Liderem na rynku urządzeń naręcznych monitorujących aktywność fitness w 2. kwartale 2015 r. jest Fitbit.
Pomimo pojawienia się silnych konkurentów, takich jak Apple i Xiaomi, Fitbit zachował w 2. kwartale 2015 roku pozycję lidera na światowym rynku urządzeń typu wearables służących do minitorowania aktywności fizycznej.
Fitbit wysłało 4,4 miliona sztuk swoich opasek w okresie od kwietnia do czerwca 2015 roku, co oznacza wzrost o ponad 150 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Firma kładzie szczególny nacisk na funkcjonalności związane ze śledzeniem aktywności fizycznych oraz na prostotę urządzeń.
Jeśli chodzi o urządzenia, które posiadają więcej funkcjonalności, to firmie Apple udało się sprzedać 3,6 mln zegarków Apple Watch. Pomimo, że smartwatch nie należy do najtańszych, to i tak ma przewagę na ultra tanim Mi Band od Xiaomi, który sprzedawany jest za mniej niż 20 dolarów.
Podsumowując, w drugim kwartale sprzedano ponad trzykrotnie więcej urządzeń wearables niż w tym samym kwartale w 2014 roku. Według szacunków IDC, od kwietnia do czerwca 2015 r. sprzedano na świecie w sumie 18,1 mln sztuk urządzeń naręcznych.
Zobacz na poniższym wykresie, jak wyglądały wysyłki urządzeń wearables w 2Q 2015 na świecie, według najpopularniejszych producentów:
źródło: Statista – Fitbit Fends Off Apple to Retain Wearables Market Lead