W aplikacji mobilnej Artifact możne teraz śledzić swoich ulubionych autorów artykułów, aby wyświetlać ich treści w pierwszej kolejności.

Oparta na modelach sztucznej inteligencji aplikacja informacyjna Artifact od współzałożycieli Instagrama, Kevina Systroma i Mike’a Kriegera, ma nową funkcję, która sprawia, że jest jeszcze bardziej informacyjną aplikacją społecznościową. Dzięki najnowszej wersji aplikacji Artifact możesz teraz śledzić poszczególnych autorów. Artykuły tych autorów będą traktowane priorytetowo w Twoim kanale i możesz zdecydować się na otrzymywanie powiadomień, gdy ci autorzy opublikują coś nowego.
Autorzy mogą również zgłosić roszczenia do swoich profili w Artifact, aby otrzymać zweryfikowany znacznik wyboru obok swojego nazwiska w wyszukiwaniu i komentarzach. Autorzy mogą zgłaszać roszczenia tylko do profili pod iOS-em, ale wkrótce opcja pojawi się także na Androidzie.
Tak, Artifact pozwala użytkownikom komentować poszczególne artykuły, ale komentarze znajdują się tylko w aplikacji poza wpisem, mają własne sekcje komentarzy jak w mediach społecznościowych. Autorzy mogą również otrzymywać powiadomienia o tym, ile osób czyta ich artykuły w Artifact i kiedy inne publikacje zawierają linki do ich treści.
Wygląda na to, że Artifact widzi okazję do stworzenia przestrzeni dla wiadomości i lekkich sieci społecznościowych, biorąc pod uwagę wiele ostatnich zmian na Twitterze. Wiele osób korzysta już z platform takich jak Twitter tylko po to, aby rozmawiać o nowościach, ale Twitter nie jest już tak popularny, więc Artifact wydaje się pozycjonować jako lepsze miejsce dla agregatora informacji z osobnymi dyskusjami. Kiedy aplikacja pojawiła się na początku tego roku, Casey Newton nazwał Artifact „rodzajem TikToka dla tekstu” i myślę, że nadal jest to trafne.
Rzecz w tym, że Artifact ma dużą konkurencję. Substack niedawno uruchomił podobną do Twittera funkcję Notatek jako kolejny sposób, w jaki autorzy artykułów (dziennikarze) i czytelnicy mogą ze sobą rozmawiać, ale rozmowy w dużej mierze dotyczą biuletynów i autorów na platformie. Bluesky zaczyna przypominać kolejnego Twittera, ale na razie dostępny tylko dla zaproszonych i ma tylko około 70.000 użytkowników. Są też inni walczący o znudzonych użytkowników Twittera.
Artifact skupia się tylko na wiadomościach, jako osoba publikująca informacje ze świata technologii widzę atrakcyjność korzystania z tej aplikacji do znajdowania nowych informacji i rozmawiania z innymi czytelnikami. Ale czy dziennikarze będą chcieli tam „pisać” i rozmawiać z czytelnikami? — nie jestem pewien, czy będą chcieli spędzać tam czas zbyt długo.
Aplikacja Artifact: Personalized News jest dostępna w sklepach z aplikacjami na iOS-a i Androida. Jest dostępna w wersji anglojęzycznej i oferuje dostęp do serwisów w większości anglojęzycznych:
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Artifact (Medium) | The Verge

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.