Za utwory w dźwięku przestrzennym Apple płaci teraz więcej!

Apple Music będzie teraz płacić artystom o 10% wyższe tantiemy za muzykę zamieszczoną w Spatial Audio, czy w dźwięku przestrzennym.

Spatial Audio (dźwięk przestrzenny) w Apple Music - Bad Bunny
Spatial Audio (dźwięk przestrzenny) w Apple Music – Bad Bunny | fot. Apple

Muzyczny serwis streamingowy Apple Music zachęca teraz artystów, oferując wyższe wynagrodzenie dla tych, którzy udostępniają swoje utwory w formacie Spatial Audio – czyli w dźwięku przestrzennym. Zapewnia on wciągające wrażenia dźwięku przestrzennego podczas słuchania za pomocą słuchawek AirPods Pro, AirPods Max i innych.

Przeczytaj też: Dlaczego muzyka z dźwiękiem przestrzennym jest świetna?

Apple zapłaci aż do 10% więcej opłaty licencyjnej za każde odtworzenie utworów, w przypadku których dostępna jest wersja w dźwięku przestrzennym. Wyższa stawka obowiązuje od stycznia tego roku. Co istotne, użytkownicy Apple Music nie muszą koniecznie słuchać dźwięku przestrzennego, aby artysta otrzymał premiową stawkę!

Wskaźnik jest obliczany na podstawie proporcji odtworzeń dostępnych przestrzennie do dostępnych nieprzestrzennie. Jeśli więc artysta zaoferuje całą swoją muzykę w wersji przestrzennej (tj. przy użyciu masteringu Dolby Atmos), otrzyma 10% premii licencyjnej, nawet jeśli nikt tak naprawdę nie słuchał wersji przestrzennej.

Apple twierdzi, że ponad 90% subskrybentów próbowało słuchać utworów w formacie Spatial Audio, a łączna liczba odtworzeń Spatial Audio wzrosła ponadtrzykrotnie w ciągu ostatnich dwóch lat.

Jeszcze przed dzisiejszym ogłoszeniem liczba utworów dostępnych w dźwięku przestrzennym wzrosła o prawie 5000% od czasu uruchomienia tej funkcji w 2021 roku, a tylko w zeszłym roku liczba ta wzrosła ponaddwukrotnie. Nowe zachęty finansowe powinny jeszcze bardziej przyspieszyć przyjęcie dźwięku przestrzennego w katalogu Apple Music.

Firma twierdzi, że 10% premii jest postrzegane zarówno jako nagroda dla artystów dostarczających treści wyższej jakości, jak i forma rekompensaty za dodatkowy czas i wysiłek wymagany do miksowania w Dolby Atmos.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Apple | 9To5Mac