Spotify i Apple Music mają razem 46% rynku

Apple Music to druga najczęściej używana usługa strumieniowego przesyłania muzyki z 15% udziału – ale wciąż jest daleko za Spotify, które ma udział w 31% rynku.

Udział muzycznych serwisów streamingowych na świecie (2Q 2021) | źródło MIDiA Research
Udział muzycznych serwisów streamingowych na świecie (2Q 2021) | źródło MIDiA Research

Firma MIDiA Research opublikowała w środę 19 stycznia 2022 roku nowy raport zawierający globalne dane dotyczące rynku usług strumieniowego przesyłania muzyki za drugi kwartał 2021 roku. Chociaż Apple Music jest drugą najczęściej używaną platformą muzyczną na świecie, wciąż jest daleko za Spotify.

Jak wynika z badań, liczba osób, które subskrybują serwisy do strumieniowego przesyłania muzyki, nadal szybko rośnie. W drugim kwartale 2021 roku 523,9 mln osób zasubskrybowało jedną z platform, co stanowi wzrost o 26,4% w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku, kiedy to z tego typu serwisów korzystało 443 mln osób.

Apple Music stanowi 15% subskrypcji globalnych platform muzycznych, co oznacza, że ​​przekroczyło już 78 milionów płatnych abonentów. Jednak te liczby nadal nie zbliżają tej usługi do Spotify, które, jak można się spodziewać, nadal zajmuje pierwsze miejsce w światowym rankingu.

Główny konkurent Apple’a miał ponad 160 milionów płatnych abonentów do drugiego kwartału 2021 roku – czyli dwa razy więcej niż Apple Music. Firma badawcza zauważa jednak, że udział Spotify w rynku spadł z 34% w 2019 roku. do 33% w 2020 roku., a teraz do 31% w 2021 roku. Chociaż Spotify nie ma ryzyka utraty wiodącej pozycji w tym momencie, konkurencja z pewnością przejmuje część jego użytkowników.

Amazon Music plasuje się tuż za Apple Music z 13% udziałem w rynku, ale MIDiA Research wskazuje, że YouTube Music to najszybciej rozwijająca się usługa już drugi rok z rzędu – teraz z 8% udziałem w rynku.

Udział muzycznych serwisów (stan na 2. kwartał 20221 roku):

  1. Spotify: 31%
  2. Apple Music 15%
  3. Amazon Music: 13%
  4. Tencent Music: 13%
  5. YouTube Music: 8%
  6. NetEase: 6%
  7. Deezer: 2%
  8. Yandex Music: 2%
  9. pozostałe: 10%

Inną rzeczą, o której należy pamiętać, jest to, że chociaż ogólna liczba abonentów usług strumieniowania muzyki wzrosła w 2021 roku, nie oznacza to, że przychody firm są znacznie wyższe. Jak wyjaśniła MIDiA: to dlatego, że niektórzy abonenci płacą mniej z powodu planów rodzinnych, specjalnych pakietów (jak Apple One) lub obniżonych cen na rynkach wschodzących.

Standardowa subskrypcja Apple Music kosztuje w Polsce 24,99 zł, ale istnieją specjalne ceny dla rodzin, studentów i subskrybentów Apple One.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: MIDiA Research | 9TO5Mac