Zyski firmy Apple według kategorii w 3Q fiskalnym 2023 r.

Przychody firmy Apple za jej usługi, przykryły spadki przychodów ze sprzedaży iPhone’ów, iPadów i komputerów Mac.

Powołując się na silne przeciwności kursowe i „nierówne otoczenie makroekonomiczne”, Apple odnotowało trzeci z rzędu kwartał spadku sprzedaży urządzeń. Ogólne wyniki były jednak nieco lepsze niż oczekiwano, ponieważ sprzedaż usług częściowo nadgoniła słabą sprzedaż iPhone’ów, komputerów Mac i iPadów. Całkowita sprzedaż spadła o 1,4 procent do 81,8 miliardów dolarów rok do roku, ale bez pozytywnego wpływu stale rosnący segment usług Apple’a, spadek byłby znacznie większy i wyniósłby 4,4 procent.

Dyrektor generalny firmy Apple Tim Cook szybko zwrócił uwagę, że iPhone i ogólna sprzedaż rosły na stałym poziomie walutowym, ale to prawdopodobnie nie wystarczy, aby uspokoić Wall Street, które oczekuje coraz więcej od Apple’a — czyli nieustannego wzrostu.

Sprzedaż iPhone’a, który wciąż jest sercem biznesu Apple’, spadła o 2 procent do 39,7 miliarda dolarów w czerwcowym kwartale br. — co jest tradycyjnie słabym wynikiem pod względem sprzedaży iPhone’a w tym okresie, ponieważ nowe modele iPhone’a 15 są tuż za rogiem.

Sprawdź też: Apple „nie jest odporne” na globalny kryzys sprzedażowy

Sprzedaż komputerów Mac spadła o 7 procent do 6,8 miliarda dolarów, ale Apple pozostaje pozytywnie nastawiony do swojej oferty komputerów Mac, która działa teraz wyłącznie na własnym procesorze firmy.

Sprzedaż iPada odnotowała największy spadek rok do roku na poziomie prawie 20 procent, co częściowo można wytłumaczyć wprowadzeniem na rynek popularnego iPada Air w czerwcu zeszłego roku.

Tymczasem biznes usług Apple’a ponownie był gwiazdą show, ponieważ wzrósł o 8 procent do nowego rekordu 21,2 miliarda dolarów, co stanowi ponad 25 procent ogólnej sprzedaży firmy.

Sprzedaż firmy Apple wg kategorii produktów za 3Q fiskalny 2023 roku (kończący się 1 lipca 2023 r.)
Sprzedaż firmy Apple wg kategorii produktów za 3Q fiskalny 2023 roku (kończący się 1 lipca 2023 r.) | fot. Statista

Mieliśmy rekordy wszechczasów w chmurze, wideo, AppleCare, płatnościach i kwartalnych rekordach w App Store, reklamach i muzyce. Wynika to z faktu, że nasza baza użytkowników stale rośnie, więc mamy większą pulę klientów, którzy są bardziej zaangażowani, ponieważ mamy więcej kont transakcyjnych i kont płatniczych w ekosystemie.

– powiedział dyrektor finansowy Luca Maestri podczas telekonferencji z inwestorami

Apple spodziewa się, że w nadchodzącym kwartale będzie podobnie, ponieważ przewiduje się, że poprawa w segmencie iPhone’a i usług zostanie zrekompensowana dwucyfrowymi spadkami sprzedaży iPadów i komputerów Mac.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Apple Newsroom | Statista