Na świecie jest 0,5 mld subskrybentów serwisów muzycznych

W ciągu dekady liczba użytkowników płatnych planów muzycznych serwisów streamingowych na świecie wzrosła do ponad 523 mln.

Liczba płatnych uzytkowników serwisów streamingowych na świecie (2022) | fot. Statista
Liczba płatnych uzytkowników serwisów streamingowych na świecie (2022) | fot. Statista

Dzięki ciągłemu wzrostowi subskrypcji strumieniowych globalne przychody branży muzycznej wzrosły o 18,5% w 2021 roku. Według najnowszego raportu IFPI Global Music Report, rok 2021 był siódmym z rzędu rokiem wzrostu dla branży muzycznej, która wcześniej borykała się ze spadkiem przychodów przez 15 lat.

Streaming stanowił 65% globalnych przychodów z nagrań muzycznych w zeszłym roku, ponieważ liczba użytkowników płatnych subskrypcji strumieniowych nadal rosła. Tylko w zeszłym roku 80 milionów ludzi skorzystało z możliwości przesyłania strumieniowego, co podniosło liczbę globalnych użytkowników subskrypcji do 523 milionów do końca 2021 roku.

Jak pokazuje powyższy wykres serwisu Statista, subskrypcje transmisji strumieniowych rosły nieubłaganie w ciągu ostatniej dekady. Począwszy od 8 milionów w 2010 roku, liczba użytkowników płatnych subskrypcji muzycznych przekroczyła 100 milionów w 2016 roku, by w ciągu następnych pięciu lat ponownie wzrosnąć prawie pięciokrotnie.

Streaming napędza odrodzenie światowego przemysłu muzycznego

2021 był kolejnym dobrym rokiem dla branży muzycznej. Według Global Music Report od IFPI, światowe przychody z nagrań muzycznych wyniosły w zeszłym roku 25,9 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 18,5% w porównaniu z 21,9 miliarda w poprzednim roku.

Co ciekawe, przejście na dystrybucję cyfrową zarówno podsyciło upadek przemysłu muzycznego, jak i pomogło go zatrzymać. Po złotym wieku płyt kompaktowych, który w latach 90. napędzał światowe przychody z muzyki do bezprecedensowego wzrostu, pojawienie się plików MP3 i udostępniania plików uderzyło w przemysł muzyczny jak trzęsienie ziemi. W latach 2001-2010 sprzedaż muzyki na nośniku fizycznym spadła o ponad 60 procent, tracąc roczny przychód o 14 miliardów dolarów. W tym samym okresie sprzedaż muzyki cyfrowej wzrosła z zera do 4 miliardów dolarów, co nawet nie wystarczyło, aby zrównoważyć spadek sprzedaży płyt CD. Dopiero pojawienie się i rozpowszechnienie usług strumieniowania muzyki sprawiło, że losy branży muzycznej zaczęły się odwracać.

Przychody rynku muzycznego na świecie (2022) | fot. Statista
Przychody rynku muzycznego na świecie (2022) | fot. Statista

Według danych opublikowanych przez IFPI, branża muzyczna osiągnęła dno w 2014 roku, kiedy przychody były najniższe od 20 lat i wynosiły 14,2 miliarda dolarów, prawie o 10 miliardów mniej niż 15 lat wcześniej, kiedy sama sprzedaż muzyki fizycznej wyniosła 24 miliardy dolarów u szczytu ery CD.

Po początkowych wahaniach przemysłu muzycznego przed skorzystaniem z usług przesyłania strumieniowego wydaje się, że wytwórnie płytowe i artyści poszli w ślady konsumentów, przyjmując, że przyszłość muzyki leży w dystrybucji cyfrowej. W zeszłym roku muzyka cyfrowa stanowiła lwią część światowych przychodów z muzyki, a same usługi strumieniowania stanowiły 65% ​​całości rynku. Według IFPI do końca 2021 roku przychody ze strumieniowego przesyłania strumieniowego są teraz znacznie większe niż kiedykolwiek wcześniej.

Wszystkie stwierdzenia zawarte w tym artykule, które można przypisać IFPI, stanowią interpretację danych, opinii badawczych lub poglądów Statista opublikowanych w ramach IFPI Global Music Report w marcu 2022 roku i nie zostały zweryfikowane przez IFPI. Każda publikacja IFPI mówi o swojej pierwotnej dacie publikacji (a nie o dacie publikacji tego artykułu).

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Statista (1) (2) | IFPI