Dzięki silnej sprzedaży iPhone’a i stale rozwijającej się działalności usługowej, Apple odnotowało lepsze niż oczekiwano wyniki za 2. kwartał fiskalny i 1. kwartał 2023 roku.
Firma Apple odnotowała 24,2 mld USD zysku netto przy przychodach w wysokości 94,8 mld USD za trzy miesiące zakończone 1 kwietnia 2023 roku, pokonując oczekiwania dotyczące górnej i dolnej granicy przewidywań. Drugi kwartał fiskalny firmy Apple to pierwszy kwartał kalendarzowy, ze względu na to, że pierwszy kwartał fiskalny liczony jest przez firmę od października do grudnia.
Może Cię zainteresować też: Apple coraz bliżej miliarda płatnych subskrypcji
„Z przyjemnością odnotowujemy rekord wszechczasów w usługach i marcowy rekord dla iPhone’a pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego”, powiedział dyrektor generalny Apple’,’a Tim Cook. Przychody firmy z usług wzrosły do 20,9 miliarda dolarów w tym kwartale. Co ważniejsze, Apple przeciwstawiło się przeciwnościom na rynku smartfonów, odnotowując wprawdzie skromny wzrost przychodów z iPhone’a w kwartale, w którym globalne dostawy smartfonów spadły o 14 procent rok do roku.
Według szacunków Counterpoint Research, dostawy iPhone’ów spadły o 2 procent do 58 milionów sztuk w ostatnim kwartale, co było zdecydowanie najmniejszym spadkiem wśród pięciu największych marek, przy czym główny rywal Samsung odnotował spadek dostaw o 19 procent rok do roku.
„Apple osiągnęło lepsze wyniki niż rynek z kilku powodów” — powiedział Jeff Fieldhack, dyrektor ds. badań w firmie Counterpoint, powołując gotowość użytkowników do wydawania większych sum pieniędzy na trwalsze urządzenia oraz popularność wśród konsumentów z pokolenia Z – jako główne powody zdolności firmy do „lepszego radzenia sobie z wahaniami gospodarczymi i innymi niż jej rywale, także dzięki niezachwianej lojalności użytkowników”.
Zobacz też: Prawie połowa rynku odnowionych smartfonów w 2022 roku to iPhone’y
W ciągu ostatnich trzech miesięcy ta zdolność przełożyła się na 21-procentowy udział Apple’a w światowym rynku, ustępując jedynie Samsungowi. Patrząc jednak poza wolumen urządzeń widać zupełnie inny obraz, ponieważ Apple wygrywa tam, gdzie to naprawdę ma znaczenie.
Dzięki wysokiej średniej cenie sprzedaży i solidnym marżom zysku, Apple zdobyło 50 procent światowych przychodów ze smartfonów i ponad 80 procent zysków branży w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Apple | Statista | Counterpoint