Tesco Scan&Shop – usługa startuje już w Polsce

Supermarket Tesco wprowadza w Polsce usługę Scan&Shop umożliwiającą skanowanie zakupów smartfonem – bez kolejek przy kasie!

TESCO Scan&Shop w Polsce

Już w tym tygodniu, we wtorek 7 lutego 2017 roku, klienci hipermarketu Tesco w Krakowie przy ul. Kapelanka, będą mogli jako pierwsi skorzystać z usługi Scan&Shop. Rozwiązanie dostępne jest już od kilku lat na Węgrzech i w Wielkiej Brytanii. Oprócz Polski brytyjska się wdrożyła swój projekt w innych krajach Europy Środkowej – w Czechach i na Słowacji. Scan&Shop dostępne jest w 330 sklepach w Wielkiej Brytanii, które stanowią ok. 9 proc. wszystkich placówek w tym kraju.

Podobne rozwiązanie zaczęła u nas testować polska sieć supermarketów Piotr i Paweł wprowadzając usługę „Skanuj i Kupuj” w listopadzie zeszłego roku. Innym ciekawym tego typu rozwiązaniem jest Amazon Go – rewolucyjny sklep: wchodzisz, wybierasz i wychodzisz. Wystarczy tylko włączyć aplikację i zeskanować jeden kod przy wejściu – nie trzeba skanować pojedynczych produktów. Wybierasz potrzebne produkty, chowasz do torby i wychodzisz. Sklep sam będzie wiedział co zabrałeś z półki, rozpozna także jeśli dany produkt odłożysz z powrotem na miejsce i przy wyjściu automatycznie pobierze odpowiednią kwotę z Twojego konta.

Co to jest Scan&Shop?

Scan&Shop jest to darmowa usługa umożliwiająca zakup produktów w wybranych sklepach sieci Tesco przy użyciu ręcznych skanerów (dostępnych w sklepach) lub aplikacji mobilnej. Zarówno skaner jak aplikacja pozwala zeskanować kody kreskowe produktów, które wkładamy do torby oraz zapłatę za produkty po zeskanowaniu kończącego kodu QR umieszczonego na kasach samoobsługowych.


Z usługi może korzystać każdy pełnoletni klient sklepu, który posiada zdolność do czynności prawnych oraz wyraziło zgodę na korzystanie z usługi.

Zrzuty ekranu z aplikacji TESCO:

Screen z aplikacji mobilnej TESCO Scan&ShopScreen z aplikacji mobilnej TESCO Scan&Shop

Jak działa i jak korzystać ze Scan&Shop w hipermarkecie Tesco?

Z usługi Scan&Shop można korzystać w następujący sposób:

  • w przypadku klienta posiadającego kartę Clubcard – przez wprowadzenie numeru Clubcard poprzez zeskanowanie kodu karty,
  • w przypadku klienta nieposiadającego karty Clubcard – dokonanie wyboru odpowiedniej opcji dla klienta nieposiadającego karty na ręcznym skanerze lub aplikacji mobilnej i postępowaniu według instrukcji na ekranie,
  • a następnie przeczytanie i wyrażenie zgody na związanie postanowieniami regulaminu wyświetlonego na ekranie,
  • wkładając produkty do torby należy je najpierw zeskanować, a produkty ważone, należy najpierw zważyć i zeskanować kod na wydruku z wagi,
  • na końcu wystarczy udać się do kasy samoobsługowej i zapłacić kwotę widniejącą na skanerze – nie trzeba już wyjmować wybranych towarów z torby.

Jeśli podczas zakupów pojawią się problemy ze skanowaniem towaru, należy powiadomić asystenta usługi Scan&Shop o każdym takim produkcie, w momencie zapłaty za zakupy, aby mogły być  on prawidłowo zeskanowane, a cena prawidłowo obliczona.

Zobacz na poniższym filmie jak korzystać z nowej usługi zakupowej TESCO za pomocą aplikacji mobilnej:

Wideo prezentujące jak używać skanerów ręcznych w Tesco:

Sklep może jednak rutynowo przeprowadzać wyrywkową weryfikację transakcji klientów korzystających z usługi Scan&Shop, niezależnie od prawidłowości korzystania z usługi przez klienta. Klienci wyrażają zgodę na przeprowadzenie ponownego zeskanowania zakupionych produktów w dowolnie wybranym czasie. Każdy rabat cenowy praz kupon powinien być zarejestrowany w punkcie dokonywania płatności przed zapłatą ostatecznej kwoty za zakupy.

Należy pamiętać, że cena wyświetlona na ręcznym skanerze lub w aplikacji jest to orientacyjna kwota i może nie uwzględniać faktycznego upustu naliczanego w wyjściowej strefie samoobsługowej. Jeśli chcemy zrobić dodatkowe zakupy bez użycia skanera, musimy zapłacić i zakończyć zakupy w usłudze Scan&Shop i wrócić do sklepu, aby wykonać dodatkowe zakupy metoda tradycyjną.

Pobierz aplikację mobilną Scan&Shop od Tesco na urządzenia mobilne z systemami iOS oraz Android:

Pobierz aplikację w sklepie App Store Pobierz aplikację w sklepie Google Play

Na Twitterze firma już potwierdziła już gotowość skanerów:

źródło: Rzeczpostpolita, Tesco

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj

Ostatnio dodane wpisy od Łukasz Majchrzyk (zobacz wszystkie)