Netflix ponownie zyskuje widzów, lecz wolniej

Serwis streamingowy Netflix, po lekkim tąpnięciu w tym roku ponownie się odbija i do końca roku planuje zyskać kolejne 4,5 mln użytkowników.

Przyrosty nowych użytkowników serwisu Netflix w latach 2016-2022
Przyrosty nowych użytkowników serwisu Netflix w latach 2016-2022

Kiedy Netflix na początku tego tygodnia poinformował o swoich wynikach za trzeci kwartał 2022 roku, firma miała dla swoich akcjonariuszy miłą niespodziankę. Gigant streamingowy powrócił do wzrostu liczby subskrybentów szybciej niż oczekiwano, pokonując własną prognozę liczby nowych użytkowników netto o 140 procent. Netflix zyskał 2,4 miliona subskrybentów między lipcem a wrześniem tego roku, zwiększając łączną bazę abonentów do 223 milionów. Co być może ważniejsze, do Los Gatos powrócił optymizm, ponieważ firma spodziewa się dodać kolejne 4,5 miliona płatnych członków do końca tego roku.

Zobacz też: Netflix z reklamami od listopada w 12 krajach

Po trudnej pierwszej połowie roku wierzymy, że jesteśmy na drodze do ponownego przyspieszenia wzrostu – napisał Netflix w swoim ostatnim liście do akcjonariuszy. Kluczem jest zadowolenie członków. Kiedy nasze seriale i filmy ekscytują naszych użytkowników, mówią o tym swoim znajomym, a wtedy więcej osób ogląda, dołącza i zostaje z nami.

Po rekordowym pandemicznym 2020 roku, w którym Netflix zyskał 36 milionów subskrybentów, najpopularniejsza na świecie usługa przesyłania strumieniowego wideo odnotowała znaczny wzrost liczby subskrybentów w 2021 roku, zanim wyhamowała w pierwszej połowie 2022 roku. Między styczniem a czerwcem firma straciła 1,2 mln abonentów, wywołując niepokoje wśród akcjonariuszy spółki.

Cena akcji Netflixa podskoczyła o 13 procent po tym, jak w tym tygodniu powróciła do wzrostu. Jednak do 20 października nadal jest niższa o ponad 50 procent w porównaniu do początku tego roku.

W przyszłym roku Netflix planuje rozwiązać problem współdzielenia kont/haseł do jednego konta, dodając nowe mechanizmy, takie jak przenoszenie profili i weryfikacje kont poza jednym gospodarstwem domowym. Ostatnie badanie wśród amerykańskiej widowni wykazało natomiast, że 25% subskrybentów Netflixa planuje opuścić usługę w tym roku.

Czy nowe mechanizmy pomogą zdobyć nowych użytkowników? Być może, czas zachęcić widzów bardziej konkurencyjnymi produkcjami?

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Statista | Netflix