„Browse for me” to nowy rodzaj wyszukiwania w Arc Search, przynajmniej jeśli The Browser Company ma rację co do przyszłości internetu.
Nowa aplikacja Arc Search na iPhone’y firmy The Browser Company, która od kilku lat pracuje nad rozwojem przeglądarki Arc, właśnie trafiła do sklepu App Store. Zasadniczo, aplikacja zamiast zwracać masę zapytań tworzy stronę internetową na temat wyszukiwanego hasła. Gdzieś w tym tkwi wielka idea The Browser Company dotycząca przyszłości przeglądarek internetowych – że przeglądarka, wyszukiwarka, chatbot AI i strona internetowa to nie różne rzeczy. Wszystkie są tylko częściami internetowej wyszukiwarki i równie dobrze mogą istnieć w tej samej aplikacji.
Zobacz też: Też zauważyłeś, że wyszukiwarka Google się pogorszyła?
Arc Search jest częścią większej zmiany także w przeglądarce Arc. Aplikacja mobilna firmy była do tej pory głównie aplikacją towarzyszącą komputerowi, umożliwiającą dostęp do otwartych kart i niewiele więcej. Wraz z rozpoczęciem udostępniania aplikacji Arc użytkownikom systemu Windows firma The Browser Company przygotowuje się również do wdrożenia własnego, międzyplatformowego systemu synchronizacji o nazwie Arc Anywhere i przeniesienia niektórych funkcji opartych na sztucznej inteligencji do Arc na innych platformach. Ostatecznie, Arc Search będzie nazywać się po prostu Arc i będzie jedyną aplikacją mobilną firmy.
Funkcja „Browse for me” (Wyszukaj dla mnie) nie jest idealna, ale robi wrażenie. Podobnie jak wiele narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, Arc Search nie jest zbyt dobry w cytowaniu źródeł, więc nie można jej całkowicie ufać.
System uczy się zachowań i potrzeb użytkownika w czasie, a Arc Search ma dużo więcej możliwości na udoskonalenie funkcji Arc Search. (Podstawowe modele sztucznej inteligencji pochodzą z połączenia OpenAI i innych). Arc od jakiegoś czasu mocno inwestuje w sztuczną inteligencję, a niektóre z jej funkcji Arc Max cieszą się dużym powodzeniem wśród użytkowników. Wraz z rozwojem całej branży generatywnych narzędzi AI, Arc będzie się rozwijał.
Przeglądarka w Arc Search jest prosta, szybka i zawsze otwiera puste pole wyszukiwania, co doskonale sprawdza się na urządzeniach mobilnych. Jednak, czy firma będzie współpracować z wydawcami, których informacji używa do wypełniania odpowiedzi na stronie? W jaki sposób sztuczna inteligencja Arc będzie cytować swoje źródła? Jak bardzo spersonalizowane powinny być wyniki wyszukiwania?
Jak bardzo spersonalizowane mogą być? To z pewnością będzie kosztowne — czy Arc Search z czasem stanie się produktem płatnym? Firma nie podzieliła się jeszcze zbyt wieloma informacjami na temat swoich planów w tym zakresie, ale pozostaje wiele pytań, na które należy odpowiedzieć.
Jednak z perspektywy samego produktu wydaje mi się to bliższe temu, jak powinno działać wyszukiwanie AI. Produkty takie jak Copilot i Perplexity.AI są fajne, ale w zasadzie to tylko chatboty z dostępem do internetu. Arc Search wyobraża sobie coś zupełnie innego: sztuczną inteligencję, która eksploruje strony internetowe, tworząc nową za każdym razem, gdy o to poprosisz.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: The Browser Company | The Verge