Ranking serwisów VOD w Polsce (sierpień 2021)

W sierpniu Netflix przyciągnął 11,94 mln użytkowników w Polsce, to 4 razy więcej niż odnotowała większość pozostałych serwisów VOD i OTT.

Liczba użytkowników i zasięgi serwisów VOD i OTT w Polsce w sierpniu 2021 roku

W ramach sierpniowych wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia serwis WWW i aplikacja mobilna Netflixa w sierpniu zanotowały w Polsce 11,94 mln użytkowników i 35,95 proc. zasięgu. To stawia ten serwis na pierwszym miejscu wśród serwisów streamingowych i OTT. Wynik jest o 3-4 razy wyższy, w porównaniu do pozostałych platform VoD i OTT, uwzględnionych w rankingu.

Platformy WP.pl z tego obszaru (serwis i aplikacja mobilna WP Pilot oraz serwis WP Wideo) miały 4,49 mln odwiedzających i 13,51 proc. zasięgu, serwis i aplikacja Playera (Grupa TVN Discovery) – 3,21 mln użytkowników i 9,67 proc. zasięgu, a CDA Premium – 3,17 mln użytkowników i 9,54 proc. zasięgu.

Ten ostatni jako jedyny publikuje szczegółowe dane dotyczące swojej działalności. W drugim kwartale br. przychody firmy zwiększyły się rok do roku o 6,6%, dużo słabiej niż w poprzednich kwartałach.

Netflix z kolei podaje swoje wyniki globalnie i z podziałem na główne regiony. Na początku tego roku serwis miał nieco ponad 200 mln użytkowników na całym świecie, w czerwcu było ich już 209,18 mln. Według nieoficjalnych danych w Polsce ma około miliona subskrybentów. W porównaniu z lipcem Netflix osiągnął wzrost o 1,06 mln polskich użytkowników (to 9,7 proc. w górę). W efekcie powiększył przewagę nad kolejnymi platformami, które zanotowały dużo mniejsze wzrosty. Platformy WP zyskały 29 tys. odwiedzających (to wzrost o 0,6 proc.), Player – 163,3 tys. (5,4 proc.), a CDA Premium – 237,3 tys. (8,1 proc.).

Procentowo największe wzrosty osiągnęły platformy Polsatu i Interii (o 887,1 tys. użytkowników, czyli 57,5 proc.), Canal+ online (o 442,9 tys. internautów, 35,8 proc.) i nc+ GO (o 272,2 tys. użytkowników, 22,1 proc.). Z kolei HBO GO zanotowało spadek o 8,6 tys. użytkowników (0,3 proc.), a platformy Telewizji Polskiej – wzrost o 42,4 tys. (2 proc.).

W sierpniowym zestawieniu serwisów VoD/OTT po raz pierwszy podano łącznie dane platform dla wersji internetowej i aplikacji mobilnej.

Na 5. miejscu znalazł się HBO GO z 2,89 mln polskich użytkowników i 8,69 proc. zasięgu. W przyszłym roku serwis ma być zastąpiony w naszym kraju przez HBO Max i można spodziewać się większego zainteresowania ofertą WorneMedia, szczególnie, że premiery kinowe mają pojawiać się w serwisie tego samego dnia co na dużym ekranie.

Szóste miejsce należy do serwisów VoD/OTT Polsatu i Interii, które łącznie miały 2,43 mln użytkowników i 7,31 proc. zasięgu. Iplę zastąpiły dwie nowe platformy: działająca od połowy sierpnia Polsat Go z darmowymi treściami i uruchomiony z początkiem września płatny Polsat Box Go.

serwisużytkownicy (7/2021)zasięg (7/2021)użytkownicy (8/2021)zasięg (8/2021)
Netflix10 883 16032,75%11 944 26035,95%
WP4 460 34613,42%4 489 34413,51%
Player3 049 1649,18%3 212 4609,67%
CDA Premium2 932 6868,83%3 170 0169,54%
HBO GO2 895 5888,71%2 887 0028,69%
Polsat/Interia1 542 7264,64%2 429 8387,31%
TVP2 139 8586,44%2 182 3026,57%
Canal+1 237 3563,72%1 680 2645,06%
nc+ GO1 229 0943,70%1 501 2544,52%
Viaplay1 269 4323,82%

Serwisy i aplikacje VoD Telewizji Polskiej zajęły 7. miejsce z 2,18 mln użytkowników i 6,57 proc. zasięgu. Canal+ online zanotował 1,68 mln użytkowników i 5,06 proc. zasięgu, a druga platforma nc+ GO (która jest powoli wygaszana) 1,5 mln użytkowników i 4,52 proc. zasięgu.

Na początku sierpnia w Polsce pojawiła się szwedzka platforma Viaplay, która w połowie sierpnia zaczęła pokazywać niemiecką ligę piłkarską. W całym zeszłym miesiącu miała 1,27 mln użytkowników i 3,82 proc. zasięgu, zajmując 10. miejsce.

źródło: Wirtualnemedia.pl