Firma Apple wyprzedza ponaddwukrotnie swoich konkurentów na rynku urządzeń noszonych (wearables) – dane za 2019 rok.
Ponieważ planowane przez Google przejęcie Fitbit o wartości 2,1 miliarda dolarów stoi w obliczu przeciwdziałania konkurencji w związku z obawami, że gigant wyszukiwania uzyska dostęp do ogromnej ilości cennych danych dotyczących zdrowia i działalności, sama firma wielokrotnie podkreślała, że przejęcie dotyczy raczej urządzeń niż danych.
Fitbit zajmował wiodącą rolę na światowym rynku urządzeń naręcznych przez wiele lat (wystarczy spojrzeć na dane z 2015 roku), ale w ostatnich latach jego pozycja nieco osłabła. W obliczu intensywniejszej konkurencji ze strony takich gigantów jak Apple, Samsung i kilku chińskich dostawców, według IDC pionier śledzenia aktywności fizycznej był piątą co do wielkości marką urządzeń do noszenia na świecie w zeszłym roku.
Fitbit z trudem nadążał za ogólnym wzrostem rynku w ostatnich latach, ponieważ utknął między niedrogimi urządzeniami do monitorowania kondycji z Chin a niezwykle popularnym Apple Watchem.
Rynek urządzeń wearables, który w 2018 roku wzrósł ze 178 milionów sprzedanych urządzeń do 337 milionów sztuk w zeszłym roku, podlega obecnie ciągłym zmianom, ponieważ pojawienie się inteligentnych słuchawek zmieniło oblicze branży.
producent | 2018 | 2019 |
---|---|---|
Apple | 48,0 mln | 106,5 mln |
Xiaomi | 23,3 mln | 41,7 mln |
Samsung | 12,2 mln | 30,9 mln |
Huawei | 11,2 mln | 27,9 mln |
Fitbit | 13,8 mln | 15,9 mln |
źródło: Statista