Masz problem z Wi-Fi na iPhonie z iOS 17? Nie jesteś sam…

Wygląda na to, że Apple za chwilę wypuści uaktualnienie iOS 17.0.4, które naprawi problem z wolnym Wi-Fi i być może brzęczącym dźwiękiem.

Centrum sterowania w iPhonie

Co roku, gdy Apple wypuszcza nową, ważną wersję systemu iOS (i nowego iPhone’a), użytkownicy znajdują dziwne błędy, które zwykle są naprawiane poprzez mniejsze aktualizacje oprogramowania. Nie inaczej jest i w tym roku w przypadku systemu iOS 17, co nie jest czymś nadzwyczajnym — przy wielu aplikacjach i modelach iPhone’ów zawsze znajdą się błędy, które nie od razu zostaną wykryte podczas testów beta. Po doniesieniach o problemach z przegrzewaniem się iPhone’a 15 Pro niektórzy użytkownicy mają obecnie problemy z Wi-Fi pod systemem iOS 17, zwłaszcza w modelach iPhone’a 15. Ten problem z iOS 17 może spowolnić iPhone’a i spowodować, że Apple zaraz wypuści iOS 17.0.4.

Zobacz także: iOS 17 mocno obciąża baterię — ale to nic nowego!

Jasne, Apple wypuściło iOS 17.0.3, aby rozwiązać problem, który powodował, że niektóre aplikacje, takie jak Instagram, nagrzewały się na iPhonie użytkownika. Ale teraz, gdy nie parzysz już rąk, trzymając telefon, pojawił się kolejny nowy problem: według 9to5Mac modele Apple iPhone z systemem iOS 17, zwłaszcza modele z serii iPhone 15, mają problemy z Wi-Fi. W niektórych sytuacjach zawartość nie jest ładowana przez sieć Wi-Fi, a w innych wszystko działa i ładuje się bardzo wolno.

Niektórzy czytelnicy 9to5Mac skarżą się, że od iPhone’y 15 lub inne modele z systemem iOS 17 mają problemy z Wi-Fi. Według jednego z czytelników aplikacje nie są w stanie załadować treści lub połączenie jest bardzo wolne. Inny czytelnik i twórca aplikacji powiedział, że również zauważył niezwykłe spowolnienie, gdy jego iPhone 15 Pro Max jest podłączony do sieci Wi-Fi.

Osobiście także zauważyłem te same problemy podczas korzystania z niektórych aplikacji również na iPadzie z systemem iPadOS 17. Pomimo połączenia z Wi-Fi mój iPad po prostu przestaje ładować treści w aplikacjach. Wśród zgłaszanych aplikacji, które mają problemy z ładowaniem treści, użytkownicy wymieniają między innymi Threads, TikTok, Feedly, a nawet Safari. Czasami problem znika po kilku minutach. W niektórych sytuacjach trzeba ręcznie rozłączyć i ponownie podłączyć Wi-Fi na iPhonie, aby ponownie połączenie zaczęło działać.

W takich sytuacjach można pomyśleć, że mamy problem z routerem lub jest to wina połączenia internetowego, ale łatwo sprawdzić, czy problem występuje tylko na jednym urządzeniu, sprawdzając w tym samym czasie połączenie na przykład na komputerze. W tym samym czasie, gdy problem z Wi-Fi występuje na iPhonie lub iPadzie z najnowszą wersją systemu iOS 17, połączenie z tą samą siecią nie sprawia użytkownikom problemu na komputerze lub innym smartfonie.

Z informacji w mediach społecznościowych wynika, że więcej użytkowników zgłasza podobne problemy, większość z nich dotyczy nowych iPhone’ów. Jeden użytkownik na forum społeczności Apple’a napisał, że Wi-Fi na jego iPhonie 15 Pro okresowo się rozłącza, ale działa dobrze z każdym innym urządzeniem. W serwisie X inny użytkownik stwierdził, że „strony ładują się bardzo wolno”, gdy jego iPhone jest podłączony do Wi-Fi.

Może Cię zainteresować także: Te funkcje iOS 17 zostaną wprowadzone jeszcze w tym roku!

Podobne doniesienia pojawiają się także na Reddicie. Jeden z użytkowników twierdzi, że dostosowanie zakresu kanałów Wi-Fi do 20 MHz, 40 MHz lub 80 MHz rozwiązało problemy. „Mam połączenie, ale od czasu do czasu mój iPhone nie pobiera żadnych danych, więc przełączam go w tryb samolotowy, wyłączam go ponownie i znów działa” – napisał inny użytkownik w tym samym wątku.

Użytkownicy czekają na naprawę problemu

Nadal nie wiemy, czy jest to powszechny problem, czy dotyka tylko niewielkiej liczby użytkowników. Serwis 9to5Mac poprosił Apple o komentarz, ale firma nie potwierdziła ani nie zaprzeczyła, że ​​użytkownicy iPhone’a mają problemy z Wi-Fi. Zapewne są to problemy spowodowane błędem oprogramowania, który można naprawić za pomocą aktualizacji iOS, na przykład iOS 17.0.4.

Inny problem, który dotyka tylko użytkowników iPhone’ów 15 Pro dotyczy z kolei brzęczącego lub trzeszczącego dźwięku wydobywającego się z głośnika słuchawki, gdy głośność ustawiona jest na około 80 procent.

Jak działa Wi-Fi na Twoim iPhonie lub iPadzie z systemem iOS 17? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: