10 lat wzrostów w usługach Apple’a

Usługi firmy Apple, które obejmują między innymi Apple Pay, Apple Music, Apple TV+ i App Store, osiągnęły najwyższy w historii przychód w 3. kwartale roku podatkowego 2023.

Usługi Apple'a: dekada wzrostów od 2012 do 2Q 2023

Kwartalne przychody Apple’a z usług wzrosły do 21,2 miliarda dolarów w ciągu trzech miesięcy kończących się 1 lipca 2023 roku, w porównaniu z 13,2 miliarda dolarów zaledwie trzy lata temu. Dzięki aktywnej bazie ponad dwóch miliardów aktywnych urządzeń i ciągłym inwestycjom w nową ofertę usług w ciągu ostatniej dekady, Apple ma obecnie miliard płatnych subskrypcji — to prawie dwa razy więcej niż trzy lata temu.

Choć Apple jest tradycyjnie postrzegane jako firma produkująca sprzęt komputerowy, to firma poczyniła znaczne postępy, aby rozszerzyć swoją działalność usługową w ciągu ostatnich kilku lat.

Przyczyna nacisku na usługi jest dość oczywista: w miarę rozwoju smartfonów, tabletów i innych urządzeń, przełomowych innowacji jest coraz mniej, cykle wymiany wydłużają się, co sprawia, że firmom takim jak Apple coraz trudniej jest się rozwijać, a nawet utrzymanie przychodów na niewiarygodnie wysokim poziomie jest nie lada wyzwaniem.

Usługi zapewniają firmie z Cupertino stały strumień powtarzających się (i wysokomarżowych) przychodów, co, biorąc pod uwagę ogromną bazę obejmującą ponad dwa miliardy aktywnych urządzeń, jest po prostu zbyt dobrą okazją, aby ją zmarnować.

Co więcej, usługi Apple’a są ściśle zintegrowane ze sprzętem, co oznacza, że pomagają w utrzymaniu klienta, czyli związaniu użytkowników z ekosystemem firmy. Fakt, że klienci mogą teraz robić praktycznie wszystko w „zamkniętym” ekosystemie Apple’a sprawia, że jeszcze mniej jest skłonnych do kupowania urządzeń innych niż tych od Apple’a, gdy chcą kupić nowego smartfona, laptopa, tablet lub smartwatcha.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Apple Newsroom | Ststista