Plakat wygenerowany przez AI w „Detektywie” wywołał poruszenie

Dlaczego wszyscy wariują na punkcie plakatów, które stworzyła sztuczna inteligencja, w serialu „Detektyw: Kraina nocy” od HBO Max?

Plakat wygenerowany przez AI w jednym z odcinków 4. sezonu serialu „Detektyw: Kraina nocy” od HBO Max
Plakat wygenerowany przez AI w jednym z odcinków 4. sezonu serialu „Detektyw: Kraina nocy” od HBO Max

Fani o sokolich oczach zauważyli dziwne, dobrze widoczne plakaty zespołów w tle najnowszego odcinka nowego sezony serialu Detektyw: Kraina nocy (tyt. oryg. True Detective: Night Country) od HBO Max. „Co się dzieje z tymi plakatami?” napisał jeden z użytkowników Reddita. „Wyglądają jak stworzone przez sztuczną inteligencję”. Bliższe przyjrzenie się obu plakatom natychmiast wzbudza konsternację, począwszy od rozmazanych twarzy po podrobienie kultowego logo Metalliki, które najwyraźniej zostało stopione, tworząc zmutowaną wersję słowa „Metal”. W prawym dolnym rogu prawego plakatu pojawia się bezsensowny napis „2st live”. A członkowie zespołu wyglądają dziwnie i nieludzko.

Krótko mówiąc, nie jest trudno stwierdzić, że plakat został stworzony przez jakiś mało dokładny generator obrazów AI.

A plakat po lewej stronie wydaje się przedstawiać południowokoreański girlsband IVE z prawdziwego świata i reklamje ich singiel „Love Dive” z 2022 roku. Internautom nie udało się jednak odnaleźć żadnych materiałów promocyjnych zespołu, które przypominałyby plakat z „True Detective”. Jeśli jednak jesteś fanem K-popu i znasz ten plakat, daj znać w komentarzu.

Sprawdx też: HBO Max zapowiada polityczną satyrę pt. „Reżim”

Widzowie nie byli pod wrażeniem dodania w serialu obrazów od AI.„Co się dzieje z plakatami generowanymi przez sztuczną inteligencję w True Detective” – zastanawiał się użytkownik serwisu X. „Co więcej, co się dzieje z tym sezonem «Detektywa»”. z pewnością nie jest to „dobre podejście”.

Showrunneka serialu True Detective Issa López wtrąciła się do dyskusji i stwierdził, że „historia tego plakatu jest tak długa, że potrzebowałaby osobnego sezonu”. „Pomysł jest taki, że tam na górze jest tak smutno, że jakiś dzieciak ze sztuczną inteligencją zrobił plakaty na festiwal metalu dla frajerów, dla boomersów” – dodała. „Było to omawiane. Do znudzenia”.

Debata na temat wykorzystania sztucznej inteligencji w branży twórczej, zwłaszcza w Hollywood, toczy się już od dłuższego czasu, a artyści ostrzegają, że technologia może wkrótce zagrozić ich źródłom utrzymania.

Dla tysięcy osób zatrudnionych w tej branży nie jest to powód do śmiechu. W zeszłym roku zarówno Gildia Scenarzystów Amerykańskich, jak i Gildia Aktorów Ekranowych rozpoczęły strajk, a głównym tematem rozmów stała się generatywna sztuczna inteligencja.

Plakaty w odcinku 2, części 2. sezonu 4. Detektywa – widoczne są w okolicach 34. minuty – i wywołały sporą dyskusje wśród internautów. „Po co zadawać sobie trud wydrukowania plakatu AI, a nie tylko prawdziwego plakatu?” napisał jeden z redditorów.

„Budżet na produkcję nie pozwala artystom, więc zapłacili scenografowi 60 dolarów za godzinę, aby tworzył obrazy AI i je drukował” – spekulował jeden z redditorów.

Poza tym, czy naprawdę mamy wierzyć, że biały, czterdziestoletni, robotniczy górnik jest wielkim fanem K-popu?

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: HBO Max | Futurism