Sprawdź najnowsze statystyki dotyczące digitalu, social mediów i mobile’a na świecie, pokazujące jak zmienia się cyfrowy świat w 2023 roku.

Cyfrowy i społeczny krajobraz wciąż ewoluuje w fascynujący sposób. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy światowe zachowania cyfrowe wykazały jedne z najgłębszych zmian, jakie widzieliśmy od lat, nawet w porównaniu z „latami pandemii”. Najnowsze badania pokazują, że te zachowania również ewoluują na wiele nieoczekiwanych sposobów. Na szczęście jednak ogromny nowy globalny raport przeglądowy Digital 2023 – opracowany we współpracy z Meltwater i We Are Social – zawiera wszystkie dane i spostrzeżenia potrzebne do zrozumienia najnowszych trendów.
Najważniejsze dane dotyczące digitalu w 2023 roku
- Duża zmiana w globalnej liczbie użytkowników internetu.
- Intrygujący spadek w różnych aspektach aktywności online.
- Bogaty wgląd w zmieniające się preferencje platform mediów społecznościowych.
- Zmiany w urządzeniach używanych przez ludzi do uzyskiwania dostępu do treści i usług cyfrowych.
- Nieoczekiwane zmiany w zachowaniach związanych z wyszukiwaniem online na świecie.
- Zaskakujący rozwój reklamy cyfrowej.
To jednak zaledwie ułamek tego, co znajdziesz w pełnym raporcie, który jest wypełniony ponad 400 wykresami pokazującymi, co ludzie naprawdę robią w internecie, mediach społecznościowych, urządzeniach mobilnych i platformach zakupów online.
Oprócz bogatego kontekstu i spostrzeżeń, które znajdziesz w obszernym artykule do raportu, stworzono również wybór szczegółowych opisów, które pozwalają jeszcze bardziej zagłębić się w tegoroczne dane, więc szukaj linków do tych zasobów „bonusowych” w całej analizie.
Zobacz też: Digital i mobile w 2022 roku
Statystyki i twórcy raportu
Tegoroczny raport jest zdecydowanie największym zbiorem danych i trendów, jaki kiedykolwiek opublikowano, a ten większy zakres zawdzięczamy wsparciu partnerów dostarczających dane do raportu.
Firma Meltwater dołączyła w tym roku jako główny partner Global Digital Reports. Meltwater to światowy lider w dziedzinie analityki społecznej i medialnej, której celem jest pomaganie firmom w monitorowaniu, zrozumieniu i wywieraniu wpływu na otaczający je świat.
We Are Social kontynuuje wsparcia dla serii Global Digital Reports już 12 rok z rzędu. We Are Social to społecznie kierowana agencja kreatywna, która stawia myślenie społeczne w centrum marketingu.
Wśród partnerów dostarczających dane, bez których seria Global Digital Reports byłaby o wiele mniej pouczająca, znaleźli się:
- GWI
- Statista
- data.ai
- Semrush
- GSMA Intelligence
- Similarweb
- Ookla
- Skai
- Locowise
- PPRO
Uwagi dotyczące danych
Zachęcam do przejrzenia szczegółowych opisów dotyczących danych, aby zrozumieć, w jaki sposób zmiany w źródłach i metodologiach wpłynęły na tegoroczne liczby.
W szczególności należy zwrócić uwagę na następujące kwestie:
- Użytkownicy internetu: złożoność badania i raportowania rozpowszechnienia internetu na całym świecie oznacza, że publikowanie najnowszych danych zawsze następuje z opóźnieniem. W rezultacie dane dotyczące korzystania z internetu po 2021 r. prawdopodobnie nie odzwierciedlają rzeczywistości, a rzeczywista liczba użytkowników i dane dotyczące wzrostu mogą być znacznie wyższe niż liczby przedstawione w tegorocznych raportach.
- Użytkownicy mediów społecznościowych: znaczące korekty danych publikowanych przez różne platformy oznaczają, że liczby użytkowników mediów społecznościowych zawarte w tegorocznych raportach nie są bezpośrednio porównywalne z danymi opublikowanymi w poprzednich raportach. Korzystano z danych publikowanych w zasobach reklamowych wielu czołowych platform mediów społecznościowych na świecie, aby przedstawiać dane dotyczące ogólnego korzystania z mediów społecznościowych, a wszelkie zmiany w tych danych źródłowych mogą mieć również wpływ na ogólne dane. W związku z tym należy pamiętać, że w wielu przypadkach liczby, które umieszczono w tegorocznych raportach dla użytkowników mediów społecznościowych, będą wyglądać na niższe niż w poprzednich raportach. Jednak te zmiany nie oznaczają rzeczywistej zmiany w ogólnym użyciu, a analiza nie wykryła żadnego zauważalnego spadku ogólnej adopcji mediów społecznościowych.
Nie są to jednak jedyne zmiany wpływające na tegoroczne statystyki, więc sprawdź pełną listę aktualizacji w bardziej szczegółowych uwagach na temat danych.
TOP 10 najważniejszych tematów
Polecam zacząć od tego filmu, który pomoże Ci zrozumieć wszystkie najważniejsze tegoroczne dane i trendy w zaledwie 10 minut.
Pełny raport Digital 2023
Pełny raport znajdziesz w osadzonym poniżej pliku (kliknij tutaj, jeśli poniższa prezentacja nie działa w Twojej przeglądarce).
Digital 2023: najważniejsze dane

