Supermarket Tesco wprowadza w Polsce usługę Scan&Shop umożliwiającą skanowanie zakupów smartfonem – bez kolejek przy kasie!
Już w tym tygodniu, we wtorek 7 lutego 2017 roku, klienci hipermarketu Tesco w Krakowie przy ul. Kapelanka, będą mogli jako pierwsi skorzystać z usługi Scan&Shop. Rozwiązanie dostępne jest już od kilku lat na Węgrzech i w Wielkiej Brytanii. Oprócz Polski brytyjska się wdrożyła swój projekt w innych krajach Europy Środkowej – w Czechach i na Słowacji. Scan&Shop dostępne jest w 330 sklepach w Wielkiej Brytanii, które stanowią ok. 9 proc. wszystkich placówek w tym kraju.
Podobne rozwiązanie zaczęła u nas testować polska sieć supermarketów Piotr i Paweł wprowadzając usługę „Skanuj i Kupuj” w listopadzie zeszłego roku. Innym ciekawym tego typu rozwiązaniem jest Amazon Go – rewolucyjny sklep: wchodzisz, wybierasz i wychodzisz. Wystarczy tylko włączyć aplikację i zeskanować jeden kod przy wejściu – nie trzeba skanować pojedynczych produktów. Wybierasz potrzebne produkty, chowasz do torby i wychodzisz. Sklep sam będzie wiedział co zabrałeś z półki, rozpozna także jeśli dany produkt odłożysz z powrotem na miejsce i przy wyjściu automatycznie pobierze odpowiednią kwotę z Twojego konta.
Co to jest Scan&Shop?
Scan&Shop jest to darmowa usługa umożliwiająca zakup produktów w wybranych sklepach sieci Tesco przy użyciu ręcznych skanerów (dostępnych w sklepach) lub aplikacji mobilnej. Zarówno skaner jak aplikacja pozwala zeskanować kody kreskowe produktów, które wkładamy do torby oraz zapłatę za produkty po zeskanowaniu kończącego kodu QR umieszczonego na kasach samoobsługowych.
Z usługi może korzystać każdy pełnoletni klient sklepu, który posiada zdolność do czynności prawnych oraz wyraziło zgodę na korzystanie z usługi.
Zrzuty ekranu z aplikacji TESCO:
Jak działa i jak korzystać ze Scan&Shop w hipermarkecie Tesco?
Z usługi Scan&Shop można korzystać w następujący sposób:
- w przypadku klienta posiadającego kartę Clubcard – przez wprowadzenie numeru Clubcard poprzez zeskanowanie kodu karty,
- w przypadku klienta nieposiadającego karty Clubcard – dokonanie wyboru odpowiedniej opcji dla klienta nieposiadającego karty na ręcznym skanerze lub aplikacji mobilnej i postępowaniu według instrukcji na ekranie,
- a następnie przeczytanie i wyrażenie zgody na związanie postanowieniami regulaminu wyświetlonego na ekranie,
- wkładając produkty do torby należy je najpierw zeskanować, a produkty ważone, należy najpierw zważyć i zeskanować kod na wydruku z wagi,
- na końcu wystarczy udać się do kasy samoobsługowej i zapłacić kwotę widniejącą na skanerze – nie trzeba już wyjmować wybranych towarów z torby.
Jeśli podczas zakupów pojawią się problemy ze skanowaniem towaru, należy powiadomić asystenta usługi Scan&Shop o każdym takim produkcie, w momencie zapłaty za zakupy, aby mogły być on prawidłowo zeskanowane, a cena prawidłowo obliczona.
Zobacz na poniższym filmie jak korzystać z nowej usługi zakupowej TESCO za pomocą aplikacji mobilnej:
Sklep może jednak rutynowo przeprowadzać wyrywkową weryfikację transakcji klientów korzystających z usługi Scan&Shop, niezależnie od prawidłowości korzystania z usługi przez klienta. Klienci wyrażają zgodę na przeprowadzenie ponownego zeskanowania zakupionych produktów w dowolnie wybranym czasie. Każdy rabat cenowy praz kupon powinien być zarejestrowany w punkcie dokonywania płatności przed zapłatą ostatecznej kwoty za zakupy.
Należy pamiętać, że cena wyświetlona na ręcznym skanerze lub w aplikacji jest to orientacyjna kwota i może nie uwzględniać faktycznego upustu naliczanego w wyjściowej strefie samoobsługowej. Jeśli chcemy zrobić dodatkowe zakupy bez użycia skanera, musimy zapłacić i zakończyć zakupy w usłudze Scan&Shop i wrócić do sklepu, aby wykonać dodatkowe zakupy metoda tradycyjną.
Pobierz aplikację mobilną Scan&Shop od Tesco na urządzenia mobilne z systemami iOS oraz Android:
Na Twitterze firma już potwierdziła już gotowość skanerów:
Przesyłka dotarła – teraz tylko montaż, testy i za kilka dni startujemy z czymś naprawdę nowym i interesującym :) pic.twitter.com/sIjWyU84k6
— Tesco Polska (@TescoMediaPL) February 2, 2017
źródło: Rzeczpostpolita, Tesco