Apple jest nadal najcenniejszą marką na świecie według najnowszego raportu Best Global Brands 2020 firmy Interbrands.
Zgodnie z niedawno opublikowanym raportem Best Global Brands 2020 przez Interbrand, firmą, która może pochwalić się największą wartością swojej marki, jest obecnie Apple, z szacunkową kwotą 322,9 miliardów dolarów. Gigant z Cupertino ponownie zajął pierwsze miejsce w tym rankingu, osiągając wzrost o 38 procent. Tuż za nim jest Amazon z szacowana wartością wartości 200,7 miliardów dolarów – to wzrost aż o 60 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy to Amazon zajmował trzecie miejsce z wartością 125, 3 mln USD.
W rzeczywistości marki technologiczne nadal dominują w pierwszej dziesiątce najlepszych marek na świecie. W większości są to marki amerykańskie z trzema wyjątkami geograficznymi: południowokoreański gigant Samsung, japoński producent samochodów Toyota oraz Mercedes Benz (Niemcy).
W obliczu globalnej pandemii media społecznościowe i marki komunikacyjne radziły sobie dobrze w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a Instagram (miejsce 19), YouTube (miejsce 30) i Zoom (miejsce 100) po raz pierwszy weszły do rankingu.
Tesla ponownie weszła na 40. miejsce z wartością marki 12,7 mln USD, ostatnio marka znalazła się w zestawieniu najlepszych marek globalnych w 2017 roku.
TOP 10 najcenniejszych marek na świecie w 2020 roku:
- ?? Apple 322,999 mld $ (+38%)⬆
- ?? Amazon 200,667 mld $ (+60%)⬆
- ?? Microsoft 166,001 mld $ (+53%)⬆
- ?? Google 165,444 mld $ (-1%)⬇
- ?? Samsung 62,289 mld $ (+2%)⬆
- ?? Coca-Cola 56,894 mld $ (-10%)⬇
- ?? Toyota 51,595 mld $ (-8%)⬇
- ?? Mercedes 49,268 mld $ (-3%)⬇
- ?? McDonalds 42,816 mld $ (-6%)⬇
- ?? Disney 40,773 mld $ (-8%)⬇
źródło: Interbrand | Statista