populacja: +1% (+80 mln)
  • użytkownicy tel. komórkowych: +1,8% (+95 mln)
  • użytkownicy internetu: +4% (+192 mln)
  • aktywni użytkownicy social mediów: +10,1% (+424 mln)
Użycie internetu w styczniu 2022 roku
Użycie internetu w styczniu 2022 roku

Użycie internetu na świecie w 2021 roku:

  • liczba internautów: 4,95 mld
  • udział internautów w populacji: 62,5%
  • roczny wzrost liczby internautów: +4% (+192 mln)
  • średni dzienny czas korzystania z internetu na jednego użytkownika: 6 godz. 58 min
  • udział użytkowników łączących się z internetem za pomocą telefonu: 92,1%
Użytkownicy mobilni na świecie (styczeń 2022)
Użytkownicy mobilni na świecie (styczeń 2022)

Użytkownicy mobilni na świecie w 2022 roku:

  • liczba użytkowników mobilnych na świecie: 5,31 mld
  • udział wszystkich użytkowników mobilnych w ogólnej populacji: 67,1%
  • przyrost unikalnych subskrypcji mobilnych: +1,8% (+98 mln)
  • liczba połączeń mobilnych (bez IoT): 8,28 mld
  • zmiana liczby połączeń mobilnych: +2,9% (+2,33 mln)
Czas spędzany na aktywności w mobile'u (styczeń 2022)
Czas spędzany na aktywności w mobile’u (styczeń 2022)

Czas spędzony na aktywnościach na urządzeniach mobilnych:

  • średni czas spędzany na korzystaniu ze smartfonów przez użytkowników każdego dnia: 4 godz. 48 min
  • wzrost czasu spędzanego każdego dnia na korzystaniu ze smartfonów: +6,7%
  • procent czasu spędzanego na smartfonach na korzystaniu z aplikacji mobilnych: 92,5%
  • procent czasu spędzanego na smartfonach na przeglądanie internetu: 7,5%
Udział mobilnych systemów operacyjnych (styczeń 2022 )
Udział mobilnych systemów operacyjnych (styczeń 2022 )

Udział systemów mobilnych w mobilnym ruchu internetowym (styczeń 2022):

  1. Android (Google): 70,74% (-0,6% ↓)
  2. iOS (Apple): 28,54% (+1,2% ↑)
  3. Samsung OS: 0,38% (+58,3% ↑)
  4. KAI OS: 0,14% (+7,7% ↑)
  5. pozostałe systemy: 0,2% (-23,1% ↓)
Użycie mediów społecznościowych w styczniu 2022 roku
Użycie mediów społecznościowych w styczniu 2022 roku

Użycie mediów społecznościowych na świecie w 2021 roku:

  • liczba aktywnych użytkowników mediów społecznościowych: 4,62 mld
  • udział użytkowników w populacji: 58,4%
  • wzrost roczny liczby użytkowników social mediów: +10,1% (+424 mln)
Zakupy online na świecie (styczeń 2022)
Zakupy online na świecie (styczeń 2022)

Aktywności e-commerce w 2022 roku na świecie:

  • zakupy produktów lub usług online: 58,4%
  • zakupy spożywcze w sklepach internetowych: 28,3%
  • zakupy „z drugiej ręki” (przedmiotów używanych) w internecie: 14,4%
  • porównywanie cen w internecie: 24,6%
  • korzystanie z opcji „kup teraz, zapłać później” podczas zakupów online: 17,8%

Pełny raport – pokaz slajdów

Pełny globalny raport Digital 2022 znajdziesz w umieszczonym poniżej prezentacji SlideShare (kliknij na link, jeśli poniższy pokaz slajdów nie działa):

Sprawdź także jak wyglądały statystyki w poprzednich latach: 

źródło: WeAreSocial | Hootsuite