Włoski oddział sklepów Ikea pokazuje w najnowszej reklamie, że nawet w zepsutej windzie można zorganizować przytulne święta, jeśli tylko wracasz z zakupów w Ikei.
Dwaj nieznajomi stają się świątecznymi towarzyszami w zepsutej widzie włoskiej Ikei – ale sednem tego spotu reklamowego jest to, że wychodząc z popularnego szwedzkiego sklepu z meblami i artykułami dla domu można urządzić zepsutą windę na przytulny pokoik.
Niewielu sprzedawców detalicznych ma na tyle odwagi, żeby reklamować swoje produkty i usługi pokazując dwóch klientów uwięzionych na długo w windzie sklepu! Ale w spocie reklamowym nie o to chodzi. Sieć sklepów Ikea we Włoszech pokazuje w spocie jak uniwersalny i ogromny jest asortyment sklepu – z drugiej strony nie ma drugiej takiej marki jak Ikea…
W ostatnich latach, globalny marketing firmy jest marginalizowany na poszczególnych rynkach i każdy z krajów opiera się na lokalnych agencjach, które najlepiej wyczuwają kulturowe zwyczaje mieszkańców, aby w punkt reprezentować szwedzką firmę.
Przeczytaj: Ikea używa znanych sloganów Apple’a w najnowszej kampanii
Tym razem włoska agencja reklamowa stv DDB stworzyła warty obejrzenia spot reklamowy zatytułowany „The Lift” (Winda), w którym dwóch nieznajomych zostaje uwięzionych w windzie (bez zasięgu i światła), ale dzięki zakupom (wygląda na to, że na ostatnią chwilę…) spędzają święta w pięknie urządzonej windzie:
Reklama jest oczywiście uroczą metaforą odnoszącą się do atmosfery świąt, zwłaszcza, gdy nie możesz być z ukochanymi osobami. Jeśli kiedykolwiek spędziłeś wakacje, szczególnie Boże Narodzenie, z osobami, które nie są twoją bliską rodziną, reklama prawdopodobnie przypomni Ci o więzi, która tworzy się między tobą a tymi, z którymi utknąłeś. Przypomnij sobie reklamę Allegro z dziadkiem, który uczył się angielskiego, żeby pojechać na święta do swoich wnuków mieszkających w Wielkiej Brytanii!
Reklama kończy się stwierdzeniem, że 7 na 10 osób spędza Boże Narodzenie w domu, co oznacza, że trzy na dziesięć nie. Ale reklama pokazuje, że taki scenariusz wcale nie musi być taki zły.
źródło: Ikea Italy via AdWeek