Ten smak Coca-Coli pomogła wymyślić sztuczna inteligencja

Nie wiemy jak smakuje napój Coca-Coli wytwarzany przez sztuczną inteligencję, ale miejmy nadzieję, że nie jest to marketingowe nabicie w butelkę, o przepraszam – puszkę.

Coca-Cola Creations Y3000 (edycja limitowana)

Sztuczna inteligencja jest ostatnio niemal wszędzie, ale nikt nie spodziewał się, że zostanie użyta jako broń w trwającej wojnie o smak coli. Coca-Cola właśnie wprowadziła na rynek nowy smak inspirowany przyszłością Y3000, którego współtwórcą jest sztuczna inteligencja. Firma nazywa ją napojem gazowanym „z przyszłości” i jak podaje CNBC, jest on dostępny przez ograniczony czas zarówno w wersji zwykłej, jak i o zerowej zawartości cukru. Jak czytamy na profilach społecznościowych firmy, w Polsce nowa Coca-Cola Creations Y3000 ma pojawić się w sklepach Żabka.

Zobacz też: Realme 10 Pro Coca-Cola Edition debiutuje w Indiach

Napój nazywa się Y3000 by Coca-Cola Creations, co z pewnością brzmi futurystycznie, choć bardziej niż orzeźwiający napój przywołuje na myśl Skynet i jego armię złych Terminatorów. Coca-Cola nie ujawniła żadnych informacji na temat jej rzeczywistego smaku, ale testerzy opisują go jako przypominający smak malin.

Firma udostępniła informacje na temat procesu tworzenia. Wszystko zaczęło się od badaczy zbierających preferencje smakowe konsumentów w celu poszukiwania trendów, aby zrozumieć, jak „smakuje przyszłość”. Następnie dane te wprowadzono do zastrzeżonego systemu sztucznej inteligencji, aby pomóc w stworzeniu profilu smakowego. I tak w mgnieniu oka narodził się nowy napój gazowany dla dzieci.

Robiąc najlepsze wrażenie w ramach Secret Invasion, firma Coke zleciła także sztucznej inteligencji pomoc w zaprojektowaniu grafiki na wąskiej puszce. Puszki mają plażowy, neonowo-fioletowy styl, który przywodzi na myśl platformy do generowania obrazu, takie jak Dall-E lub Midjourney. Dostępne są także butelki o tradycyjnych rozmiarach, wypełnione futurystycznym płynem.

Y3000 jest opisywany jako smak z limitowanej edycji, ale Coca-Cola nie określiła, kiedy napój gazowany trafi na złomowisko, aby dołączyć do innych futurystycznych produktów spożywczych, takich jak liofilizowane lody Dippin’ Dots i przezroczysta (i okropna) Crystal Pepsi.

Powinien jednak utrzymać się do jesieni, ponieważ Coca-Cola ogłosiła również nawiązanie współpracy z luksusową marką streetwearową Ambush w celu wypuszczenia kolekcji odzieży inspirowanej Y3000 w dalszej części sezonu.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Coca-Cola | Engadget