Zacznijmy od przyjrzenia się najnowszym danym dotyczącym globalnego „stanu cyfrowego”:
- Światowa populacja przekroczyła 8 miliardów 15 listopada 2022 roku i osiągnęła 8,01 miliarda na początku 2023 roku. Nieco ponad 57 procent światowej populacji mieszka obecnie na obszarach miejskich.
- Łącznie 5,44 miliarda ludzi korzysta z telefonów komórkowych na początku 2023 roku, co odpowiada 68 procentom całej światowej populacji. Liczba unikalnych użytkowników mobilnych wzrosła w ciągu ostatniego roku o nieco ponad 3 procent, osiągając 168 milionów nowych użytkowników w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

- Obecnie na świecie jest 5,16 miliarda użytkowników Internetu, co oznacza, że 64,4 procent całej światowej populacji jest teraz online. Dane pokazują, że globalna liczba użytkowników Internetu wzrosła o 1,9 procent w ciągu ostatnich 12 miesięcy, ale opóźnienia w raportowaniu danych oznaczają, że rzeczywisty wzrost będzie prawdopodobnie wyższy niż sugeruje to liczba.
- Na całym świecie jest obecnie 4,76 miliarda użytkowników mediów społecznościowych, co odpowiada nieco poniżej 60 procent całej globalnej populacji. Jednak wzrost użytkowników mediów społecznościowych zwolnił w ostatnich miesiącach, a tegoroczny wzrost netto o 137 milionów nowych użytkowników oznacza roczny wzrost o zaledwie 3 procent.

Te dane dają doskonały obraz korzystania z technologii cyfrowych na całym świecie, ale musimy zagłębić się w dane, aby zrozumieć, jak faktycznie ewoluują zachowania ludzi. Dobrą wiadomością jest to, że autorzy przygotowali mnóstwo omówień ze szczegółowymi danymi – zachęcam do zapoznania się z nimi.
Sprawdź także jak wyglądały statystyki w poprzednich latach:
- Digital i mobile w 2022 roku
- Mobile i digital w 2021 r. – 5,22 mld ludzi na świecie używa telefonów komórkowych
- Raport digital i mobile na świecie w 2020 roku
- Mobile i digital w 2019 roku w Polsce i na świecie
- Mobile i digital w 2018 roku w Polsce i na świecie
- Mobile, digital i social media na świecie w 2017 roku
- Mobile i digital w Polsce i na świecie w 2016 r.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: WeAreSocial