Netflix traci milion użytkowników w 2Q 2022 roku

Już drugi kwartał z rzędu serwis streamingowy Netflix traci użytkowników – ale tym razem odpływ subskrybentów jest całkiem pokaźny.

Liczba subskrybentów serwisu Netflix do 2Q 2022 r.

Po ponad dekadzie nieprzerwanego wzrostu, Netflix zaczął odczuwać na własnej skórze spadek liczby abonentów w 2022 roku. Największa na świecie usługa strumieniowego przesyłania wideo zakończyła drugi kwartał z 220,7 milionami płatnych członków, czyli o prawie milion mniej niż w poprzednim kwartale. Poprzednio odnotował po raz pierwszy od dekady odpływ około 200 tys. subskrybentów. Netflix przewiduje jednak, że w trzecim kwartale ponownie zyska nowych subskrybentów, co zrekompensuje milionową stratę.

Do pewnego stopnia Netflix stał się ofiarą własnego sukcesu podczas pandemii koronawirusa, kiedy jego baza abonentów rosła znacznie szybciej, niż można było się tego spodziewać w normalnych okolicznościach.

„Duży wpływ pandemii COVID-19 na rynek streamingu przesłaniał obraz do niedawna”, napisała firma w swoim liście do akcjonariuszy w pierwszym kwartale. W drugim kwartale Netflix dodał, że kontynuuje ulepszanie swoich produktów, treści i marketingu, a także stara się lepiej zarabiać na dużej grupie odbiorców, co sugeruje, że obecnie wprowadza ograniczenia związane z udostępnianiem haseł.

Tańsze członkostwo wspierane reklamami, które ma zostać wprowadzone w 2023 roku, może również potencjalnie przyciągnąć nowych klientów po ostatnich podwyżkach cen, choć pojawiają się pogłoski, że w tej wersji nie będzie można oglądać całej biblioteki serwisu.

Jak pokazuje powyższy wykres przygotowany przez serwis Statista, biznes streamingowy Netflixa wzrósł z 30,4 miliona subskrybentów pod koniec czwartego kwartału 2012 roku do 221,8 miliona prawie dekadę później, ponieważ streaming stał się nową normą, pod wieloma względami wyprzedzając linearną telewizję.

W dłuższej perspektywie Netflix nadal wykorzystuje swój potencjał wzrostu, powołując się na setki milionów gospodarstw domowych z dostępem do internetu na całym świecie, które jeszcze nie subskrybują usługi. Firma szacuje również, że ponad 100 milionów gospodarstw domowych korzysta obecnie ze współdzielonych kont.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Statista | Netflix