Netflix ogłosił swoje zyski za czwarty kwartał 2022 roku:usługa przesyłania strumieniowego przekroczyła swoje oczekiwania pod względem liczby nowych subskrybentów netto.
Serwis streamingowy Netflix odnotował w 4. kwartale 2022 roku dodatkowe 7,7 miliona abonentów (między październikiem a styczniem), zwiększając całkowitą bazę swoich abonentów do 231 milionów na całym świecie. Pomimo pobicia swojej prognozy przez dwa kwartały z rzędu, Netflix spodziewa się umiarkowanego wzrostu liczby abonentów jedynie w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku.
Zobacz również: Netflix ponownie zyskuje widzów, lecz wolniej
Wydanie przełomowych tytułów, takich jak czwarty sezon przebojowego serialu Stranger Things i udane nowe serie, takie jak Wednesday, jest najprawdopodobniej jednym z powodów, dla których Netflix był w stanie odbić się od niekorzystnego początku minionego roku.
„Osiągnęliśmy niesamowite wyniki, dzięki takim tytułom jak Wednesday, Glass Onion czy Monster” – napisała firma w liście do akcjonariuszy. „Uważamy, że ludzie zwykle rejestrują się w usłudze przesyłania strumieniowego, ponieważ słyszeli o tytule, który po prostu muszą obejrzeć – od znajomego, widzieli podekscytowanie w mediach społecznościowych lub czytali o nim w prasie”.
Po rekordowym roku, w którym Netflix zyskał 36 milionów subskrybentów w 2020 roku, najpopularniejsza na świecie usługa przesyłania strumieniowego wideo odnotowała znaczne spowolnienie wzrostu liczby subskrybentów w 2021 roku, zanim gwałtownie zatrzymała się w pierwszej połowie 2022 roku. Między styczniem a czerwcem spółka straciła 1,2 mln abonentów, wywołując niepokoje wśród akcjonariuszy spółki.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Netflix | Statista