Artifact umożliwia oznaczanie artykułów jako „clickbaity” i dodaje reakcje!

Jeśli Artifact otrzyma wystarczającą liczbę raportów na temat artykułu, może skończyć się jego zmianą nagłówka.

Artifact dodaje reakcje, oznaczanie artykułów jako „clickbaity” oraz wysyłanie screenów artykułów
Artifact dodaje reakcje, oznaczanie artykułów jako „clickbaity” oraz wysyłanie screenów artykułów

Masz wrażenie, że artykuł jest napisany, żeby zbierać kliki? Artifact — oparta na sztucznej inteligencji aplikacja do wiadomości od współzałożycieli Instagrama, ma teraz narzędzie, które pozwala Ci poczuć, że możesz coś z tym zrobić. W najnowszej wersji aplikacji, która jest już dostępna, możesz oflagować artykuły, które Twoim zdaniem są tzw. clickbaitami. Informacje zwrotne zostaną wykorzystane jako „sygnał w rankingu, abyśmy mogli lepiej nadać priorytet artykułom pomocnym, a nie wprowadzającym w błąd” – pisze Artifact w poście na blogu.

Na początek Artifact będzie monitorować najczęściej zgłaszane artykuły, a następnie decydować, co może zrobić w odpowiedzi na raporty użytkowników. Obejmuje to takie opcje, jak zmniejszenie dystrybucji artykułu w kanałach, a nawet modyfikacja nagłówka w jakiś sposób, aby był mniej mylący.

Firma „aktywnie eksperymentuje z różnymi podejściami”, aby w razie potrzeby zmieniać artykuły, ale „jeszcze nie zdecydowała, jaki jest najlepszy sposób działania”, „Dojdziemy do wniosku, przeprowadzając eksperymenty i zbierając opinie użytkowników”.

Jestem ciekaw, jak te zmiany mogą wyglądać w praktyce. Jeśli Artifact zmieni nagłówek, to na firmie spoczywa obowiązek upewnienia się, że nagłówek jest dokładny. Ale jeśli zmieniony nagłówek nie jest w jakiś sposób wyraźnie oznaczony, czytelnicy mogą niesprawiedliwie obwiniać autora za wszelkie nieścisłości w tych zmianach.

Możesz znaleźć opcję oznaczenia czegoś jako clickbait w menu z trzema kropkami w artykule lub naciskając i przytrzymując artykuł w swoim kanale.

Artifact ogłosił także dwie inne nowe funkcje. Będziesz mógł zapisać artykuł jako obraz, co może być przydatnym sposobem przekazania czegoś interesującego znajomemu, który nigdy nie klika linków, które mu udostępniasz. Artifact informuje, że ta funkcja zacznie się pojawiać na Androidzie „jeszcze w tym tygodniu”, a już dostępna jest w wersji na iOS-a.

Możesz także teraz dodawać reakcje emoji do artykułów: 👍, ❤️, 😂, 😮, 😢 lub 😡. Te reakcje pojawiają się pod nagłówkami w Twoich aktualnościach, więc na pierwszy rzut oka możesz zorientować się, co ludzie myślą o artykule.

Od momentu uruchomienia w aplikacji Artifact w styczniu tego roku, w szybkim tempie wprowadza aktualizacje, w tym usuwanie listy oczekujących, dodawanie generowanych przez sztuczną inteligencję streszczeń do artykułów, wprowadzanie komentarzy, które są dostępne tylko w Artifact i tworzenie profili autorów.

Oczywiste jest, że firma próbuje przekształcić swoją aplikację w połączenie aplikacji informacyjnej i sieci społecznościowej – tym czym kiedyś był Twitter, zanim stał się tym „złym miejscem”. Ale nie wiem, czy funkcje, takie jak flaga clickbait i reakcje emoji, wystarczą, aby Artifact stał się następnym miejscem dla mediów społecznościowych i wiadomości.

Aplikacja Artifact: Personalized News jest dostępna w sklepach z aplikacjami na iOS-a i Androida. Jest dostępna w wersji anglojęzycznej i oferuje dostęp do serwisów w większości anglojęzycznych:

Pobierz z App Store
Pobierz z Google Play

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Artifact | The Verge