Zobacz wizualizację przedstawiającą najcenniejsze marki na świecie w 2024 roku, pochodzące z 12 różnych krajów.
Na początku 2024 roku Apple uznano za najcenniejszą markę na świecie, a jej wartość wyniosła 517 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 73,6% w porównaniu z rokiem poprzednim. Nie była to jedyna silna amerykańska marka. W rzeczywistości marki amerykańskie znalazły się na liście 10 najlepszych i 51 ze 100 najcenniejszych marek.
Sprawdź też: Najcenniejsze marki na świecie w 2020 roku
Ale inne kraje mają swoje własne reprezentacje w rankingu 100 najlepszych marek. Na infografice przygotowanej przez serwis Visual Capitalist przedstawiono najcenniejsze marki według krajów w 2024 roku, biorąc pod uwagę kilkanaście różnych krajów z corocznych rankingów Brand Finance.
Po pierwsze, należy zauważyć, że dane te są powiązane w szczególności z wartością marki, a nie z bardziej ogólnymi miarami wartości, takimi jak kapitalizacja rynkowa.
Ogólnie rzecz biorąc, wartość marki oblicza się, patrząc na siłę samej marki (poprzez inwestycje, kapitał własny i wyniki), a także na jej przychody w firmie. Bardziej szczegółowe zestawienie można znaleźć bezpośrednio w raporcie Brand Finance.
marka | kraj | wartość ($ US) |
Apple | 🇺🇸 Stany Zjednoczone | 517 mld USD |
Samsung | 🇰🇷 Południowa Korea | 99 mld USD |
TikTok | 🇨🇳 Chiny | 84 mld USD |
Deutsche Telekom | 🇩🇪 Niemcy | 73 mld USD |
Toyota | 🇯🇵 Japonia | 53 mld USD |
Shell | 🇬🇧 Wielka Brytania | 50 mld USD |
Aramco | 🇸🇦 Arabia Saudyjska | 42 mld USD |
Accenture | 🇮🇪 Irlandia | 41 mld USD |
Louis Vuitton | 🇫🇷 Francja | 32 mld USD |
Tata Group | 🇮🇳 Indie | 29 mld USD |
Nestlé | 🇨🇭 Szwajcaria | 21 mld USD |
TD | 🇨🇦 Kanada | 19 mld USD |
Chiny mają 20 marek w pierwszej setce, ale południowokoreański Samsung z wartością marki 99 mld USD wybija Koreę na drugie miejsce po Stanach Zjednoczonych.
Ogólnie marki azjatyckie osiągnęły w ostatnich latach znaczną wartość. Chiński TikTok (wraz ze swoim krajowym odpowiednikiem Douyin) jest dobrze znany na całym świecie i ma wartość 84 miliardów dolarów, podczas gdy japońska Toyota i Saudi Aramco z Arabii Saudyjskiej mają odpowiednio wartość marki 53 miliardy dolarów i 42 miliardy dolarów.
Najcenniejszą marką w Europie jest niemiecki Deutsche Telekom wart 73 miliardy dolarów, a francuski luksusowy dom mody Louis Vuitton – 32 miliardy dolarów.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Brand Finance | Visual Capitalist