Modułowa konsola feeel mogłaby dostarczać ciekawych wrażeń sensorycznych

W koncepcji przenośnej konsoli do gier feeel, największym atutem jest jej modułowość oraz możliwość przekazywania dodatkowych wrażeń za pomocą sprzężenia zwrotnego.

Koncepcja konsoli przenośnej feeel

Popularność alternatywnych przenośnych konsol do gier charakteryzujących się unikalnym stylem stale rośnie. Weźmy na przykład koncepcję PocketMan P1 jako bliski przykład tego trendu — całkowicie chromowany hybrydowy handheld w obudowie GameBoy Color połączony z wydajnością i szeroką funkcjonalnością Nintendo Switch lub Steam Deck. Jednocześnie zaawansowane elementy dotykowe i sprzężenie zwrotne stają się coraz bardziej popularne w mainstreamowych grach – szczególnie w sytuacji, gdy na obecnym rynku konsol dominuje PlayStation 5 – i ma sens, że projektanci nieuchronnie będą próbować ulepszyć niesamowity kontroler DualSense za pomocą swoich własnych projektów.

Koncepcja przenośnego systemu gier feeel (z trzema „e”, to nie literówka!), opracowana w ramach pracy licencjackiej autorstwa Jasmin Kappler, studentki Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Poczdamie, to urządzenie podręczne zaprojektowane w celu maksymalizacji wrażeń zmysłowych użytkownika poprzez przekazywanie precyzyjnych wrażeń dotykowych w określonych interakcjach opartych na materiałach.

Konsolę można również niezwykle dostosować do własnych potrzeb. Oferując maksymalnie sześć miejsc do przełączania między konfigurowalnymi przyciskami i przełącznikami, a jej pomarańczowo-szara kolorystyka i uchwyt do noszenia są podkreślone wzorem inspirowanym tortem urodzinowym.

Unikalny system dotykowy feeela opiera się na trzech przyciskach z przodu urządzenia – jednym wykonanym z metalu, jednym z drewna i drugim z tkaniny. Podczas konkretnych czynności wykonywanych w grze, drewniany przycisk może wykazywać sprzężenie zwrotne siły, które ma sprawiać wrażenie bardziej „prawdziwego” ze względu na fizyczne właściwości materiału przenoszącego efekt dotykowy.

Koncepcja konsoli przenośnej feeel

Poproszenie użytkownika o wykonanie dodatkowej akcji (w tym przypadku naciśnięcie opcjonalnego przycisku) może nie być najpraktyczniejszym sposobem wdrożenia elementów dotykowych w konsoli lub kontrolerze, ale w tym przypadku z pewnością służy jako świetny sposób na przetestowanie granic technologii obecnego efektu dotykowego.

Powstaje pytanie, w jaki sposób system sterowania może lepiej oddziaływać na zmysł dotyku, aby gracze mogli łatwiej osiągnąć immersję. Jak można ćwiczyć i doskonalić percepcję dotykową za pomocą gier wideo? Celem niniejszej pracy licencjackiej jest udzielenie odpowiedzi na te pytania i zaimplementowanie ich w koncepcji przenośnej konsoli do gier.

Kappler wyjaśniła intencję swojej pracy na swojej stronie internetowej

Koncepcja Kappler przedstawia ikonę Horizon Zero Dawn oraz innych gier, w które prawdopodobnie nie dałoby się grać na prawdziwym urządzeniu przenośnym – przynajmniej nie bez poważnej technologii sztucznej inteligencji i/lub funkcji strumieniowania w chmurze. W tym sensie mniej przypomina powrót do Nintendo, a bardziej nowoczesnego emulatora lub coś w rodzaju Steam Deck. Jednak jego modułowa konstrukcja wyróżnia go na tle innych urządzeń w sposób wyraźnie przypominający konsolę Nintendo.

Koncepcja konsoli przenośnej feeel

Elementy sterujące feeel można również w pełni konfigurować, podobnie jak kontroler dostępu PlayStation 5, wyposażony w sześć różnych stref magnetycznych, w których można umieścić i zaprogramować wiele pokręteł, suwaków i przycisków do użytku w szerokiej gamie gier.

Koncepcja konsoli przenośnej feeel

To świetny sposób, aby pozwolić użytkownikowi zdefiniować własne doświadczenia i miło jest widzieć, że coraz więcej projektów konsol zmierza w tym kierunku, w miarę jak dostępność i modułowość stają się coraz bardziej powszechne.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Yanko Design
projekty (koncepty): Jasmin Kappler