Spotify po raz pierwszy osiągnęło ponad 500 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, liczba płatnych abonentów wzrosła do 210 milionów po kwartale cięcia kosztów w usłudze.
Serwis streamingowy Spotify ogłosił dzisiaj, że ponad pół miliarda ludzi, a dokładnie 515 milionów, korzysta z usługi przesyłania strumieniowego co miesiąc, według stanu na 31 marca 2023 roku. To wzrost o 22 procent w porównaniu z zeszłym rokiem lub o 5 procent w porównaniu z poprzednim kwartałem. Spotify poinformowało, że wzrost liczby użytkowników przekroczył prognozy o 15 milionów, a dyrektor generalny Daniel Ek skomentował, że wyniki reprezentują drugi co do wielkości kwartał wzrostu liczby użytkowników w historii serwisu. Tymczasem płatni abonenci liczą teraz 210 milionów użytkowników, co oznacza 15-procentowy wzrost rok do roku.
Usługa osiągnęła kamień milowy w ciągu kwartału usprawniania i cięcia kosztów. Pod koniec stycznia br. firma ogłosiła, że zwolni 6 procent swojej załogi na całym świecie, co według szacunków miało dotyczyć prawie 600 pracowników.
Niedawno Spotify ogłosiło również, że zamyka kilka pobocznych projektów, w tym aplikację audio Spotify Live w stylu Clubhouse oraz grę muzyczną Heardle w stylu Wordle. Dyrektor generalny Daniel Ek powiedział podczas ostatniej konferencji o zarobkach firmy, że kluczowymi priorytetami Spotify na rok 2023 są „szybkość i wydajność”.
Spotify odnotowało stratę netto w wysokości 225 mln euro (około 248 mln dolarów) – według dzisiejszej publikacji zysków, która obejmuje pierwszy kwartał 2023 r. Dla porównania dochód netto w wysokości 131 mln euro (około 145 mln dolarów) w tym samym okresie rok wcześniej, ale w porównaniu z 270 milionami euro (około 298 milionów dolarów) straty w ostatnim kwartale.
Takie straty nie są niczym niezwykłym w przypadku firmy, która na ogół przedkłada wzrost nad zyski kwartalne. Średni przychód na użytkownika spadł o 1 procent do 4,32 EUR (około 4,77 USD), prawdopodobnie w wyniku promocji i niższych cen, które Spotify pobiera, aby przyciągnąć klientów na nowych rynkach.
Przeczytaj też: Na świecie jest 0,5 mld subskrybentów serwisów muzycznych
Po raz kolejny nie wspomniano ani słowem, kiedy może zostać uruchomiony wyższy poziom HiFi Spotify. Firma ogłosiła nową usługę ponad dwa lata temu i wtedy zapewniała, że będzie oferować użytkownikom bezstratny dźwięk o jakości CD.
Uważa się, że HiFi jest gotowe z technicznego punktu widzenia, ale krążą pogłoski, że pierwotne plany Spotify dotyczące pobierania dodatkowych opłat za HiFi zostały zdeklasowane przez konkurentów Apple i Amazon oferujących bezstratne strumieniowanie bez dodatkowych kosztów dla użytkowników swoich usług muzycznych. Współprezes Spotify mówi, że bezstratna funkcja „zostanie wprowadzona w pewnym momencie”, gdy został o to zapytany podczas ostatniego odcinka Decoder, ale nie jest jasne, kiedy to może to nastąpić.
Powszechnie uważa się, że Spotify ma najwięcej płatnych subskrybentów spośród wszystkich usług strumieniowego przesyłania muzyki, chociaż minęło wiele lat, odkąd konkurenci tacy jak Apple Music i Amazon Music oficjalnie opublikowali porównywalne dane (według Music Ally).
Jeśli chodzi o miesięcznych aktywnych użytkowników, Spotify ma 515 milionów w porównaniu z 567 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie aplikacji Tencent Music Entertainment na koniec 2022 roku lub ponad dwoma miliardami użytkowników, którzy według YouTube’a odwiedzili jego platformę, aby konsumować muzykę od 2020 roku. Liczby prawdopodobnie nie są bezpośrednio porównywalne ze Spotify, biorąc pod uwagę, że Tencent Music jest rozproszony w trzech różnych usługach przesyłania strumieniowego (QQ Music, Kugou i Kuwo), a YouTube to przede wszystkim usługa przesyłania strumieniowego wideo generowana przez użytkowników, która obejmuje również muzykę.
Może Cię zainteresować także:
- Liczba subskrybentów Spotify i Apple Music (1Q 2020)
- Spotify ma prawie 300 mln aktywnych użytkowników mies. i 138 mln subskrybentów
- Streaming pomaga odrodzić się przemysłowi muzycznemu
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Spotify | The Verge