iPhone i usługi nadal dźwignią Apple’a (4Q 2023)

Dzięki wysokiej sprzedaży iPhone’a i (kolejnemu) rekordowi przychodów z usług, Apple powrócił do wzrostu w ostatnim kwartale minionego roku, po czterech kolejnych kwartałach spadków sprzedaży.

Wyniki sprzedaży firmy Apple za 4Q 2023 roku (1Q roku finansowego 2024)
Wyniki sprzedaży firmy Apple za 4Q 2023 roku (1Q roku finansowego 2024)

Ogólne wyniki finansowe były nieco lepsze od oczekiwań, przewyższając szacunki analityków dotyczące zysków i przychodów. Przychody wzrosły o 2 procent do 119,6 miliardów dolarów za trzy miesiące zakończone 30 grudnia 2023 roku, co oznacza, że miniony kwartał był drugim najlepszym w historii Apple’a pod względem sprzedaży. Jak pokazuje powyższy wykres, wzrost sprzedaży iPhone’a i usług po raz kolejny przyćmił słabsze wyniki w pozostałych segmentach operacyjnych Apple’a, w tym 25-procentowy spadek sprzedaży iPadów, o którym firma ostrzegała już trzy miesiące temu.

Sprzedaż iPhone’ów, wciąż stanowiących serce działalności Apple’a, wzrosła o 6 procent do 69,7 miliardów dolarów w ostatnim kwartale 2023 roku (czyli 1Q finansowym 2024 roku Apple’a), co jest tradycyjnie najwyższym wynikiem pod względem sprzedaży iPhone’ów, ponieważ nowe modele są zwykle wypuszczane na rynek tuż przed jego rozpoczęciem. Dział usług Apple’a po raz kolejny był gwiazdą programu, odnotowując wzrost o 11% do nowego rekordu wynoszącego 23,1 miliarda dolarów, co stanowi prawie 20% całkowitej sprzedaży.

Tim Cook zwrócił uwagę, że 11-procentowy wzrost był w rzeczywistości przyspieszeniem w stosunku do kwartału wrześniowego, ponieważ został osiągnięty pomimo tegorocznego kwartału świątecznego o tydzień krótszego niż w zeszłym roku. „Osiągnęliśmy rekordowe przychody w historii z reklam, usług w chmurze, usług płatniczych i wideo, a także grudniowe rekordy kwartalne w App Storze i AppleCare” – powiedział Cook. Biorąc pod uwagę, że Apple może się obecnie poszczycić bazą ponad 2,2 miliarda aktywnych urządzeń, usługi przez wiele lat będą dla firmy jak dojna krowa.

Patrząc w przyszłość, Apple ostrzegło, że porównania rok do roku będą niekorzystne w kwartale marcowym, ponieważ ubiegłoroczny kwartał był napędzany stłumionym popytem w związku z ograniczeniami podaży w poprzednim kwartale świątecznym. Pomijając ten wpływ, który Apple szacuje na około 5 miliardów dolarów, firma spodziewa się, że zarówno iPhone, jak i całkowita sprzedaż utrzymają się na mniej więcej stałym poziomie rok do roku.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Apple | Statista