Sprawdź najnowszy raport „Digital 2022”, dotyczący korzystania z internetu, urządzeń mobilnych i social mediów na świecie.
Jeśli spodziewałeś się, że technologia cyfrowa powróci do „normalnego biznesu” w 2022 roku, możesz zresetować te oczekiwania. Mamy nowe rekordy w digitalu w 2022 roku na świecie: 2,5 biliona godzin spędzonych w internecie, kolejne wzrosty osób z dostępem do internetu i nowe rekordy dotyczące korzystania z mediów społecznościowych.
Najnowszy globalny raport Digital 2022 Global Overview – opublikowany we współpracy między We Are Social i Hootsuite – ujawnia, że większość połączonego świata nadal rozwija się szybciej niż przed pandemią. Oto najważniejsze punkty w tegorocznym raporcie:
- dwucyfrowy wzrost użytkowników mediów społecznościowych,
- duże wzrosty YouTube’a, Instagrama i TikToka,
- nowe spojrzenie na preferencje mediów społecznościowych na świecie,
- rozwój social commerce,
- znaczący wzrost kosztów na reklamy w mediach społecznościowych,
- kilka niewygodnych prawd o reklamie,
- Podsumowanie ostatnich dziesięciu lat serii Global Digital Reports.
Raport liczy aż 300 stron – więc jest to bestia danych, więc usiądź wygodnie i przygotuj się na pełną ucztę faktów i liczb. Sam pozwoliłem sobie na wyciągnięcie tylko tych najważniejszych! Dane w raporcie pochodzą między innymi od: GWI (Global Web Index), Statista, GSMA Intelligence, App Annie, Semrush, SimilarWeb, Locowise, Skai.
Przeczytaj także: Mobile i digital w 2021 r. – 5,22 mld ludzi na świecie używa telefonów komórkowych
Zanim przejdziesz do interpretowania samych liczb, chciałbym zachęcić wszystkich czytelników do przejrzenia przygotowanych przez autorów szczegółowych notatek na temat danych, aby zrozumieć, jak zmiany źródeł danych i metodologii mogą wpłynąć na tegoroczne wyniki.
Na co zwrócić uwagę przy analizie danych:
- Internauci: opóźnienia w raportowaniu spowodowane COVID-19 mogą oznaczać, że dane dotyczące „zmiany rok do roku” przedstawiają zmiany w okresach dłuższych niż jeden rok.
- Użytkownicy mediów społecznościowych: duże zmiany w raportowaniu platform oznaczają, że różne liczby zawarte w tegorocznym raporcie nie są bezpośrednio porównywalne z liczbami dla tych samych punktów danych, które przedstawiano w poprzednich raportach. Tam, gdzie można było obliczyć reprezentatywne dane dotyczące wzrostu, uwzględniono te dane dotyczące wzrostu w tegorocznym raporcie, ale tam, gdzie nie uwzględniono danych dotyczących wzrostu, prawdopodobnie wszelkie porównania z danymi historycznymi przyniosą nieprawidłowe wartości. W związku z tym unikaj porównywania danych dotyczących użytkowników mediów społecznościowych i oglądalności reklam w tegorocznym raporcie z danymi opublikowanymi w poprzednich raportach.
Polecam zacząć od poniższego filmu, który zawiera przydatne podsumowanie najważniejszych tegorocznych nagłówków i trendów:
Digital na świecie w 2022 roku
Oto najważniejsze statystyki i trendy globalnego „stanu cyfrowego” w styczniu 2022 roku:
Wzrosty w digitalu (w ujęciu rocznym styczeń 2022 vs.styczeń 2021)
- populacja: +1% (+80 mln)
- użytkownicy tel. komórkowych: +1,8% (+95 mln)
- użytkownicy internetu: +4% (+192 mln)
- aktywni użytkownicy social mediów: +10,1% (+424 mln)
Użycie internetu na świecie w 2021 roku:
- liczba internautów: 4,95 mld
- udział internautów w populacji: 62,5%
- roczny wzrost liczby internautów: +4% (+192 mln)
- średni dzienny czas korzystania z internetu na jednego użytkownika: 6 godz. 58 min
- udział użytkowników łączących się z internetem za pomocą telefonu: 92,1%
Użytkownicy mobilni na świecie w 2022 roku:
- liczba użytkowników mobilnych na świecie: 5,31 mld
- udział wszystkich użytkowników mobilnych w ogólnej populacji: 67,1%
- przyrost unikalnych subskrypcji mobilnych: +1,8% (+98 mln)
- liczba połączeń mobilnych (bez IoT): 8,28 mld
- zmiana liczby połączeń mobilnych: +2,9% (+2,33 mln)
Czas spędzony na aktywnościach na urządzeniach mobilnych:
- średni czas spędzany na korzystaniu ze smartfonów przez użytkowników każdego dnia: 4 godz. 48 min
- wzrost czasu spędzanego każdego dnia na korzystaniu ze smartfonów: +6,7%
- procent czasu spędzanego na smartfonach na korzystaniu z aplikacji mobilnych: 92,5%
- procent czasu spędzanego na smartfonach na przeglądanie internetu: 7,5%
Udział systemów mobilnych w mobilnym ruchu internetowym (styczeń 2022):
- Android (Google): 70,74% (-0,6% ↓)
- iOS (Apple): 28,54% (+1,2% ↑)
- Samsung OS: 0,38% (+58,3% ↑)
- KAI OS: 0,14% (+7,7% ↑)
- pozostałe systemy: 0,2% (-23,1% ↓)
Użycie mediów społecznościowych na świecie w 2021 roku:
- liczba aktywnych użytkowników mediów społecznościowych: 4,62 mld
- udział użytkowników w populacji: 58,4%
- wzrost roczny liczby użytkowników social mediów: +10,1% (+424 mln)
Aktywności e-commerce w 2022 roku na świecie:
- zakupy produktów lub usług online: 58,4%
- zakupy spożywcze w sklepach internetowych: 28,3%
- zakupy „z drugiej ręki” (przedmiotów używanych) w internecie: 14,4%
- porównywanie cen w internecie: 24,6%
- korzystanie z opcji „kup teraz, zapłać później” podczas zakupów online: 17,8%
Pełny raport – pokaz slajdów
Pełny globalny raport Digital 2022 znajdziesz w umieszczonym poniżej prezentacji SlideShare (kliknij na link, jeśli poniższy pokaz slajdów nie działa):
Sprawdź także jak wyglądały statystyki w poprzednich latach:
- Mobile i digital w 2021 r. – 5,22 mld ludzi na świecie używa telefonów komórkowych
- Raport digital i mobile na świecie w 2020 roku
- Mobile i digital w 2019 roku w Polsce i na świecie
- Mobile i digital w 2018 roku w Polsce i na świecie
- Mobile, digital i social media na świecie w 2017 roku
- Mobile i digital w Polsce i na świecie w 2016 r.
źródło: WeAreSocial | Hootsuite