YouTube kontynuuje prace nad optymalizacją wrażeń podczas korzystania z serwisu na Smart TV i przeprojektowuje strony kanałów dla wszystkich twórców.
Zmiana zaczyna się od dodania bardzo dużego tła, które zajmuje większość ekranu, a nie tylko wąski pasek w formie baneru na górze. Do awatara, nazwy kanału i przycisków dołączono teraz liczbę subskrybentów po lewej stronie, a poniżej znajduje się opis z sekcji„Informacje”.
Przeczytaj także: Z YouTube Premium korzysta już ponad 100 mln subskrybentów
Przycisk „Subskrybuj” jest połączony z „Odtwórz składankę” (Play mix), aby szybko rozpocząć oglądanie materiałów z kanału. Poniżej wyświetlane ssą różne karuzele wideo, które można przewijać.
YouTube po raz pierwszy wprowadził ten bardziej wciągający układ oficjalnych stron wykonawców (muzyki) jesienią ubiegłego roku, ale firma twierdzi, że w ciągu najbliższych kilku tygodni wprowadzi przeprojektowanie strony kanału na telewizorach dla wszystkich twórców.
Jest to następstwem niedawnych zmian na telewizorach w serwisie, takich jak większe miniatury na stronie głównej, bardziej widoczne wyszukiwanie głosowe i zmodernizowane menu.
Tymczasem Nielsen potwierdził, że YouTube jest „platformą streamingową nr 1 pod względem czasu oglądania przez cały rok” (12 kolejnych miesięcy). Dzieje się tak dlatego, że ludzie oglądają YouTube na telewizorach w sumie średnio ponad miliard godzin dziennie, a większość czasu oglądania czołowych twórców przypada na telewizory.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: 9To5Google