Google to wciąż niszowy gracz na rynku smartfonów

Google ma swoje smartfony, ale tylko ułamek użytkowników wybiera urządzenia firmy jako swój podstawowy telefon.

Smartfony Google'a to wciąż nisza (2023)

Oprócz wielu nowości opartych na głośnej ostatnimi czasy sztucznej inteligencji, Google ogłosiło także dwa nowe smartfony Pixel podczas przemówienia otwierającego konferencję I/O 2023 w środę. Niedrogi Pixel 7A i model premium Pixel Fold, który jest prawie czterokrotnie droższy niż Pixel 7A. Jak sama nazwa wskazuje, Pixel Fold to pierwszy składany smartfon Google’a, wyposażony w 7,6-calowy ekran po otwarciu, co zbliża go do 8,3-calowego ekranu iPada mini.

Zobacz też: Apple na rynku smartfonów w 1Q 2023 roku

Współpracując wcześniej z różnymi producentami sprzętu, Google wydawał pierwszy smartfon „made by Google” Pixel w 2016 roku. Jednak pomimo dobrych recenzji i atrakcyjnych cen, firma nigdy tak naprawdę nie podbiła rynku smartfonów, sprzedając zaledwie ułamek tego co liderzy rynku urządzeń, tacy jak Samsung, Apple i Xiaomi.

Według Statista Consumer Insights, Google do dziś pozostaje niszowym graczem na rynku smartfonów, a mniej niż pięć procent użytkowników smartfonów nazywa urządzenie Google’a swoim głównym telefonem na większości głównych rynków.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Statista