Mobile Vikings wprowadza rejestrację SIM przez mObywatela oraz mojeID

Od dziś użytkownicy Mobile Vikings, społecznościowego operatora komórkowego, mogą zdalnie potwierdzać tożsamość, aby zarejestrować kartę SIM.

Potwierdzanie tożsamości w Mobile Vikings przez mojeID i mObywatel
Potwierdzanie tożsamości w Mobile Vikings przez mojeID i mObywatel

Nowa opcja rejestracji karty SIM dostępna jest poprzez aplikacją mobilną Viking App oraz stronę internetową operatora. Założenia Mobile Vikings są proste jak wiosło: nowy proces rejestracji ma być bardziej intuicyjny i zautomatyzowany. Możliwe jest to dzięki aplikacji mObywatel i dostawcy mojeID, którzy zapewniają szybką, wygodną i bezpieczną formę cyfrowej weryfikacji tożsamości.

Zobacz też: W Play przekażesz dane do umowy za pomocą aplikacji mObywatel

Użytkownicy chcą płynąć z postępem cyfrowej identyfikacji. Odpowiedzią na ich oczekiwania są usługi cyfrowej tożsamości w aplikacji mObywatel oraz integracja z dostawcą mojeID (wykorzystującym bankowość elektroniczną).

MojeID – wspierane przez wybrane banki – jest doceniane za swoją wygodę i poziom zabezpieczeń. Dlatego zostało wdrożone do procesu rejestracji kart SIM w Mobile Vikings.

Rozwiązanie oparte o aplikację mObywatel jest dostępne dla wszystkich obywateli Polski. Z mojeID mogą korzystać ponad 22 miliony klientów wybranych banków. 

Zdalne potwierdzanie tożsamości – jak to działa? 

Użytkownik składa zamówienie na stronie operatora. Otrzymuje unikalny kod QR na swoje konto oraz w aplikacji Viking App. Za pomocą kodu – przez aplikację mObywatel – potwierdza swoją tożsamość. Kod QR maksymalnie skraca czas potrzebny na rejestrację nowej karty SIM, a przy tym eliminuje ryzyko wpisania błędnych danych.

Drugą możliwością jest weryfikacja tożsamości poprzez mojeID. Po wybraniu tej opcji – wystarczy zalogować się na swoje konto bankowe i w ten sposób potwierdzić swoją tożsamość. 

Potwierdzanie tożsamości online to pierwszy, ale nie ostatni port Vikingów w drodze do 100% cyfrowego procesu onboardingu. Operator komórkowy z Wrocławia, jeszcze w tym roku, zapowiada realizację kolejnych kroków w stronę cyfrowej rewolucji i ulepszaniu oferty. Nowe funkcjonalności zostaną wprowadzone także dla obecnych użytkowników, zgodnie z zasadą #DlaSwoichWszystko.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Mobile Vikings