Sprawdź najnowsze dane, dotyczące korzystania z internetu, urządzeń mobilnych i mediów społecznościowych na świecie, z raportu „Digital 2021”.
Pół miliarda nowych użytkowników mediów społecznościowych. 1,3 miliarda lat spędzonych na korzystaniu z internetu, biliony dolarów wydane na handel elektroniczny (e-commerce) – to tylko niektóre z nowych rekordów związanych z aktywnością użytkowników w cyfrowym świecie w 2021 roku. Jeśli szukasz najnowszych statystyk dotyczących mediów cyfrowych internetu, mobile’a i mediów społecznościowych, znajdziesz je wszystkie w nowej serii raportów Digital 2021.
Przeczytaj także: Raport digital i mobile na świecie w 2020 roku
Opublikowane we współpracy między We Are Social i Hootsuite tegoroczne dane ujawniają, że połączenie z technologią stało się jeszcze bardziej istotną częścią życia ludzi w ciągu ostatniego roku, a media społecznościowe, handel elektroniczny, treści strumieniowane i gry wideo odnotowały znaczny wzrost w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Oto niektóre kluczowe tematy, na które należy zwrócić uwagę w tegorocznym raporcie Digital 2021:
- Zmiany w sposobie wyszukiwania informacji i marek,
- Zmieniające się dane demograficzne odbiorców online,
- Szybko rosnące znaczenie handlu elektronicznego (e-commerce),
- Dlaczego telefon komórkowy jest niezbędny, ale nie tylko,
- Dlaczego nadszedł czas, aby zmienić wskaźniki, które kierują „mixem” mediów społecznościowych w marketingu.
Dane z tegorocznego raportu pochodzą z bardzo wielu wiarygodnych i sprawdzonych źródeł, w tym od: GWI (GlobalWebIndex), Statista, App Annie, ITU, Inteligencja GSMA, Semrush, SimilarWeb, Locowise i Kenshoo.
Digital na świecie w 2021 roku
Oto najważniejsze statystyki i trendy globalnego „stanu cyfrowego” w styczniu 2021 r oku:
Wzrosty w digitalu (w ujęciu rocznym styczeń 2021 vs.styczeń 2020)
- populacja: +1% (+81 mln)
- użytkownicy tel. komórkowych: +1,8% (+93 mln)
- użytkownicy internetu: +7,3% (+316 mln)
- aktywni użytkownicy social mediów: +13,2% (+490 mln)
Użycie internetu na świecie w 2021 roku:
- liczba internautów: 4,66 mld
- udział internautów w populacji: 59,5%
- roczny wzrost liczby internautów: +7,3% (+316 mln)
- średni dzienny czas korzystania z internetu na jednego użytkownika: 6 godz. 54 min
- udział użytkowników łączących się z internetem za pomocą telefonu: 92,6%
Użycie internetu mobilnego na świecie w 2021 roku
- liczba internautów mobilnych (komórkowi i Wi-Fi): 4,32 mld
- udział wszystkich internautów mobilnych w ogólnej liczbie internautów: 92,6%
- udział internautów łączących się za pomocą smartfona w ogólnej liczbie internautów: 91,5%
- udział internautów korzystających z internetu na tel. komórkowym: 3,5%
- średni dzienny czas korzystania z internetu na urządzeniach mobilnych na jednego użytkownika: 3 godz. 39 min
Udział poszczególnych rodzajów urządzeń wg połączeń:
- smartfony: 76,3%
- telefony komórkowe: 20,1%
- pozostałe urządzenia (routery, tablety, mobile PC): 3,6%
Udział systemów mobilnych w mobilnym ruchu internetowym (20201):
- Android (Google): 72,5% (-2,2% ↓)
- iOS (Apple): 26,9% (+8,6% ↑)
- KAI OS: 0,1% (-62,9% ↓)
- Samsung OS: 0,2% (+27,8% ↓)
- pozostałe systemy: 0,3% (-55,4% ↓)
Użycie mediów społecznościowych na świecie w 2021 roku:
- liczba aktywnych użytkowników mediów społecznościowych: 4,2 mld
- udział użytkowników w populacji: 53,6%
- wzrost roczny liczby użytkowników social mediów: +13,2% (+490 mln)
- liczba użytkowników korzystających z social mediów na telefonie: 4,15 mld
- udział mobilnych użytkowników social mediów korzystających z serwisów społecznościowych na smartfonach: 98,8%
Aktywności e-commerce w 2021 roku na świecie:
- wyszukiwania online produktów lub usług: 81,5%
- odwiedziny strony usługi lub sklepu internetowego: 90,4%
- zakupy za pomoca smartfona lub tabletu: 69,4%
- zakup produktów online (każde urządzenie): 76,8%
- zakup produktu za pomocą smartfona: 55,4%
Pełny raport – pokaz slajdów
Pełny globalny raport Digital 2021 znajdziesz w umieszczonym poniżej prezentacji SlideShare (kliknij tutaj, jeśli poniższy pokaz slajdów nie działa):
Sprawdź także jak wyglądały statystyki w poprzednich latach:
- Raport digital i mobile na świecie w 2020 roku
- Mobile i digital w 2019 roku w Polsce i na świecie
- Mobile i digital w 2018 roku w Polsce i na świecie
- Mobile, digital i social media na świecie w 2017 roku
- Mobile i digital w Polsce i na świecie w 2016 r.
źródło: WeAreSocial | Hootsuite