Liczba użytkowników mobilnych metod płatności 2015-2017

Zobacz, ile osób korzysta z najpopularniejszych mobilnych metod płatności (Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay) na świecie i jak liczba użytkowników zmieniała się w ciągu ostatnich 3 lat.

Polacy mogą korzystać obecnie tylko z jednej z trzech najpopularniejszych na świecie metod płatności mobilnych. Jest to działająca na naszym rynku od 2016 roku usługa Android Pay, która zmienia swoją nazwę na Google Pay (tak też będzie nazywana w dalszej części wpisu, choć wciąż jeszcze używana jest stara nazwa).

Choć Google nie chwali się liczbą użytkowników, ostatnie szacunki liczby użytkowników Google Pay w Polsce wskazują na około 200 tys. użytkowników tej metody płatności.

Jednak na świecie to Apple Pay rządzi na rynku płatności mobilnych wyprzedzając konkurencyjne usługi Samsung Pay i Google Pay. Według szacunków Juniper Research wynika, że Apple Pay jeszcze bardziej wyprzedzi Google’a i Samsunga w ciągu najbliższych 4 lat.

Coraz więcej osób korzysta z aplikacji Apple Pay, Google Pay i Samsung Pay

Firma estymuje, że w 2017 roku całkowita liczba „zbliżeniowych” użytkowników Apple Pay prawie podwoiła się w porównaniu z rokiem poprzednim i wyniosła 86 mln do końca 2017 roku.

Google Pay (wcześniej Android Pay) i Samsung Pay również odnotowały duże wzrosty. W przypadku tej pierwszej można szacować liczbę 24 mln użytkowników, a koreański Samsung Pay aż 34 mln.

2015 (mln)2016 (mln)2017 (mln)
Apple Pay154586
Samsung Pay31834
Google Pay (Android Pay)21224
SUMA2075144

Juniper szacuje, że liczba osób korzystających z tych systemów płatności mobilnych, przekroczyła po raz pierwszy 100 mln w pierwszej połowie 2017 r. i osiągnęła 144 mln użytkowników do końca 2017 r.

Liczba użytkowników popularnych metod płatności mobilnych na świecie (2015-2017) - Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay
Liczba użytkowników popularnych metod płatności mobilnych na świecie (2015-2017) – Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay

Według badań, łączny udział w rynku płatności mobilnych firm Apple, Samsung i Google wzrósł z 20% w 2015 r. do 41% w 2016 r., w stosunku do całkowitej liczby użytkowników mobilnych płatności zbliżeniowych na świecie.

Prognozy przewidują, że do 2021 roku udział tych firm wzrośnie do 56%, ponieważ łączna baza użytkowników przekroczy 500 mln.

źródło: Juniper Reasearch