Dzień po ogłoszeniu podwyżek cen dla USA i innych światowych rynków, serwis streamingu audio ujawnił swoje najnowsze wyniki finansowe.
Muzyczny serwis streamingowy Spotify miał 220 milionów subskrybentów Premium i 551 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie według stanu na 30 czerwca 2023 roku – czytamy w komunikacie firmy na temat najnowszego raportu o zarobkach. Oznacza to odpowiednio 27 i 17 procent wzrostu w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku i jest to znacznie powyżej prognozy opublikowanej w ostatnim kwartale.
Zobacz też: Ze Spotify korzysta już ponad 500 mln użytkowników!
Ale podczas gdy liczba słuchaczy wzrosła, Spotify informuje, że średnio zarabia mniej od każdego z użytkowników. Spotify twierdzi, że średni przychód na użytkownika wynosi obecnie 4,27 EUR (około 4,72 USD), co stanowi 6-proc. spadek rok do roku i niewielki spadek w porównaniu z 4,32 EUR (około 4,79 USD) w ostatnim kwartale.
Dzisiejszy raport o zarobkach za drugi kwartał 2023 roku pojawia się niecałe 24 godziny po ogłoszeniu przez Spotify, że podniesie ceny w Stanach Zjednoczonych i na kilku innych rynkach na całym świecie, odzwierciedlając podobne wzrosty cen obserwowane w przypadku innych aplikacji do strumieniowego przesyłania muzyki, takich jak Apple Music, Amazon Music, Tidal i YouTube Music Premium.
Podwyżki cen Spotify mają wyraźnie na celu odwrócenie spadających przychodów na użytkownika, chociaż ich wpływ będzie widoczny dopiero w następnym kwartale.
Tymczasem w 2023 roku firma dokonała kilku cięć po tym, jak dyrektor generalny Daniel Ek powiedział, że priorytetami firmy na ten rok są „szybkość i wydajność”. Powiedział, że w styczniu zwolni 6 procent swojej globalnej siły roboczej, czyli około 600 pracowników; zamknął swojego konkurenta Clubhouse, Spotify Live i konkurenta Worldle, Heardle w kwietniu; a następnie w czerwcu zatrudnił kolejne 200 w dziale podcastów.
W tym kwartale firma odnotowała stratę netto w wysokości 302 mln euro (około 333 mln dolarów), w porównaniu ze stratą 125 mln euro (około 138,5 mln dolarów) w tym samym kwartale ubiegłego roku. Nie jest to szczególnie zaskakujące w przypadku firmy, która na ogół przedkłada wzrost nad zyski kwartalne, ale najwyraźniej firma pracuje nad zmniejszeniem tych strat w przyszłości.
Wstępna informacja o zarobkach Spotify nie zawiera wzmianki o długo opóźnionej opcji przesyłania strumieniowego w jakości HiFi. Firma ogłosiła ten produkt ponad dwa lata temu i powiedziała, że wprowadzi do usługi bezstratne strumienie o jakości CD. Niedawno Bloomberg poinformował, że bezstratne przesyłanie strumieniowe może zostać uwzględnione jako część droższej subskrypcji o nazwie kodowej „Supremium”, która może początkowo zostać udostępniona na rynkach poza Stanami Zjednoczonymi jeszcze w tym roku. Ankieta wysłana do co najmniej jednego użytkownika w zeszłym roku sugerowała, że firma rozważa pobieranie 19,99 USD miesięcznie za nowy poziom przesyłania strumieniowego nazwany „Platinum”, który obejmowałby HiFi wraz z innymi funkcjami.
Chociaż wielu konkurentów Spotify nie publikuje regularnie porównywalnych statystyk użytkowników, Spotify określa się jako najpopularniejsza na świecie usługa strumieniowego przesyłania dźwięku.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Spotify | The Verge