W sierpniu Netflix przyciągnął 11,94 mln użytkowników w Polsce, to 4 razy więcej niż odnotowała większość pozostałych serwisów VOD i OTT.
W ramach sierpniowych wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia serwis WWW i aplikacja mobilna Netflixa w sierpniu zanotowały w Polsce 11,94 mln użytkowników i 35,95 proc. zasięgu. To stawia ten serwis na pierwszym miejscu wśród serwisów streamingowych i OTT. Wynik jest o 3-4 razy wyższy, w porównaniu do pozostałych platform VoD i OTT, uwzględnionych w rankingu.
Platformy WP.pl z tego obszaru (serwis i aplikacja mobilna WP Pilot oraz serwis WP Wideo) miały 4,49 mln odwiedzających i 13,51 proc. zasięgu, serwis i aplikacja Playera (Grupa TVN Discovery) – 3,21 mln użytkowników i 9,67 proc. zasięgu, a CDA Premium – 3,17 mln użytkowników i 9,54 proc. zasięgu.
Ten ostatni jako jedyny publikuje szczegółowe dane dotyczące swojej działalności. W drugim kwartale br. przychody firmy zwiększyły się rok do roku o 6,6%, dużo słabiej niż w poprzednich kwartałach.
Netflix z kolei podaje swoje wyniki globalnie i z podziałem na główne regiony. Na początku tego roku serwis miał nieco ponad 200 mln użytkowników na całym świecie, w czerwcu było ich już 209,18 mln. Według nieoficjalnych danych w Polsce ma około miliona subskrybentów. W porównaniu z lipcem Netflix osiągnął wzrost o 1,06 mln polskich użytkowników (to 9,7 proc. w górę). W efekcie powiększył przewagę nad kolejnymi platformami, które zanotowały dużo mniejsze wzrosty. Platformy WP zyskały 29 tys. odwiedzających (to wzrost o 0,6 proc.), Player – 163,3 tys. (5,4 proc.), a CDA Premium – 237,3 tys. (8,1 proc.).
Procentowo największe wzrosty osiągnęły platformy Polsatu i Interii (o 887,1 tys. użytkowników, czyli 57,5 proc.), Canal+ online (o 442,9 tys. internautów, 35,8 proc.) i nc+ GO (o 272,2 tys. użytkowników, 22,1 proc.). Z kolei HBO GO zanotowało spadek o 8,6 tys. użytkowników (0,3 proc.), a platformy Telewizji Polskiej – wzrost o 42,4 tys. (2 proc.).
W sierpniowym zestawieniu serwisów VoD/OTT po raz pierwszy podano łącznie dane platform dla wersji internetowej i aplikacji mobilnej.
Na 5. miejscu znalazł się HBO GO z 2,89 mln polskich użytkowników i 8,69 proc. zasięgu. W przyszłym roku serwis ma być zastąpiony w naszym kraju przez HBO Max i można spodziewać się większego zainteresowania ofertą WorneMedia, szczególnie, że premiery kinowe mają pojawiać się w serwisie tego samego dnia co na dużym ekranie.
Szóste miejsce należy do serwisów VoD/OTT Polsatu i Interii, które łącznie miały 2,43 mln użytkowników i 7,31 proc. zasięgu. Iplę zastąpiły dwie nowe platformy: działająca od połowy sierpnia Polsat Go z darmowymi treściami i uruchomiony z początkiem września płatny Polsat Box Go.
serwis | użytkownicy (7/2021) | zasięg (7/2021) | użytkownicy (8/2021) | zasięg (8/2021) |
Netflix | 10 883 160 | 32,75% | 11 944 260 | 35,95% |
WP | 4 460 346 | 13,42% | 4 489 344 | 13,51% |
Player | 3 049 164 | 9,18% | 3 212 460 | 9,67% |
CDA Premium | 2 932 686 | 8,83% | 3 170 016 | 9,54% |
HBO GO | 2 895 588 | 8,71% | 2 887 002 | 8,69% |
Polsat/Interia | 1 542 726 | 4,64% | 2 429 838 | 7,31% |
TVP | 2 139 858 | 6,44% | 2 182 302 | 6,57% |
Canal+ | 1 237 356 | 3,72% | 1 680 264 | 5,06% |
nc+ GO | 1 229 094 | 3,70% | 1 501 254 | 4,52% |
Viaplay | — | — | 1 269 432 | 3,82% |
Serwisy i aplikacje VoD Telewizji Polskiej zajęły 7. miejsce z 2,18 mln użytkowników i 6,57 proc. zasięgu. Canal+ online zanotował 1,68 mln użytkowników i 5,06 proc. zasięgu, a druga platforma nc+ GO (która jest powoli wygaszana) 1,5 mln użytkowników i 4,52 proc. zasięgu.
Na początku sierpnia w Polsce pojawiła się szwedzka platforma Viaplay, która w połowie sierpnia zaczęła pokazywać niemiecką ligę piłkarską. W całym zeszłym miesiącu miała 1,27 mln użytkowników i 3,82 proc. zasięgu, zajmując 10. miejsce.
źródło: Wirtualnemedia.pl