Niedawno wydana aplikacja do agregowania wiadomości od założycieli Instagrama o nazwie Artifact, wprowadza dziś kluczową nową funkcję: komponent dyskusji społecznościowych.
Nowa funkcja aplikacji mobilnej Artifact: Personalized News w wersji 1.56 (z 11 kwietnia 2023 r.) była wcześniej testowana przez grupę użytkowników wersji beta. Teraz jest dostępna dla wszystkich i umożliwia użytkownikom komentowanie i angażowanie się w rozmowy dotyczące artykułów, które czytają w serwisie. Firma twierdzi, że dzięki dzisiejszej aktualizacji wszyscy użytkownicy Artifact będą teraz widzieć komentarze do artykułów.
Aby zostawić własny komentarz, użytkownicy Artifactu będą musieli najpierw utworzyć profil w usłudze – stosunkowo prosty proces, który wymaga dodania i zweryfikowania numeru telefonu. Jak zauwazą firma stojąca za aplikacją, ten krok pomoże ograniczyć spam.
Wyświetlane nazwy nie są unikalne, co oznacza, że nikt nie musi walczyć o swoje imię, tak jak to miało miejsce na Instagramie. Artifact będzie zachęcać ludzi do używania pełnych imion i nazwisk, ale pozwoli także na używanie pseudonimów i nicków.
Dodanie tej funkcji sprawia, że Artifact jest bardziej siecią społecznościową skupioną wokół wiadomości, a nie tylko spersonalizowanym czytnikiem wiadomości, które oferowało do tej pory. Dzięki temu Artifact staje się bardziej konkurencyjny w stosunku do innych miejsc, w których ludzie dzielą się wiadomościami i informacjami, w tym większych platform, takich jak Facebook, Instagram, a nawet Twitter. Już teraz Artifact oferowało sposób sprawdzenia, które artykuły są popularne w Twojej osobistej sieci, ale bez identyfikowania użytkowników, którzy je czytają, tak jak robi to Twitter za pośrednictwem funkcji subskrypcji Twitter Blue „Najlepsze artykuły”.
Oczywiście wchodzenie w większą przestrzeń sieci społecznościowych wiąże się z wieloma potencjalnymi pułapkami dla każdej firmy, ponieważ może zapraszać „złych” hejterów, którzy parają się nękaniem, nadużyciom, walką polityczną lub spamowaniem.
Artifact informuje, że zajmie się moderacją na kilka sposobów. Na początek przyzna każdemu nowemu profilowi „wynik reputacji”, który jest oparty na pozytywnych i negatywnych głosach społeczności na komentarze użytkowników. Jest to podobne do mechanizmu głosowania Reddit, a nawet funkcji sprawdzania faktów w Notatkach społeczności na Twitterze, ale z dodatkiem rzeczywistego, widocznego wyniku, który jest wyświetlany wszystkim użytkownikom.
Aplikacja pokaże wynik reputacji użytkownika – cyfrę – obok wyświetlanej nazwy każdego komentującego i na profilu każdego członka społeczności. Co więcej, ten wynik będzie również odgrywał rolę w ustalaniu rankingu komentarzy. Oznacza to, że Artifact użyje algorytmu, który waży reputację użytkownika, wynik konkretnego komentarza i wiele innych czynników.
Ponadto Artifact twierdzi, że użyje modeli opartych na sztucznej inteligencji do wykrywania problematycznych treści. Ta oflagowana zawartość zostanie następnie sprawdzona pod kątem zgodności z wytycznymi społeczności Artifact i Warunkami korzystania z usługi. Jeśli nie spełnia tych wytycznych, zostanie usunięty. Firma powiedziała, że zablokuje również profile „w razie potrzeby” – to znaczy w przypadku najbardziej ekstremalnych naruszeń jej zasad.
Z biegiem czasu to doświadczenie może ewoluować, gdy Artifact dowie się więcej o tym, co jest najskuteczniejsze.
Aplikacja Artifact po raz pierwszy pojawiła się w styczniu 2023 roku jako coś w rodzaju „TikToka dla wiadomości”, a raczej amerykańskiej alternatywy dla innych spersonalizowanych agregatorów wiadomości, takich jak Toutiao firmy ByteDance w Chinach czy japoński SmartNews. Aplikacja łączy różne zaufane źródła w jeden interfejs, w którym Twoje zaangażowanie i zachowania związane z czytaniem informują algorytmy rekomendacji, które pomagają podpowiadać wiadomości, które najbardziej Cię interesują.
Jednak w przeciwieństwie do mediów społecznościowych, użytkownicy niekoniecznie utkną w sidłach algorytmi, ponieważ aplikacja oferuje grupowanie nagłówków z różnych źródeł na dowolny temat podczas czytania. Ponadto możesz przeglądać najważniejsze artykuły w aplikacji poza rekomendacjami strony „Dla Ciebie” za pośrednictwem kategorii wiadomości.
Na razie z aplikacji można korzystać bezpłatnie na wczesnym etapie rozwoju. Firma może ostatecznie zdecydować się na zarabianie poprzez udziały w przychodach z wydawcami, chociaż nic jeszcze nie zostało postanowione.
Aplikacja Artifact: Personalized News jest dostępna w sklepach z aplikacjami na iOS-a i Androida. Jest dostępna w wersji anglojęzycznej i oferuje dostęp do serwisów w większości anglojęzycznych:
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: TechCrunch | Artifact