Oto najcenniejsze marki z 12 krajów w 2024 roku

Zobacz wizualizację przedstawiającą najcenniejsze marki na świecie w 2024 roku, pochodzące z 12 różnych krajów.

Najcenniejsze marki na świecie w 2024 roku pochodzące z 12 różnych krajów
Najcenniejsze marki na świecie w 2024 roku pochodzące z 12 różnych krajów | fot. Visual Capitalist

Na początku 2024 roku Apple uznano za najcenniejszą markę na świecie, a jej wartość wyniosła 517 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 73,6% w porównaniu z rokiem poprzednim. Nie była to jedyna silna amerykańska marka. W rzeczywistości marki amerykańskie znalazły się na liście 10 najlepszych i 51 ze 100 najcenniejszych marek.

Sprawdź też: Najcenniejsze marki na świecie w 2020 roku

Ale inne kraje mają swoje własne reprezentacje w rankingu 100 najlepszych marek. Na infografice przygotowanej przez serwis Visual Capitalist przedstawiono najcenniejsze marki według krajów w 2024 roku, biorąc pod uwagę kilkanaście różnych krajów z corocznych rankingów Brand Finance.

Po pierwsze, należy zauważyć, że dane te są powiązane w szczególności z wartością marki, a nie z bardziej ogólnymi miarami wartości, takimi jak kapitalizacja rynkowa.

Ogólnie rzecz biorąc, wartość marki oblicza się, patrząc na siłę samej marki (poprzez inwestycje, kapitał własny i wyniki), a także na jej przychody w firmie. Bardziej szczegółowe zestawienie można znaleźć bezpośrednio w raporcie Brand Finance.

markakrajwartość ($ US)
Apple🇺🇸 Stany Zjednoczone517 mld USD
Samsung🇰🇷 Południowa Korea99 mld USD
TikTok🇨🇳 Chiny84 mld USD
Deutsche Telekom🇩🇪 Niemcy73 mld USD
Toyota🇯🇵 Japonia 53 mld USD
Shell🇬🇧 Wielka Brytania50 mld USD
Aramco🇸🇦 Arabia Saudyjska42 mld USD
Accenture🇮🇪 Irlandia41 mld USD
Louis Vuitton🇫🇷 Francja32 mld USD
Tata Group🇮🇳 Indie29 mld USD
Nestlé🇨🇭 Szwajcaria21 mld USD
TD🇨🇦 Kanada19 mld USD

Chiny mają 20 marek w pierwszej setce, ale południowokoreański Samsung z wartością marki 99 mld USD wybija Koreę na drugie miejsce po Stanach Zjednoczonych.

Ogólnie marki azjatyckie osiągnęły w ostatnich latach znaczną wartość. Chiński TikTok (wraz ze swoim krajowym odpowiednikiem Douyin) jest dobrze znany na całym świecie i ma wartość 84 miliardów dolarów, podczas gdy japońska Toyota i Saudi Aramco z Arabii Saudyjskiej mają odpowiednio wartość marki 53 miliardy dolarów i 42 miliardy dolarów.

Najcenniejszą marką w Europie jest niemiecki Deutsche Telekom wart 73 miliardy dolarów, a francuski luksusowy dom mody Louis Vuitton – 32 miliardy dolarów.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Brand Finance | Visual Capitalist