[Infografika] Przychody z produktów Apple’a w latach 2007-2023

Zobacz ina jednej infografice, jak zmieniały się przychody firmy Apple według kategorii produktów w latach 2007–2023.

Infografika: Przychody z produktów firmy Apple
Infografika: Przychody z produktów firmy Apple

Od premiery iPhone’a w 2007 roku wprowadzanie nowych produktów Apple’a stale dywersyfikuje źródła przychodów firmy. Infografika, przygotowana przez serwis Visual Capitalist, ilustruje przychody Apple’a według kategorii najważniejszych produktów w latach 2007–2023 – na podstawie danych firmy Apple za ten okres.

iPhone: najlepiej sprzedająca się ikona wszech czasów

Kiedy Apple wprowadziło iPhone’a w 2007 roku, Steve Jobs nazwał go „rewolucyjnym produktem”. W tym samym roku telefon reprezentował zaledwie 0,5% całkowitych przychodów firmy. Dziś odpowiada to ponad połowę!

Początkowo sprzedawany wyłącznie za pośrednictwem AT&T za 499 dolarów, od tego czasu stał się najbardziej dochodowym produktem firmy i jednym z najpopularniejszych telefonów na świecie, sprzedanym w ponad 2,3 miliarda egzemplarzy i z bazą liczącą ponad 1,5 miliarda aktywnych użytkowników.

W 2015 roku udział iPhone’a w przychodach z produktów Apple’a osiągnął najwyższy poziom 66%, co zbiegło się z premierą iPhone’a 6. Apple odnotowało także zmianę udziału w przychodach pochodzących z działu komputerów Mac. W 2007 roku komputery Mac odpowiadały za 43% przychodów firmy, a iPody za 35%.

Jednak od 2015 roku usługi i akcesoria/urządzenia do noszenia (takie jak Apple Watch i AirPods) w coraz większym stopniu zaczęły przyczyniać się do udziału w przychodach firmy. W 2023 roku przychody z komputerów Mac spadły o 27% rok do roku, co stanowi zaledwie 8% całkowitych przychodów Apple.

Infografika ilustrująca przychody Apple według produktów w latach 2007–2023:

Infografika ilustrująca przychody Apple według produktów w latach 2007–2023

Niedawno rozwój usług i akcesoriów/urządzeń do noszenia (wearables) zaczął zwalniać, odzwierciedlając trendy obserwowane w innych liniach produktów.

Być może kolejnym pytaniem dla firmy jest to, czy Apple Vision Pro, komputer do noszenia, który wyświetla obrazy bezpośrednio przed naszymi oczami i jest kontrolowany przede wszystkim za pomocą śledzenia wzroku i gestów, stanie się stałym źródłem przychodów i linii produktów.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Visual Capitalist