Pracownicy Apple’a testują „Ask” wewnętrzne narzędzie AI

Apple podobno testuje narzędzie sztucznej inteligencji o nazwie „Ask” dla doradców wsparcia AppleCare, które generuje odpowiedzi na podstawie danych uzyskanych z wewnętrznej bazy danych.

„Ask” dla AppleCare - nieoficjalna grafika
„Ask” dla AppleCare – nieoficjalna grafika

Zaangażowanie firmy Apple w sztuczną inteligencję (AI) nie jest tajemnicą, ponieważ dyrektor generalny firmy podzielił się nawet swoim podekscytowaniem tym, co nadejdzie w 2024 roku. Chociaż nic konkretnego nie zostało ogłoszone, firma prawdopodobnie pracuje i testuje wiele narzędzi, które opierają się na modelach generatywnych podobnych do tych, które działają w ChatGPT.

Według doniesień serwisu MacRumors, opartych na uzyskanych informacjach na temat projektu, Apple podobno uruchomiło pilotażowy program, który zapewnia wybranym doradcom wsparcia AppleCare narzędzie AI o nazwie „Ask”. Jest to narzędzie, które automatycznie generuje odpowiedzi na pytania techniczne w oparciu o informacje z wewnętrznej bazy danych Apple.

W przeciwieństwie do prostego narzędzia wyszukiwania, które za każdym razem zwraca te same wyniki na podstawie trafności, program „Ask” generuje odpowiedź na podstawie szczegółów podanych w zapytaniu, takich jak typ urządzenia lub system operacyjny. Doradcy mogą oznaczyć te odpowiedzi jako „przydatne” lub „nieprzydatne”.

Halucynacje są problemem w przypadku generatywnych modeli języka, co jest dobrym sposobem na powiedzenie, że chatboty mają tendencję do zmyślania z dużą pewnością. Narzędzie „Ask” próbuje uniknąć takiego zachowania, szkoląc się wyłącznie w swojej wewnętrznej bazie danych z dodatkowymi kontrolami, które zapewniają, że odpowiedzi są „rzeczowe, możliwe do prześledzenia i przydatne”.

Wewnętrzne narzędzie zostanie rzekomo udostępnione większej liczbie doradców w przyszłości, po zebraniu opinii. Istnieje duża szansa, że to narzędzie „Ask”, które wyciekło, jest lub jest oparte na wcześniej ujawnionym narzędziu „Ajax”. Jest to narzędzie wewnętrzne, które niektórzy rzekomo nazywają „AppleGPT”.

Z doniesień nie wynika jasno, czy Apple określa narzędzie „Ask” mianem „AI”, ale pewne oznaki już istnieją. W ujawnionych informacjach nie używano by sformułowań takich jak „generuj” czy „rzeczywiste”, gdyby było to ogólne narzędzie do wyszukiwania i pobierania.

Zespół marketingowy Apple’a nie miał jeszcze okazji nazwać swoich technologii AI, więc istnieje szansa, że Apple zastosuje „przetwarzanie przestrzenne” i poda zupełnie inną nazwę. Jakkolwiek to nazwie, narzędzia te, takie jak ChatGPT, polegają na dostępie do bazy danych zawierającej informacje w celu wygenerowania odpowiedzi na podstawie czegoś, co można określić jako przewidywanie następnego słowa. Znajduje wzorzec w bazie danych i decyduje, jakie może być następne logiczne słowo odpowiadające na zapytanie.

Oczywiście jest to duże uproszczenie.

Firmie Apple nie jest obce ML i AI. Klawiatura dotykowa zawsze opierała się na algorytmie przewidywania, jaką literę użytkownik naciśnie w określonym miejscu. Obecnie ta sama klawiatura korzysta z modelu języka transformatorowego do autokorekty.

Krążą plotki na temat wprowadzenia przez Apple sztucznej inteligencji i tego, co może to oznaczać dla iOS 18. Aby się tego dowiedzieć, wszyscy będziemy musieli poczekać do czerwcowej konferencji WWDC.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: MacRumors | AppleInsider