Usługa Apple Pay dostępna jest od dzisiaj w Polsce

Od wtorku 19 czerwca 2018 r. Apple we współpracy z 9 bankami udostępniło w Polsce długo wyczekiwaną usługę płatności mobilnych Apple Pay.

Apple Pay dostępne w Polsce!

Polscy użytkownicy urządzeń z systemem iOS (iPhone, iPad), macOS (komputery Mac) oraz Apple Watchów, którzy są klientami Alior Banku, BGŻ BNP Paribas, BZ WBK, Getin Banku, mBanku, Nest Banku, Pekao, T-Mobile Usługi Bankowe lub Raiffeisen Polbanku, mogą od dzisiaj wreszcie płacić za pomocą Apple Pay.

Apple Pay, to obok autorskich rozwiązań HCE banków oraz Google Pay (dawniej Android Pay, który został wprowadzony w Polsce w 2016 roku) kolejna metoda płatności mobilnych umożliwiających łatwe i bezpieczne płacenie smartfonem w sklepach, aplikacjach i internecie. Swoją światową premierę Apple Pay miało już w 2014 roku wraz z wprowadzeniem Apple Watcha. Na początku mogli z niej korzystać tylko mieszkańcy Stanów Zjednoczonych – musieliśmy czekać aż cztery lata, żeby płatności mobilne Apple’a trafiły nad Wisłę…

O tym, że usługa wystartuje w Polsce mówiło się już od dawna. Dopiero w maju br. Tim Cook oficjalnie potwierdził, że usługa trafi wreszcie do Polski. Nie podał jedynie dokładnej daty premiery.

Na jakich urządzeniach działa Apple Pay?

W przypadku płatności w sklepach, aplikacjach mobilnych lub w przeglądarce Safari, Apple Pay działa na urządzeniach iPhone 6 i nowszych, iPhone SE, iPad Pro, iPad (5. generacji), iPad Air 2 oraz iPad mini 3 i nowszych.

Z Apple Pay można również korzystać w przeglądarce Safari na dowolnym urządzeniu Mac wprowadzonym na rynek w 2012 r. lub później, z systemem operacyjnym macOS Sierra lub nowszym. W tym przypadku potwierdzanie płatności odbywa się za pomocą urządzenia iPhone 6 lub nowszego, Apple Watch bądź czytnika Touch ID dostępnego w nowym modelu komputera MacBook Pro.

Jak dodać kartę do usługi Apple Pay?

Konfiguracja usługi Apple Pay jest szybka i bardzo łatwa. Dodanie karty do usługi pozwala korzystać ze wszystkich korzyści kart za pomocą urządzenia mobilnego Apple’a.

  1. Otwórz aplikację Wallet i stuknij opcję Dodaj kartę kredytową/debetową.
  2. Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby dodać nową kartę. Jeśli otrzymasz prośbę o dodanie karty używanej z aplikacją iTunes, wystarczy wprowadzić jej kod zabezpieczeń (CVC).
  3. Stuknij opcję Dalej. Twój bank lub instytucja wystawiająca karty zweryfikuje informacje i zdecyduje, czy możesz używać karty z usługą Apple Pay. jeśli do zweryfikowania karty będą potrzebne dodatkowe informacje, otrzymasz prośbę o ich podanie.
  4. Gdy karta zostanie zweryfikowana poprawnie, przejdź Dalej.
  5. Możesz zacząć używać iPhone’a do płacenia zbliżeniowo w sklepach!
Dodawanie karty do usługi Apple Pay na iPhone'ie (polska instrukcja)
Dodawanie karty do usługi na iPhone’ie (polska instrukcja)

Zobacz także instrukcję wideo: Dodawanie karty do Apple Pay.

Jak płacić w sklepie, internecie i w aplikacjach  za pomocą Apple Pay?

Płacenie z Apple Pay w sklepach stacjonarnych jest możliwe dla użytkowników urządzeń iPhone SE, iPhone 6 i nowszych, a także zegarków Apple Watch.

Równie proste jest płacenie w internecie na stronach internetowych lub w aplikacjach obsługujących tę usługę. Takie transakcje autoryzuje się poprzez dotknięcie czytnika Touch ID lub, w przypadku modelu iPhone X, dwukrotne wciśnięcie przycisku z boku urządzenia i spojrzenie w kierunku ekranu, z użyciem funkcji Face ID.

Płatności Apple Pay (za pomoca iPhone'a i Apple Watcha ) w sklepach
Płatności (za pomoca iPhone’a i Apple Watcha ) w sklepach

Zobacz instrukcję wideo, jak płacić w sklepach przy użyciu Touch ID?

Zobacz instrukcję wideo, jak płacić w sklepach przy użyciu Face ID na iPhone’ie X?

Bezpieczeństwo płatności Apple Pay

Prywatność i bezpieczeństwo danych użytkownika, w tym finansowych, są dla firmy Apple kluczowe. W płatnościach Apple Pay z użyciem karty kredytowej lub debetowej jej numer nie jest zapisywany, ani w pamięci urządzenia, ani na serwerach Apple’a. Zamiast tego przypisywany jest unikalny numer konta urządzenia, który, po zaszyfrowaniu, przechowywany jest z wykorzystaniem tzw. bezpiecznego elementu (ang. secure element) urządzenia.

Każda transakcja autoryzowana jest za pomocą unikalnego, generowanego dynamicznie, jednorazowego kodu bezpieczeństwa. Użyta w rozwiązaniu Apple Pay usługa Mastercard Digital Enablement Service (MDES) wykorzystuje najbardziej zaawansowane technologie płatnicze – takie jak EMV, tokenizacja czy szyfrowanie – aby zapewnić bezpieczeństwo danych posiadaczy kart Mastercard.

Przeczytaj także: Liczba użytkowników mobilnych metod płatności 2015-2017

Dodatkowo każda transakcja zatwierdzana jest przy wykorzystaniu najlepszych zabezpieczeń jakimi są Face ID (w iPhone’ie X) lub Touch ID (iPhone’a 6 i nowsze).

Więcej informacji na temat tej usługi znajdziesz na polskich stronach: apple.com/pl/apple-pay. Pełna lista banków, w których usługa jest dostępna znajdziesz na stronach pomocy.

Więcej o usłudze w swoim banku znajdziesz na oficjalnych stronach internetowych banków:

źródło: informacja prasowa, Apple