Amazon Go to rewolucyjny sklep: wchodzisz, wybierasz i wychodzisz

Sklep Amazon Go wykorzystuje sztuczną inteligencję i technologię – już niedługo mogą tak działać sklepy – bez wózków, kolejek i kasy!

Amazon Go

Firma Amazon zapowiedziała swój najnowszy projekt o nazwie Amazon Go. Jest to rodzaj detalicznego sklepu, w którym klienci nie muszą czekać w kolejkach przy kasie, mieć ze sobą gotówki – wystarczy smartfon i konto w Amazonie.

Jak działa Amazon Go?

Wchodzisz do sklepu, włączasz aplikację i skanujesz przy wejściu, wybierasz potrzebne produkty, chowasz do torby i wychodzisz. Sklep sam będzie wiedział co zabrałeś z półki, rozpozna także jeśli dany produkt odłożysz z powrotem na miejsce i przy wyjściu automatycznie pobierze odpowiednią kwotę z Twojego konta.

Zamówienia będzie można oczywiście podejrzeć w cyfrowym koszyku w aplikacji. Amazon Go to jedno z ciekawszych zastosowań uczenia maszynowego, z którego już niebawem skorzystają zapewne inni sprzedawcy.


Wygląda na to, że sklepy Amazon Go będą na początek oferować produkty spożywcze: gotową żywnością, chleb czy mleko, a także inne potrzebne artykuły codziennego użytku. Amazon twierdzi, że jego sklepy będą miały powierzchnię około 1800 stóp kwadratowych (167 m kw.) – czyli o wielkości małego sklepu w porównaniu z tradycyjnymi supermarketami. Mimo to Amazon chce wprowadzić specjalne rozmieszczenie produktów – dzięki nowej logistyce będzie można zapakować do toreb jak najwięcej produktów bez większego przepychania się między półkami.

Zobacz jak działa Amazon Go:

Pierwszy sklep Amazon Go znajduje się na 7. Alei 2131 w Seattle (na rogu 7th Avenue i Blanchard Street) i dostępny jest dla pracowników firmy, którzy testują najnowsze rozwiązanie. Otwarcie dla klientów planowane jest na początku 2017 roku. Czy rozwiązanie się przyjmie? Z pewnością znajdzie swoich amatorów, jednak na pewno nie zastąpi pani z warzywniaka, która doradzi i podpowie co warto dzisiaj kupić.

Tymczasem u nas Piotr i Paweł wprowadza podobne rozwiązanie Skanuj i Kupuj, jednak nie oparte jeszcze na sztucznej inteligencji – wybrane produkty trzeba zeskanować smartfonem i w niektórych przypadkach zawartość koszyka weryfikowana będzie przez pracownika – ale jest już blisko!

Więcej informacji znajdziesz na stronie internetowej projektu.

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na .
Obserwuj