Prawie 5 mln ludzi korzysta z Netflixa z reklamami

Sześć miesięcy po kontrowersyjnej premierze planu Netflixa wspieranego przez reklamy – liczba chętnych wygląda obiecująco.

Reklama w serwisie Netflix = niższa subskrypcja?

Serwis streamingowy Netflix ujawnił, że po pół roku od wprowadzenia, plan z reklamami przyciągnął prawie 5 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie na całym świecie. Gigant podał dane liczbowe podczas swojej prezentacji Upfront 2023 w minioną środę, dodając, że liczba subskrybentów poziomu z reklamami „podwoiła się” od początku tego roku, a mediana wieku użytkowników wynosi 34 lata.

Jak donosi The Hollywood Reporter, współzarządzający Netflixa Greg Peters powiedział podczas prezentacji, że ponad 25 procent nowych rejestrujących wybiera warstwę z reklamami w krajach, w których jest ona dostępna. Peters twierdził również, że zaangażowanie widzów na poziomach z reklamami odzwierciedla poziomy zaangażowania obserwowane na kontach Netflixa bez reklam.

Netflix nie ujawnił jeszcze, ilu aktywnych subskrybentów ma jego plan z reklamami: „Sygnały są obiecujące: zaangażowanie w nasz plan reklamowy jest podobny do naszych porównywalnych planów niezwiązanych z reklamami” — powiedział Peters podczas prezentacji. „To bardzo ważne, ponieważ wszystko zaczyna się i kończy na konsumentach. Właśnie dlatego, pomimo całej konkurencji, Netflix jest obecnie najpopularniejszą usługą przesyłania strumieniowego”.

Netflix, znany z niechęci do udostępniania danych dotyczących widzów komukolwiek, zwraca teraz uwagę na swoją oglądalność, starając się rozwijać swoją nową działalność reklamową. Na początku tego roku firma ogłosiła, że ​​rozszerza współpracę z Nielsenem – firmą badawczą, która mierzy oglądalność telewizji i transmisji strumieniowych, aby lepiej zrozumieć zachowania odbiorców.

Traktujemy nasze reklamy z taką samą uwagą, z jaką traktujemy nasze niesamowite treści. Obsługa ich lokalnie, płynne przechodzenie między programami i reklamami bez opóźnień oraz wdrażanie wiodących w branży ograniczeń liczby wyświetleń przy obciążeniu reklamami od czterech do pięciu minut na godzinę.

— powiedział Jeremi Gorman, prezes firmy Netflix ds. reklamy na świecie

Warner Bros. Discovery wysunął podobne twierdzenia na temat swojej usługi przesyłania strumieniowego Max podczas własnego wydarzenia Upfront firmy w środę. „Abonenci Max Ad-Lite otrzymują te same treści, co subskrybenci bez reklam” — powiedział dyrektor generalny Warner Bros. Discovery David Zaslav. „Oglądaj tylko trzy lub cztery minuty reklam na godzinę i płać tylko 9,99 USD miesięcznie”.

Należy zauważyć, że miesięczni aktywni użytkownicy nie są równoznaczni z rzeczywistą liczbą subskrybentów, a Netflix nie zdradził, ilu subskrybentów faktycznie ma poziom z reklamami. Liczba ta została ostatnio oszacowana na około 1 milion w marcu po tym, gdy uważano ten plan za mało popularny.

Liczby te mogły się poprawić, odkąd Netflix rozszerzył swój podstawowy plan reklamowy w wysokości 6,99 USD miesięcznie, choć interesujące będzie zobaczyć, ilu aktywnych użytkowników miesięcznie ogłosi Netflix po ostatecznym wdrożeniu blokady udostępniania haseł jeszcze w tym roku.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Netflix | The Verge