Mobile i digital w 2021 r. – 5,22 mld ludzi na świecie używa telefonów komórkowych

Sprawdź najnowsze dane, dotyczące korzystania z internetu, urządzeń mobilnych i mediów społecznościowych na świecie, z raportu „Digital 2021”.

Raport „Digital 2021”

Pół miliarda nowych użytkowników mediów społecznościowych. 1,3 miliarda lat spędzonych na korzystaniu z internetu, biliony dolarów wydane na handel elektroniczny (e-commerce) – to tylko niektóre z nowych rekordów związanych z aktywnością użytkowników w cyfrowym świecie w 2021 roku. Jeśli szukasz najnowszych statystyk dotyczących mediów cyfrowych internetu, mobile’a i mediów społecznościowych, znajdziesz je wszystkie w nowej serii raportów Digital 2021.

Przeczytaj także: Raport digital i mobile na świecie w 2020 roku

Opublikowane we współpracy między We Are Social i Hootsuite tegoroczne dane ujawniają, że połączenie z technologią stało się jeszcze bardziej istotną częścią życia ludzi w ciągu ostatniego roku, a media społecznościowe, handel elektroniczny, treści strumieniowane i gry wideo odnotowały znaczny wzrost w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Oto niektóre kluczowe tematy, na które należy zwrócić uwagę w tegorocznym raporcie Digital 2021:

  • Zmiany w sposobie wyszukiwania informacji i marek,
  • Zmieniające się dane demograficzne odbiorców online,
  • Szybko rosnące znaczenie handlu elektronicznego (e-commerce),
  • Dlaczego telefon komórkowy jest niezbędny, ale nie tylko,
  • Dlaczego nadszedł czas, aby zmienić wskaźniki, które kierują „mixem” mediów społecznościowych w marketingu.

Dane z tegorocznego raportu pochodzą z bardzo wielu wiarygodnych i sprawdzonych źródeł, w tym od: GWI (GlobalWebIndex), Statista, App Annie, ITU, Inteligencja GSMA, Semrush, SimilarWeb, Locowise i Kenshoo.

Digital na świecie w 2021 roku

Podsumowanie: Digital na świecie w 2021 roku

Oto najważniejsze statystyki i trendy globalnego „stanu cyfrowego” w styczniu 2021 r oku:

  • Populacja na świecie: światowa populacja wynosiła 7,83 miliarda na początku 2021 roku. Organizacja Narodów Zjednoczonych informuje, że liczba ta rośnie obecnie o 1 proc. rocznie, co oznacza, że ​​od początku 2020 roku całkowita liczba ludności wzrosła o ponad 80 milionów.
  • Mobile: 5,22 miliarda ludzi korzysta obecnie z telefonu komórkowego, co stanowi 66,6% całej populacji świata. Liczba unikalnych użytkowników mobilnych wzrosła o 1,8 proc. (93 miliony) od stycznia 2020 roku, podczas gdy łączna liczba połączeń mobilnych wzrosła o 72 miliony (0,9 proc.), osiągając łącznie 8,02 miliarda na początku 2021 roku.
  • Internet: 4,66 miliarda ludzi na całym świecie korzysta z internetu w styczniu 2021 roku, czyli o 316 milionów (7,3 proc.) więcej niż w zeszłym roku. Globalna penetracja internetu wynosi obecnie 59,5 proc.. Jednak COVID-19 znacząco wpłynął na zgłaszanie liczby użytkowników Internetu, więc rzeczywiste liczby mogą być wyższe.
  • Media społecznościowe: na całym świecie jest obecnie 4,20 miliarda użytkowników mediów społecznościowych. Liczba ta wzrosła o 490 milionów w ciągu ostatnich 12 miesięcy, zapewniając wzrost rok do roku o ponad 13 procent. Liczba użytkowników mediów społecznościowych odpowiada obecnie ponad 53 procentom całej światowej populacji.
Wzrosty w świecie cyfrowym w 2021 roku

Wzrosty w digitalu (w ujęciu rocznym styczeń 2021 vs.styczeń 2020)

  • populacja: +1% (+81 mln)
  • użytkownicy tel. komórkowych: +1,8% (+93 mln)
  • użytkownicy internetu: +7,3% (+316 mln)
  • aktywni użytkownicy social mediów: +13,2% (+490 mln)

Użycie internetu na świecie w 2021 roku:

  • liczba internautów: 4,66 mld
  • udział internautów w populacji: 59,5%
  • roczny wzrost liczby internautów: +7,3% (+316 mln)
  • średni dzienny czas korzystania z internetu na jednego użytkownika: 6 godz. 54 min
  • udział użytkowników łączących się z internetem za pomocą telefonu: 92,6%

Użycie internetu mobilnego na świecie w 2021 roku

  • liczba internautów mobilnych (komórkowi i Wi-Fi): 4,32 mld
  • udział wszystkich internautów mobilnych w ogólnej liczbie internautów: 92,6%
  • udział internautów łączących się za pomocą smartfona w ogólnej liczbie internautów: 91,5%
  • udział internautów korzystających z internetu na tel. komórkowym: 3,5%
  • średni dzienny czas korzystania z internetu na urządzeniach mobilnych na jednego użytkownika: 3 godz. 39 min
Połączenia mobilne wg typu urządzeń (świat 2021 r.)

Udział poszczególnych rodzajów urządzeń wg połączeń:

  • smartfony: 76,3%
  • telefony komórkowe: 20,1%
  • pozostałe urządzenia (routery, tablety, mobile PC): 3,6%

Udział systemów mobilnych w mobilnym ruchu internetowym (20201):

  1. Android (Google): 72,5% (-2,2% ↓)
  2. iOS (Apple): 26,9% (+8,6% ↑)
  3. KAI OS: 0,1% (-62,9% ↓)
  4. Samsung OS: 0,2% (+27,8% ↓)
  5. pozostałe systemy: 0,3% (-55,4% ↓)
Social media na świecie w 2021 roku

Użycie mediów społecznościowych na świecie w 2021 roku:

  • liczba aktywnych użytkowników mediów społecznościowych: 4,2 mld
  • udział użytkowników w populacji: 53,6%
  • wzrost roczny liczby użytkowników social mediów: +13,2% (+490 mln)
  • liczba użytkowników korzystających z social mediów na telefonie: 4,15 mld
  • udział mobilnych użytkowników social mediów korzystających z serwisów społecznościowych na smartfonach: 98,8%
E-commerce na świecie w 2021 roku

Aktywności e-commerce w 2021 roku na świecie:

  • wyszukiwania online produktów lub usług: 81,5%
  • odwiedziny strony usługi lub sklepu internetowego: 90,4%
  • zakupy za pomoca smartfona lub tabletu: 69,4%
  • zakup produktów online (każde urządzenie): 76,8%
  • zakup produktu za pomocą smartfona: 55,4%

Pełny raport – pokaz slajdów

Pełny globalny raport Digital 2021 znajdziesz w umieszczonym poniżej prezentacji SlideShare (kliknij tutaj, jeśli poniższy pokaz slajdów nie działa):

Sprawdź także jak wyglądały statystyki w poprzednich latach: 

źródło: WeAreSocial | Hootsuite